Musemorbr / Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Ikke vet jeg, men noe er det, og det funker. Jeg gjør noe jeg fant instruksjonsvideo av på youtube, og nå har jeg snart produsert en høyst unik, knallgul kreasjon her. Kan best beskrives som en kryssning mellom lua til Olav Thon, og en beret. I sånn ca str 3 mndr, vil jeg tro. Jepp. Så nå kan jeg skryte av å ha produsert mer enn bare det grønne barbieskjerfet jeg strikket på barneskolen, før det ble konkludert med at jeg må ha en form for "strikkleksi." Jeg er sannelig stolt også, det er det verste av alt. Tro om jeg skal begi meg ut på å improvisere matchende fottøy også?
bIomstre Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Strikkleksi!! TAKK, visste vel at det måtte ha sin forklaring
Musemorbr / Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2014 Strikkleksi!! TAKK, visste vel at det måtte ha sin forklaring Jaha, så vi er flere som lider av det? Du får kjøpe deg en heklekrok og se om det er håp for deg også da.
bIomstre Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 Strikkleksi!! TAKK, visste vel at det måtte ha sin forklaring Jaha, så vi er flere som lider av det? Du får kjøpe deg en heklekrok og se om det er håp for deg også da. Jeg har 1/2 skjerf og 1/4 vest på min strikke-cv. Er et naturtalent på hekling Jeg er også dårlig på ski, mon tro om jeg da ekt er en racer på snøbrett?...
Musemorbr / Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2014 Strikkleksi!! TAKK, visste vel at det måtte ha sin forklaring Jaha, så vi er flere som lider av det? Du får kjøpe deg en heklekrok og se om det er håp for deg også da. Jeg har 1/2 skjerf og 1/4 vest på min strikke-cv. Er et naturtalent på hekling Jeg er også dårlig på ski, mon tro om jeg da ekt er en racer på snøbrett?... Det kan så godt hende det. Eller akebrett. Ja, kanskje til og med bobslead på ol nivå?
bIomstre Skrevet 29. januar 2014 #6 Skrevet 29. januar 2014 Pinner skal man spise med! http://instagram.com/p/jxRDUxB74r/
Anne-B. Skrevet 29. januar 2014 #7 Skrevet 29. januar 2014 Så flink du er da! Man må jo begynne et sted. Hekling er gøy og det finnes så mye artig man kan lage. Youtube er gull. Kjenner en som lærte seg å spille saksofon gjennom youtube.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. januar 2014 #8 Skrevet 30. januar 2014 Så det er DET jeg har, altså? *Visste det*
Iiiiik Skrevet 30. januar 2014 #9 Skrevet 30. januar 2014 Min 14-åring mener hun har kunst- og håndverksvansker. Mammaen utreder jo diverse andre vansker, så det er klart det må finnes spesifikke kunst- og håndverksvansker også
sug lut Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 Kult, hekling er stilig! Hvor tykk nål og hva slags garn? Pjoning måtte jeg google - det blir veldig pent, har aldri visst hva det het eller at det var nesten-hekling. Jeg har hekla noe sånt som seksti-sytti Barbie-antrekk på frihånd, og så noen sånne små duker etter oppskrift - men det er morsomst uten oppskrift.
Musemorbr / Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #11 Skrevet 30. januar 2014 (endret) Hva slags garn.... hmm... Gult garn! Det ble muligens kjøpt på europris, eller rema, for å lage påskekyllinger for fem år siden. Litt for fluffy for dette formålet, men jeg fikk da øvd på teknikken. Neste blir bedre. Hvor tykk nål? 4.5, var det vel? Kjøpte en sekspakning på ebay til 18kr, så de er nok ikke beste sort de heller. Hadde seriøst ikke forventet å få det til, så dermed gadd jeg ikke legge kronasjer i godt verktøy heller. Men ser jo jeg fint kan oppgradere nå. Pjoning er gøy! Tror jeg begir meg ut på sokketøfler nå. Har et nøste med hvitt ullgarn min kjære tok med hjem fra byen i dag. Sportsgarn, het det vel. Endret 30. januar 2014 av Musemorbr /
Musemorbr / Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #12 Skrevet 30. januar 2014 Legg merke til at han kjøpte ETT nøste. Ikke voldsomme forvrntninger til meg nei.
ms.Pond Skrevet 31. januar 2014 #13 Skrevet 31. januar 2014 Jøye meg her blomstrer kreativiteten og evnene, fantastisk! Jeg har strikket bitelitt i min tid, det ble kun luer på fire korte strikkepinner med masse banning hver gang en maske gled av. Men rundpinne skulle jeg ikke ha. Jeg er nemlig elendig på å telle masker. Lua endte opp veldig fin den, bare at jeg hadde strikket alt for stramt, så istedet for å være størrelse meg, så var den størrelse 4 mnd. og veldig lite bevegelig. Den sto faktisk av seg selv, som et rødt og hvitt fyrtårn med en lang dusk hengende fra toppen. Ja, det skulle være en julelue. Vurderer å pynte den med lys og ha som et bordtre neste år. Uansett, strikkekarrieren ble avsluttet den dagen, har ikke sett meg tilbake siden. Men er hekling så enkelt altså? For jeg trenger noe å fikle med om kvelden, og jeg er lei alt av tab'er og tastaturer. Kanskje jeg skal prøve meg på noe fryktelig enkelt.
Musemorbr / Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #14 Skrevet 31. januar 2014 Vet du... SÅ enkelt er det faktisk. Hvis jeg forstår meg på det, gjør hvem som helst over 8 år det også. Sansynligvis bedre enn meg.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 31. januar 2014 #16 Skrevet 31. januar 2014 Godt jobba her har jeg et halvferdige skjerf som bevis på min strikkleksi.
ms.Pond Skrevet 31. januar 2014 #17 Skrevet 31. januar 2014 Det ser jo fryktelig greit ut. Men jeg venter på en kommentar a la "...og så trenger du bare tre års utdannelse og masse masse arbeid for å få til dette". Skal på butikken i dag, spørs om ikke jeg kommer hjem med heklenål og et garnnøste. Men... Tykt garn? Tynt garn? Tykk nål, tynn nål? :S
Musemorbr / Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #18 Skrevet 31. januar 2014 Anbefaler garn som i hvertfall ikke fliser seg opp til x antall forvirrende småtråder når du prøver å fange opp en løkke. Det første garnet mitt var virkelig feil. Fluffy, hårete og flisete. Nå har jeg fått et som virker tynnere og mer solid. Starter nok nytt prosjekt i kveld. Den instruksjonsvideoen var det jeg også prøvde meg på. Men det er votter hun lager der da, så jeg så kun starten og improviserte resten.
ms.Pond Skrevet 31. januar 2014 #19 Skrevet 31. januar 2014 Jaha, hmm, da har jeg fått litt å gå på.Takk takk! Til butikken! Up, up and away!
Gjest Helle_Høygir Skrevet 31. januar 2014 #20 Skrevet 31. januar 2014 Strikkleksi - joda jeg melder meg inn i den foreningen med en gang. Jeg skulle strikke en katt - det ble mer en garnbeta med store hull vil jeg si. Ikke under noen som helst omstendighet, selv ikke med promille kunne du kalle det en katt. Pjone - det er et ord jeg finner yderst sjarmerende altså. Nei hva driver du med da? Jeg pjoner jeg du.
ms.Pond Skrevet 1. februar 2014 #21 Skrevet 1. februar 2014 Det endte med garn jeg mistenker kanskje er litt tynt, men det var så fiiiiint. Og på nøstet sto det at det skulle være strikkepinner i 3-3,5, så jeg endte på en nål nr 4. Superspent, så får vi se! Først skal jeg ha litt familietid, og så litt baking av kokosboller med junior, så blir det litt svetting og knoting for ho mor tenker jeg. Mao pjoning. Fant forresten pjoneboka det reklameres for i videoen, men den var dyyyyyr, og jeg vil helst finne ut at dette er noe for meg før jeg gjør en sånn investering. Det er vel forresten også noe som heter bibliotek.
ms.Pond Skrevet 1. februar 2014 #22 Skrevet 1. februar 2014 Rapport: Mitt første pjoneforsøk gikk overraskende bra, helt til jeg innså at jeg har begynt å bygge på i feil ende, altså at jeg på en eller annen måte har festet startmaskene sammen speilvendt, bakvendt, oppned eller noe slikt, og dermed ble det krøll hver gang jeg hadde nådd en runde rundt og skulle begynne på en ny. Det hele endte opp som en skrekkelig tynt armbånd (ca fem runder) til junior, noe han i grunnen bare så skeptisk på og la diskret fra seg. Vel vel. Nytt forsøk i morgen Honnør, Musemorbr/, for inspirasjonen til en ny hobby som kanskje kan bære frukter, selv for en utålmodig kløne som meg, noe som kun innebærer én pinne og to masker å holde styr på, og ikke minst noe man ser resultater av raskt, til tross for manglende evner Kupping av tråden er herved over. Beklager
Musemorbr / Skrevet 2. februar 2014 Forfatter #23 Skrevet 2. februar 2014 Kupp i vei du. Jeg synes det er kjempegøy at jeg ikke er alene om å styre med denne pjoningen på amatørnivå. Jeg har ikke produsert noe mer, for det garnet mitt var virkelig ikke brukbart, men har store planer om å kjøpe inn skikkelig garn snart.
Bustetroll Skrevet 2. februar 2014 #24 Skrevet 2. februar 2014 Åh hekle <3Jeg har fått dilla. Lett er det også, når man først kan det Strikking derimot, er bare BLÆ.Hekling gjør jo ikke vondt i armene heller:D
amandine Skrevet 3. februar 2014 #25 Skrevet 3. februar 2014 En annen fordel med hekling, når man har samboere av ymse slag og i ymse aldersgrupper, er at det ikke er så lett å ødelegge for andre når du har lagt det intetanende fra deg. Strikketøy er meget lett å ødelegge for uvitende folk..Dra ut en pinne og ødeleggelsen kan være total. Dra ut heklekroken og det gjør ikke så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå