Gå til innhold

Hvilket bæresjal anbefaler du til nyfødt?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Trenger et til å bære babyen (7 dager) i slik at jeg kan få gjort noe husarbeid. Å få armene fri hadde vært deilig. Jeg har en babybjørn fra storesøsken. Kan en nyfødt sitte i denne?

Anonymous poster hash: 08ae6...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anbefaler elastisk sjal. Det holder babyen veldig nært kroppen din, og det gir god støtte. Den største fordelen syntes jeg imidlertid var at jeg kunne knytte det på meg om morgenen og gå med det hele dagen (husk å ikke ha for mye klær på deg under :-)), det var veldig fort gjort å putte barnet oppi når det var på sin plass med bæring. Veldig fleksibelt og greit på handletur, i barnehagen osv - ut av bilsetet, opp i det ferdigknytta bæresjalet, ut på tur. Ingenting ekstra som måtte huskes, klipses av og på osv. På http://ammehjelpen.no/video finner du også videoer som viser amming av barn i diverse bæretøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Babybjørn er ikke positivt for verken bærer eller den som blir bært. Anbefaler som lillenims bæresjal i begynnelsen (fram til ca 6 mnd). Elastiske sjal er veldig behagelig, men syns ikke det er like behagelig når de små bikker 6-7 kg... så hadde nok også vurdert babyens str. Det er ingen problem å ha babyen i et vevd sjal, og det funker jo også fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært i butikk med forskjellige bæresjal. Endte opp med vevd sjal. Synes faktisk det ga best støtte og enklest å knyte:-) Trodde jeg skulle ende opp med elastisk sjal, men det funket ikke så bra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...