Gå til innhold

Tungt å puste..

Anbefalte innlegg

Jeg er 35+5 og de siste dagene har det blitt utrolig slitsomt å puste. Trener ca 30 min hver dag, men dette er også nesten blitt umulig, blir sliten og peserbare av å spise eller ligge på sofaen..

Er det andre som har like erfaringer? Blir det bedre før fødsel, eller kommer det til å være slik frem til mini kommer?

Anonymous poster hash: 38a24...ba1

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144115998-tungt-%C3%A5-puste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du godt trent og kanskje har stram magemuskulatur, slik at barnet bæres litt innover og ikke utover?;) Hadde det slik sist, magen så liten ut, men fylte dessverre hele meg innvendig hehe. Mye tungpust, og tidvis smerter og stikkinger i lungene ved innpust. Mistanke om lungeemboli ved en anledning på legevakten til og med. Trent eller ikke, ungen presser uansett på lunger, organer og bryst. Dessuten er det økte blodvolumet og graviditeten et stort press på hjerte/kretsløp, samt respirasjonssystemet. Når du spiser fylles magen opp, og rommet for lungene de trenger for å utvide seg enda mindre. Fysisk aktivitet presser kroppen ytterligere. Er nok ikke noe farlig, bare veldig ubehagelig. Jeg var slik til etter ungen var ute, etter det kjente jeg ting falt på plass der inne igjen og at jeg kunne puste fritt-en deilig følelse;) Med mindre du har forverret astma eller liknende (evt hjertesvikt;)), må en bare smøre seg med tålmodighet, lytte til kroppen og holde ut til en er seg selv igjen.

Hadde det også sånn forrige gang og ser tendenser til det samme denne gangen. Hadde liten mage sist, ser foreløpig liten ut nå også, men var veldig plaget da jeg ikke hadde noen plass "inni" meg! Kunne ikke spise mer en et knekkebrød i gangen og ingen middag.. Middag har jeg allerede gitt opp denne gangen (uke 28), så kjenner følelsen.

Syns det ble litt bedre når babyen gikk lengre ned i bekkenet, men det er jo ikke alltid det skjer..

Jeg er 35+5 og de siste dagene har det blitt utrolig slitsomt å puste. Trener ca 30 min hver dag, men dette er også nesten blitt umulig, blir sliten og peserbare av å spise eller ligge på sofaen..

Er det andre som har like erfaringer? Blir det bedre før fødsel, eller kommer det til å være slik frem til mini kommer?

Anonymous poster hash: 38a24...ba1

Jeg har det på samme måte. Alle svangerskap er ulike, forrige gang var jeg i full fart frem til termin (gikk på ski en uke før jeg fødte..) mens jeg denne gangen bærer livmoren så merkelig høyt at jeg har hatt pustebesvær helt siden uke 25. HAvnet faktisk hos legen for noen uker siden, og ble delvis sykemeldt på flekken. Bare det å spise et måltid mat gjør at pulsen stiger og at pusten blir vond. Jeg er som en slags "kols-pasient". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...