Gå til innhold

Alle mulige slags tanker! Overvekt og graviditet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter jeg da, i min egen lille boble og undrer på om det er noen der ute som kan fortelle meg om sånn ca man begynner å få mage? Er ganske overvektig, og tenker som så at jeg ikke kommer til å få noe mage før jeg er 35 uker på vei ( noe jeg vet er helt sinnsykt, for jeg er jo ikke SÅ stor), men uansett... Er så redd for at mannen min ikke får kjenne sparkene like godt, grunnet magen jeg har fra før av, og jeg er så redd for at folk ikke kommer til å se jeg er gravid når sommeren kommer! Er alle slags mulige tanker som surrer oppi her, så jeg trekker jo på en måte meg selv ned i gørra ! :balltre:

For her er jeg så oppblåst, og kvisete, så det er overhode ingen mulighet for meg å føle meg LITT fin om dagene en gang... :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan skjønne den tankegangen ja, hadde ikke flat mage selv når jeg ble gravid, og kan vel si jeg så og si hadde samme tankene som deg på den tiden. har blitt litt klokere nå når jeg er 20+1 :)

magen begynte vel å vokse rundt uke 11-12. jeg har fortsatt fett på magen, men den vokser, ingen fare med det nei :) om du legger deg på ryggen kunne jeg tydelig kjenne den harde babymagen fra uke 13, og nå er det en stor hard babymage som vises meget godt når man ligger på ryggen :)

så du kommer nok til å få mage innen sommeren, ingen fare med det :) men hadde akkurat samme tankene. tenkte jeg kom jo til å være 6-7-8 mnd før noen så noe som helst :P

og i forhold til sparkene - jeg kjente første utvendig spark i uke 18 :) skal dog sies at barnefar lå og sov, og derfor gikk han glipp av det. så tror ikke du trenger å tenke på at han går glipp av det for det om man har litt ekstra på magen :) dog, det er avhengig av hvordan livmoren ligger, min ligger bak, men til de som har den foran så kjennes ikke spark like tidlig.

Skrevet

Om du er overvektig så syns nok ikke magen før godt uti graviditeten. Selv hadde jeg ikke synlig gravidmage før uke 24-25, og jeg var/er tynn. Utvendig spark i uke 18?, ja, det går nok an, men ikke så vanlig. fosteret er ikke så sterk i ekstremitetene enda på det stadiet. En jeg kjenner som er overvektig kjente ikke innvendige spark før i uke 22-23. Men alle er forskjellige, alle har forskjellige mager, noen kjenner spark utvendig ekstremt tidlig, andre ikke, så ikke tenk for mye på det:)

Anonymous poster hash: 851b8...a5d

Skrevet

Er veldig tynn og godt trent (var tynn hihi) Første gang hadde jeg morkaken på fremre vegg, og kunne ikke kjenne barnet utvendig før i uke 25! og kjente ikke noe innvendig før i uke 22+......babymagen var ikke synlig før jeg passerte uke 32-helt sant;) Denne gangen er morkaken på bakre vegg, og jeg kjente barnet innvendig i uke 15 og utenpå i uke 17:) Magen er like diger nå i uke 20 som i uke 39 sist, og i uke 14 hadde jeg lagt på meg like mange kg allerede som jeg gjorde totalt sist hehe. Annet kjønn denne gang, og et totalt annerledes sv.skap og en ny kropp. Menmen samme det, kose deg du og nyt denne tiden selv om tankene spinner. Sist bekymret jeg meg alt for mye, blir jeg feit, er jeg feit, hva tenker faren, liker han meg nå, blir jeg forlatt, jeg er stygg, barnet er sykt osv osv. Men alt gikk fint og det gjør det denne gangen også sikkert. Fokuserer kun på mini nå og har det langt bedre med meg selv:)

Anonymous poster hash: e31b1...239
Skrevet

Jeg er også litt overvektig og var det med førstemann også.. Foreløpig er jeg en del oppblåst på kvelden så det ser ut som jeg har mage allerede nå, men av erfaring fra sist så kommer nok magen mer frem fra uke 15 :)

Kommer jo litt ann på om morkaka ligger bak eller foran osv selvfølgelig, lille gutten min lå langt frem sist så magen ble gigantisk :P

Skrevet

Ja, var så oppblåst her om dagen at jeg så nærmest høygravid ut! Samboern hold på å dø av latter, mens jeg var sur og frustrert! :fnise:

Får nå bare vente og se, setter veldig pris på tilbakemelding fra dere! Får nok bare nøye meg med at det kommer når det kommer.. :)

Skrevet

Et spm. utenfor tema, hvor lang tid brukte du på å bli gravid? I og med at du er overvektig liksom.. Jeg er overvektig og er veldig redd det skal bli vanskjelig å bli gravid!

Anonymous poster hash: 42e99...d2d
Skrevet

Jeg er overvektig med mage fra før. Min begynte å vokse i uke 15-16, og nå i uke 19 har den vokst godt. Den har også blitt mye hardere, og når jeg ligger på ryggen kjenner jeg babymagen ekstra godt :)

Skrevet

Et spm. utenfor tema, hvor lang tid brukte du på å bli gravid? I og med at du er overvektig liksom.. Jeg er overvektig og er veldig redd det skal bli vanskjelig å bli gravid!

Anonymous poster hash: 42e99...d2d

2 pp tok det for meg :) Masse lykke til!

Skrevet

Jeg er overvektig med mage fra før. Min begynte å vokse i uke 15-16, og nå i uke 19 har den vokst godt. Den har også blitt mye hardere, og når jeg ligger på ryggen kjenner jeg babymagen ekstra godt :)

Åh, så godt å høre :D Har vært så redd for å ikke få mage i det hele og det store, men så tenker jeg jo det at jeg er jo ikke så stor, så mage kommer jeg jo til å få, men det er den evige ventingen da :P

Skrevet

Her er jeg også litt overvektig og har tenkt litt samme tanker som deg, da jeg forrige gang ikke fikk mage før rundt 6-7 mnd... Men som flere sier, så er det ingenting som er sikkert, alt er relativt! 

Vi klarte å bli gravide første gang på p-pille, neste i 1pp, og nå i 2pp. Så ser ikke ut som litt overvekt har noe å si for meg...! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...