Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 ?? Barnet måtte hentes i barnehagen og kjeder seg veldig her hjemme Anonymous poster hash: b2ed5...f29
IreneUtålmodig Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Man skal vel plusse på en halv grad så lenge den ikke er tatt i rompa
☆☆☆ Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Nei, feber er over 38. Men han kan ha lett forhøga temperatur. Må innrømme at eg hadde stussa litt, men dei målte vel fordi ungen ikkje var i form?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 Nei, det er ikke feber. Anonymous poster hash: 50c45...6b9
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #5 Skrevet 29. januar 2014 Kommer også veldig ann på kroppstempraturen til vanlig. Er den 37 når barnet er friskt, er ikke 37.5 feber.. Men hvis den er på f.eks 36 til vanlig, er det feber. Anonymous poster hash: 3f277...a57
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #6 Skrevet 29. januar 2014 Veldig bra allmenntilstand Må være hjemme i morgen?? Barnet går rundt å roter og kjeder seg Hi Anonymous poster hash: b2ed5...f29
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #7 Skrevet 29. januar 2014 Kommer også veldig ann på kroppstempraturen til vanlig. Er den 37 når barnet er friskt, er ikke 37.5 feber.. Men hvis den er på f.eks 36 til vanlig, er det feber.Anonymous poster hash: 3f277...a57 Nei, det kommer ikke ann på hvilke kroppstemperatur barnet har til vanlig. 37,5 er aldri feber. Anonymous poster hash: 50c45...6b9
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #8 Skrevet 29. januar 2014 Tja, min gutt er ikke frisk hvis han har 37,5 om morgenen i allefall, men feber er det jo ikke... Anonymous poster hash: a46e3...7f8
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #9 Skrevet 29. januar 2014 Må barnet være hjemme i morgen da?? Løper rundt her å roter og styrer Hi Anonymous poster hash: b2ed5...f29
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #10 Skrevet 29. januar 2014 Må barnet være hjemme i morgen da?? Løper rundt her å roter og styrer Hi Anonymous poster hash: b2ed5...f29 Nei det kan jeg aldri tenke meg, er jo ingen grunn til det. Anonymous poster hash: a46e3...7f8
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #11 Skrevet 29. januar 2014 Takk for svar Hi Anonymous poster hash: b2ed5...f29
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #12 Skrevet 29. januar 2014 Nei,det er ikke feber, men kan godt være at barnet har vært dårlig i formen, MEN når en henter et barn i barnehagen pga feber eller annet, så holder man det hjemme dagen etterpå! Slik er reglene og barnehagen vet jo at barnet var sykt/slitent. Har selv erfart og andre jeg kjenner at barnet egentligt trenger å komme seg og kroppen sier ifra med litt feber o.l , og at det godt kan være at de ringer deg igjen dagen etter og sier at du må hente barnet for de har feber, og deriblant stigende feber.......................... Anonymous poster hash: 3f2a5...1ad
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #13 Skrevet 29. januar 2014 Nei,det er ikke feber, men kan godt være at barnet har vært dårlig i formen, MEN når en henter et barn i barnehagen pga feber eller annet, så holder man det hjemme dagen etterpå! Slik er reglene og barnehagen vet jo at barnet var sykt/slitent. Anonymous poster hash: 3f2a5...1ad Hvilke regler? Er ingen sånn regel i vår bhg. Barnet skal være hjemme når det er sykt, men ikke etter det er friskt igjen med mindre det er snakk om omgangssyke. Anonymous poster hash: a46e3...7f8
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #14 Skrevet 29. januar 2014 Nei,det er ikke feber, men kan godt være at barnet har vært dårlig i formen, MEN når en henter et barn i barnehagen pga feber eller annet, så holder man det hjemme dagen etterpå! Slik er reglene og barnehagen vet jo at barnet var sykt/slitent. Anonymous poster hash: 3f2a5...1ad Hvilke regler? Er ingen sånn regel i vår bhg. Barnet skal være hjemme når det er sykt, men ikke etter det er friskt igjen med mindre det er snakk om omgangssyke. Anonymous poster hash: a46e3...7f8 Feber=sykdom og da må barnet ha en feberfri dag hjemme førdet sendes i barnehagen. Kan vær det er sykdom på vei , kan være andre ting. men er det sykdom på vei,kan også de andre barna bli smittet! Trodde dette gjelder i alle barnehager på lik linje som 4 eller 48 timer etter omgangssyke/diare...... Anonymous poster hash: 3f2a5...1ad
Josette Skrevet 29. januar 2014 #15 Skrevet 29. januar 2014 Nei,det er ikke feber, men kan godt være at barnet har vært dårlig i formen, MEN når en henter et barn i barnehagen pga feber eller annet, så holder man det hjemme dagen etterpå! Slik er reglene og barnehagen vet jo at barnet var sykt/slitent. Anonymous poster hash: 3f2a5...1ad Hvilke regler? Er ingen sånn regel i vår bhg. Barnet skal være hjemme når det er sykt, men ikke etter det er friskt igjen med mindre det er snakk om omgangssyke.Anonymous poster hash: a46e3...7f8 Feber=sykdom og da må barnet ha en feberfri dag hjemme førdet sendes i barnehagen.Kan vær det er sykdom på vei , kan være andre ting. men er det sykdom på vei,kan også de andre barna bli smittet! Trodde dette gjelder i alle barnehager på lik linje som 4 eller 48 timer etter omgangssyke/diare...... Anonymous poster hash: 3f2a5...1ad Det er jo bare uvitenhet og hysteri.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #16 Skrevet 29. januar 2014 Må barnet være hjemme i morgen da?? Løper rundt her å roter og styrer Hi Anonymous poster hash: b2ed5...f29 Nei det kan jeg aldri tenke meg, er jo ingen grunn til det. Anonymous poster hash: a46e3...7f8 Har barnet blitt sendt hjem av barnehagen så vil jeg tro han må være hjemme i 24 timer, altså være hjemme i morgen Anonymous poster hash: 2ab06...53d
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #17 Skrevet 29. januar 2014 Nei,det er ikke feber, men kan godt være at barnet har vært dårlig i formen, MEN når en henter et barn i barnehagen pga feber eller annet, så holder man det hjemme dagen etterpå! Slik er reglene og barnehagen vet jo at barnet var sykt/slitent. Anonymous poster hash: 3f2a5...1ad Hvilke regler? Er ingen sånn regel i vår bhg. Barnet skal være hjemme når det er sykt, men ikke etter det er friskt igjen med mindre det er snakk om omgangssyke.Anonymous poster hash: a46e3...7f8 Feber=sykdom og da må barnet ha en feberfri dag hjemme førdet sendes i barnehagen.Kan vær det er sykdom på vei , kan være andre ting. men er det sykdom på vei,kan også de andre barna bli smittet! Trodde dette gjelder i alle barnehager på lik linje som 4 eller 48 timer etter omgangssyke/diare...... Anonymous poster hash: 3f2a5...1ad Det er jo bare uvitenhet og hysteri. Hvorfor er det uvitenhet og hysteri? Anonymous poster hash: 2ab06...53d
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #18 Skrevet 29. januar 2014 Feber=sykdom og da må barnet ha en feberfri dag hjemme førdet sendes i barnehagen. Anonymous poster hash: 3f2a5...1ad Igjen: Ikke i vår barnehage. Men ingen av oss vet hvordan reglene er i HI sin barnehage, så da burde hun vel egentlig sjekke opp dette, sånn generelt sett. Men akkurat i dette tilfellet så handler det jo faktisk om at barnet er sendt hjem pga feber UTEN å ha feber. Og da er det vel ingen grunn til å holde ham hjemme i morgen uansett. Anonymous poster hash: a46e3...7f8
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #19 Skrevet 29. januar 2014 Må barnet være hjemme i morgen da?? Løper rundt her å roter og styrer Hi Anonymous poster hash: b2ed5...f29 Nei det kan jeg aldri tenke meg, er jo ingen grunn til det. Anonymous poster hash: a46e3...7f8 Har barnet blitt sendt hjem av barnehagen så vil jeg tro han må være hjemme i 24 timer, altså være hjemme i morgen Anonymous poster hash: 2ab06...53d Viss det bare er tull å holde barna hjemme viss de har feber/syke og foreldre ikke tar hensyn til hverken sine barn eller andres barn i barnehagen, er det heller ikke merkelig at det går mye sykdom som ingen ende vil ta, og det er heller ikke bare for gøy at foreldre har 10/15 dager med sykt barn dager, de bør brukes i sånne tilfeller!!!!!!!!!! Tenk på ditt barn og at de også kan slite seg ut og trenger hvile. Er det en voksen som ikke føler seg helt i form, så virker det så enkelt å bare ta en sykedag!!!!merkelige greier dette her... Anonymous poster hash: 3f2a5...1ad
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #20 Skrevet 29. januar 2014 Nei,det er ikke feber, men kan godt være at barnet har vært dårlig i formen, MEN når en henter et barn i barnehagen pga feber eller annet, så holder man det hjemme dagen etterpå! Slik er reglene og barnehagen vet jo at barnet var sykt/slitent. Anonymous poster hash: 3f2a5...1ad Hvilke regler? Er ingen sånn regel i vår bhg. Barnet skal være hjemme når det er sykt, men ikke etter det er friskt igjen med mindre det er snakk om omgangssyke.Anonymous poster hash: a46e3...7f8 Feber=sykdom og da må barnet ha en feberfri dag hjemme førdet sendes i barnehagen.Kan vær det er sykdom på vei , kan være andre ting. men er det sykdom på vei,kan også de andre barna bli smittet! Trodde dette gjelder i alle barnehager på lik linje som 4 eller 48 timer etter omgangssyke/diare...... Anonymous poster hash: 3f2a5...1ad Det er jo bare uvitenhet og hysteri. Hvorfor er det uvitenhet og hysteri? Anonymous poster hash: 2ab06...53d Folkehelseinstituttet sier i sin anbefaling noe sånt som at «barn med feber bør holdes hjemme, først og fremst av hensyn til seg selv, og kan gå tilbake i barnehagen når de er feberfri og allmenntilstanden tilsier det.» Feber skyldes som regel de samme virusene som slår ut som forkjølelse eller snørr hos andre barn i barnehagen, så smitten er der uansett. Å holde friske barn hjemme etter feber er ikke nødvendig. Anonymous poster hash: dda06...a20
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #21 Skrevet 29. januar 2014 Nei,det er ikke feber, men kan godt være at barnet har vært dårlig i formen, MEN når en henter et barn i barnehagen pga feber eller annet, så holder man det hjemme dagen etterpå! Slik er reglene og barnehagen vet jo at barnet var sykt/slitent. Anonymous poster hash: 3f2a5...1ad Hvilke regler? Er ingen sånn regel i vår bhg. Barnet skal være hjemme når det er sykt, men ikke etter det er friskt igjen med mindre det er snakk om omgangssyke.Anonymous poster hash: a46e3...7f8 Feber=sykdom og da må barnet ha en feberfri dag hjemme førdet sendes i barnehagen.Kan vær det er sykdom på vei , kan være andre ting. men er det sykdom på vei,kan også de andre barna bli smittet! Trodde dette gjelder i alle barnehager på lik linje som 4 eller 48 timer etter omgangssyke/diare...... Anonymous poster hash: 3f2a5...1ad Det er jo bare uvitenhet og hysteri. Hvorfor er det uvitenhet og hysteri? Anonymous poster hash: 2ab06...53d Folkehelseinstituttet sier i sin anbefaling noe sånt som at «barn med feber bør holdes hjemme, først og fremst av hensyn til seg selv, og kan gå tilbake i barnehagen når de er feberfri og allmenntilstanden tilsier det.» Feber skyldes som regel de samme virusene som slår ut som forkjølelse eller snørr hos andre barn i barnehagen, så smitten er der uansett. Å holde friske barn hjemme etter feber er ikke nødvendig. Anonymous poster hash: dda06...a20 Her er linken: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6493&Main_6157=6287:0:25,5499&MainContent_6287=6493:0:25,6832&Content_6493=6430:108124::0:6182:1:::0:0 Hi, du kan absolutt sende barnet ditt i barnehagen igjen i morgen! Anonymous poster hash: dda06...a20
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #22 Skrevet 29. januar 2014 Barnet blir hjemme i morgen Hi Anonymous poster hash: b2ed5...f29
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #23 Skrevet 29. januar 2014 Barnet blir hjemme i morgen Hi Anonymous poster hash: b2ed5...f29 Hvorfor målte de tempen på han? Og hadde han 37.5 i øret eller i axillen? Anonymous poster hash: f49c4...2ac
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #24 Skrevet 30. januar 2014 På meg føles jeg syk, fordi min kroppstemperatur er tilvanlig 36.4 Sønnen min har 36.2 men kan ha 39 leke og være i form Så det er veldig individuelt. Men noen morgener før barnet står opp og du vet at barnet ikke er sykt måler du tempen i rompa, skriv det ned. Så vet du hva den pleier å ligge på. Og mål alltid i rumpa. Sønnen og mannen var syk. Sønnen hadde ikke feber, men mannen hadde over 40. De målte med panneterometer på legevakta og den viste at sønnen hadde feber, men mannen min ingen... Noe jeg kontrollsjekket da vi kom hjem og fikk samme resultat. Og det er den alle leger helst vil ha. Anonymous poster hash: 657d1...1e8
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #25 Skrevet 30. januar 2014 På meg føles jeg syk, fordi min kroppstemperatur er tilvanlig 36.4 Sønnen min har 36.2 men kan ha 39 leke og være i form Så det er veldig individuelt. Men noen morgener før barnet står opp og du vet at barnet ikke er sykt måler du tempen i rompa, skriv det ned. Så vet du hva den pleier å ligge på. Og mål alltid i rumpa. Sønnen og mannen var syk. Sønnen hadde ikke feber, men mannen hadde over 40. De målte med panneterometer på legevakta og den viste at sønnen hadde feber, men mannen min ingen... Noe jeg kontrollsjekket da vi kom hjem og fikk samme resultat. Og det er den alle leger helst vil ha.Anonymous poster hash: 657d1...1e8 Hva den ligger på til vanlig er helt likegyldig. 37,5 er ikke feber uansett. Og en kan godt være syk uten feber. Anonymous poster hash: 50c45...6b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå