Gå til innhold

75 % studie og 80% jobb - for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er i en situasjon der jeg har utdannet meg til ledighet. 3 års bachelor og 1 års videreutdanning. Og år senere sitter jeg uten jobb. Har søkt på alle stillingene jeg har kommet over og leverer 2 ganger i året generelle søknader til de ulike arbeidsgiverene uten hell.

Etter 3 år med ulike strøjobber og ringevikariater i ulike bransjer som ufaglært føler jeg det som et stort nederlag at jeg ikke får anvendt kunnskapen, og at jeg aldri kan bli det jeg vil. Samtidig får jeg luselønn når jeg egentlig skulle lagt 100000 kr over i yrket mitt. Minst.

Så jeg har tenkt litt på hva som kan være garantert jobb. Her tilbyr de barnehagelærer 75 %. Altså 2 dager i uken og 100 % i praksis som er ca 25 dager per år.

Dette gir 7000 i mnd fra lånekassen. Jobber jeg da de resterende 3 dagene i uken pluss hver tredje helg vil jeg ha over 20000.

Men er det gjennomførbart med 2 barn? Vil studiet være lett nok til at jeg ikke trenger å jobbe for mye for det? Vil det være greit å jobbe som barnehagelærer med 600000 i studiegjeld? Har noen andre forslag til hva man kan studere som er lett å få jobb igjen som er deltid?

Første studiet var tungt og jeg gikk ut med B i gjennomsnitt.

Anonymous poster hash: e33e5...46b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva studerte du da? Kjedelig å ikke få brukt utdannelsen. 600000 er mye i studiegjeld, om du klarer det eller ikke kommer jo an på hvor mye boliggjeld du har. Høres ut som en tøff situasjon. :-(

Skrevet

Hva studerte du da? Kjedelig å ikke få brukt utdannelsen. 600000 er mye i studiegjeld, om du klarer det eller ikke kommer jo an på hvor mye boliggjeld du har. Høres ut som en tøff situasjon. :-(

Det har ingenting å si hva jeg studerte. Vil ikke si det pga at miljøet ikke yrket er så lite. Velger å holde det for meg selv for å unngå gjenkjennelse. Kan si så mye at 9 av 23 på mitt kull har fått jobben de vil ha.

Vi ble lovet ganske mye Før vi begynte å studere. Det skulle ikke Være problem å få jobb. Dette var et yrke ikke vekst. Blablabla. Hadde jeg visst at de løy så hadde jeg valgt noe annet.

Er vel en grunn til at vi var 60 første året og bare 23 fullførte.

hi.

Skrevet

Hmmm iphone retter alt jeg skriver. Ikke = i

Skrevet

Høres ut som Bachelor i psykologi?

Studerer det selv ...

Skrevet

Jobber 100% og studerer 100% men har ikke barn. D er tungt men det går.

Anonymous poster hash: e4190...d62

Skrevet

Jeg har jobbet 80 % og studert 50% med to barn, det gikk fint ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...