Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Er det noen som vet hvor i Larvik, eller området rundt det er best må bo? Jeg mistet jobben for noen uker siden, og mannen min har fått tilbud om en ny jobb I Larvik, de ville til og med være behjelpelige med å skaffe meg jobb hvis han tar den på rimelig kort varsel. Vi har bodd utenfor Drammen de siste årene, og trives godt her, men så er denne jobbmuligheten for mannen min såpass bra at vi vurderer å ta spranget... Så... Hvor bør man bo? Vi vil ha enebolig uten å brekke ryggen økonomisk, sentralt, men trygt, gode oppvekstvilkår og skole, barnehage i noenlunde nærhet... Krever jeg for mye? Noen tips? Anonymous poster hash: 28316...d1f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Veldig koselig der.. Er usikker på hva ting heter der Anonymous poster hash: f537a...c61
neemii Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Er det noen som vet hvor i Larvik, eller området rundt det er best må bo? Jeg mistet jobben for noen uker siden, og mannen min har fått tilbud om en ny jobb I Larvik, de ville til og med være behjelpelige med å skaffe meg jobb hvis han tar den på rimelig kort varsel. Vi har bodd utenfor Drammen de siste årene, og trives godt her, men så er denne jobbmuligheten for mannen min såpass bra at vi vurderer å ta spranget... Så... Hvor bør man bo? Vi vil ha enebolig uten å brekke ryggen økonomisk, sentralt, men trygt, gode oppvekstvilkår og skole, barnehage i noenlunde nærhet... Krever jeg for mye? Noen tips? Anonymous poster hash: 28316...d1f [/acrony Mange fine plasser i larvik. Vil du ha nærhet til sentrum? Gangavstand til strand? Eller hva liker du? Si hva du liker så kan jeg prøve å gi deg forslag:)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 Når du sier sentralt, mener du da i selve byen, eller er du åpen for en del av områdene rundt men som har forholdsvis grei vei til byen? Om du er åpen for litt utenfor selve byen, så er det fint på Østre Halsen/Rekkevik, Valby, Tjøllingvollen, (det er den siden jeg er best kjent på), og sikkert mange andre steder i andre retninger. http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=46218045 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=44119187 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=45816979 Anonymous poster hash: 0020e...387
neemii Skrevet 29. januar 2014 #5 Skrevet 29. januar 2014 Kan jo nevne noen plasser i farta: Østre Halsen, veletablert familie sted. Litt høy prisklasse, men der er det jaggu verdt det. Koslige gater, gamle trehus, samt nybygg for en hver smak. nærhet til butikk, vann og skole. Ett stykke utenfor sentrum vel og merke. Langestrand er absolutt i samme gate som østre halsen, samma greine, men med gangavstand til tog, sentrum osv. Spa hotellet til stordalen ligger rett over gata på langestrand(nærhet til alt mao). Ovenfor langestrand ligger veldre, vel etablert boligfelt med 2 barnehager, nærhet til turområder/skoler. Masse barnefamilier.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #6 Skrevet 29. januar 2014 Er det noen som vet hvor i Larvik, eller området rundt det er best må bo? Jeg mistet jobben for noen uker siden, og mannen min har fått tilbud om en ny jobb I Larvik, de ville til og med være behjelpelige med å skaffe meg jobb hvis han tar den på rimelig kort varsel. Vi har bodd utenfor Drammen de siste årene, og trives godt her, men så er denne jobbmuligheten for mannen min såpass bra at vi vurderer å ta spranget... Så... Hvor bør man bo? Vi vil ha enebolig uten å brekke ryggen økonomisk, sentralt, men trygt, gode oppvekstvilkår og skole, barnehage i noenlunde nærhet... Krever jeg for mye? Noen tips? Anonymous poster hash: 28316...d1f [/acrony Mange fine plasser i larvik. Vil du ha nærhet til sentrum? Gangavstand til strand? Eller hva liker du? Si hva du liker så kan jeg prøve å gi deg forslag:) Akkurat slik hjelp jeg trenger. Vi har hund og små barn, så rolig og veletablert er viktigere enn sentralt, og turmuligheter i nærheten hadde vært helt topp. Litt tomt hadde ikke vært å forakte, og strand i nærheten er jo bare bonus. Boligprisene må uansett ikke være for høye, tviler på at vi kan strekke oss stort over 3,5 mill. Anonymous poster hash: 28316...d1f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #7 Skrevet 29. januar 2014 Når du sier sentralt, mener du da i selve byen, eller er du åpen for en del av områdene rundt men som har forholdsvis grei vei til byen? Om du er åpen for litt utenfor selve byen, så er det fint på Østre Halsen/Rekkevik, Valby, Tjøllingvollen, (det er den siden jeg er best kjent på), og sikkert mange andre steder i andre retninger. http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=46218045 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=44119187 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=45816979 Anonymous poster hash: 0020e...387 Takk for hjelp, når jeg sier sentralt mener jeg et ikke altfor tynt befolket, landlig beliggende sted med tre naboer som kikker på en bak gardinen når man går forbi, jeg har vokst opp i småsted på sørlandet og det frister ikke til gjentagelse. Objektene du linket til virket faktisk gode alle tre. Anonymous poster hash: 28316...d1f
valkyrien Skrevet 29. januar 2014 #8 Skrevet 29. januar 2014 Ville styrt unna Torstrand, Tagtvedt og Bommestadåsen...
neemii Skrevet 29. januar 2014 #9 Skrevet 29. januar 2014 Er det noen som vet hvor i Larvik, eller området rundt det er best må bo? Jeg mistet jobben for noen uker siden, og mannen min har fått tilbud om en ny jobb I Larvik, de ville til og med være behjelpelige med å skaffe meg jobb hvis han tar den på rimelig kort varsel. Vi har bodd utenfor Drammen de siste årene, og trives godt her, men så er denne jobbmuligheten for mannen min såpass bra at vi vurderer å ta spranget... Så... Hvor bør man bo? Vi vil ha enebolig uten å brekke ryggen økonomisk, sentralt, men trygt, gode oppvekstvilkår og skole, barnehage i noenlunde nærhet... Krever jeg for mye? Noen tips? Anonymous poster hash: 28316...d1f [/acrony Mange fine plasser i larvik. Vil du ha nærhet til sentrum? Gangavstand til strand? Eller hva liker du? Si hva du liker så kan jeg prøve å gi deg forslag:) Akkurat slik hjelp jeg trenger. Vi har hund og små barn, så rolig og veletablert er viktigere enn sentralt, og turmuligheter i nærheten hadde vært helt topp. Litt tomt hadde ikke vært å forakte, og strand i nærheten er jo bare bonus. Boligprisene må uansett ikke være for høye, tviler på at vi kan strekke oss stort over 3,5 mill. Anonymous poster hash: 28316...d1f [/acrony Da ville jeg sett på østre halsen, rekkevik(ligger sammen) Nanset er sentralt med turmuligheter bla bøkeskogen. Veldre som jeg skrev litt om i innlegget lengre opp har kort vei til natur og skog, veletablert med skole og barnehager. Med 3,5 mill får du er bra hus med bra tomt i larvik:)
neemii Skrevet 29. januar 2014 #10 Skrevet 29. januar 2014 Ville styrt unna Torstrand, Tagtvedt og Bommestadåsen... Enig.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #11 Skrevet 29. januar 2014 Ville styrt unna Torstrand, Tagtvedt og Bommestadåsen... Noen spesiell grunn til det? Og takk for innspill, dette er skikkelig nyttig nå når vi skal på boligjakt! Anonymous poster hash: 28316...d1f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #12 Skrevet 29. januar 2014 Er det noen som vet hvor i Larvik, eller området rundt det er best må bo? Jeg mistet jobben for noen uker siden, og mannen min har fått tilbud om en ny jobb I Larvik, de ville til og med være behjelpelige med å skaffe meg jobb hvis han tar den på rimelig kort varsel. Vi har bodd utenfor Drammen de siste årene, og trives godt her, men så er denne jobbmuligheten for mannen min såpass bra at vi vurderer å ta spranget... Så... Hvor bør man bo? Vi vil ha enebolig uten å brekke ryggen økonomisk, sentralt, men trygt, gode oppvekstvilkår og skole, barnehage i noenlunde nærhet... Krever jeg for mye? Noen tips? Anonymous poster hash: 28316...d1f [/acrony Mange fine plasser i larvik. Vil du ha nærhet til sentrum? Gangavstand til strand? Eller hva liker du? Si hva du liker så kan jeg prøve å gi deg forslag:) Akkurat slik hjelp jeg trenger. Vi har hund og små barn, så rolig og veletablert er viktigere enn sentralt, og turmuligheter i nærheten hadde vært helt topp. Litt tomt hadde ikke vært å forakte, og strand i nærheten er jo bare bonus. Boligprisene må uansett ikke være for høye, tviler på at vi kan strekke oss stort over 3,5 mill. Anonymous poster hash: 28316...d1f [/acrony Da ville jeg sett på østre halsen, rekkevik(ligger sammen) Nanset er sentralt med turmuligheter bla bøkeskogen. Veldre som jeg skrev litt om i innlegget lengre opp har kort vei til natur og skog, veletablert med skole og barnehager. Med 3,5 mill får du er bra hus med bra tomt i larvik:) Så bra! Mange takk for innspill, veldig snilt, dette hjelper oss veldig. Vi kjenner ikke byen særlig mer enn at vi har tatt båten til Danmark derfra. Anonymous poster hash: 28316...d1f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #13 Skrevet 29. januar 2014 Parkalleen er supert. Midt i byen men skjermet og veldig rolig. Bittelitt overklasse over det. Masse grøntareale Anonymous poster hash: 5975f...75e
valkyrien Skrevet 29. januar 2014 #14 Skrevet 29. januar 2014 Ville styrt unna Torstrand, Tagtvedt og Bommestadåsen... Noen spesiell grunn til det? Og takk for innspill, dette er skikkelig nyttig nå når vi skal på boligjakt! Anonymous poster hash: 28316...d1f Kan selvfølgelig ha bedret seg siden jeg flyttet derfra, men da var det mye dop/dårlig ungdomsmiljø/kriminalitet der. Litt sånn ghettoaktig...
#Ariadne# Skrevet 29. januar 2014 #15 Skrevet 29. januar 2014 Veldre , Ra, langestrand , tvetneåsen er fine steder å bo med barn :-)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #16 Skrevet 29. januar 2014 Styr unna Tjodalyng. Usentralt, overpriset, lite barnevennlig og generelt stygt. Anonymous poster hash: 5975f...75e
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #17 Skrevet 29. januar 2014 Tusen takk skal dere ha, da har mannen og jeg allerede plukket ut de første objektene vi skal ned og se på. HI Anonymous poster hash: 28316...d1f
hgnek Skrevet 29. januar 2014 #19 Skrevet 29. januar 2014 Vi sjekker ut Tveteneåsen først, det er 2-3 objekter der som kan være spennende (må avtale med megler først)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #23 Skrevet 17. oktober 2018 Nanset er et trygt og godt sted å bo. Trygg og kort vei til Skole og eventuell barne hage. Gangavstand til Matbutikker og Kjøpesenter. Gangavstand til fine turområder eks Bøkeskogen og Vestmarka. Rolige omgivelser Her er eksempel på en bolig som ligger på Nanset og som er tilsalgs akkurat nå: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=131452122 Anonymkode: 97898...11b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå