Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #1 Del Skrevet 29. januar 2014 Vår gutt på 2,5år sover dårlig og er våken 4-8 ganger hver natt .Han har aldri sovet en vel natt i hele sitt liv.Begynner å bli veldig slitsomt siden vi har en baby på 2 mnd( som heldigvis sover veldig bra) . Vi har prøvd forskjellige metoder opp igjennom årene og da har det som regel fungert litt bedre 1-2 natta også blir det verre en noen gang. Noen som hAr tips eller har opplevd noe av det samme? Har lest en del om dette på nettet men da har det bare veddvart en periode for andre barn,for gutten vår har det vært slik hele livet...Ser jo på han at han sårt trenger sammenhengende søvn . Han sover forøvrig på eget rom nå ,mn han har sovet lutt sammen med oss tidligere for at han skal få sove ut litt,og da sover han litt bedre mn fortsatt veldig urolig i senga.. Trenger sårt råd her:) Anonymous poster hash: 84508...224 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 29. januar 2014 #2 Del Skrevet 29. januar 2014 Vår har sovet dårligere igjen fra han nærmet seg 2 år, men heldigvis for vår del er de fleste våkningene før 24 og etter 5. Tror han drømmer endel... har ikke noen særlige råd, men spiser han rett før han legger seg? Vet flere sover dårligere av det. Ellers har vi jo rutiner, rutiner og rutiner, men antar dere har det. Men hvis dere først har begynt på en teknikk hadde jeg fortsatt det en god stund før jeg evt konkluderte med at den ikke funket. Et tilbakefall etter noen dager, trenger ikke nødvendigvis bety at det ikke funker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2014 #3 Del Skrevet 13. februar 2014 Har han blitt utredet i forhold til allergier på f eks matvarer? Anonymous poster hash: b0e93...8bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymeAnine Skrevet 13. februar 2014 #4 Del Skrevet 13. februar 2014 Har dere snakket med lege om dette? Kanskje han mangler søvnhormonet? Kanskje han rett og slett er så vant til å våkne at han gjør det av hemmelig vane? Snakk med legen om en evt liten kur med sovemedisin. Det er ofte at det bare trengs noen få netter med sovemedisin før kroppen skjønner at den skal hvile hele natten. Forstår godt at det er slitsomt! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbea Skrevet 14. februar 2014 #5 Del Skrevet 14. februar 2014 Hei, jenta vår er 2,5 og har bare sovet natten gjennom ett par ganger. Våkner vanligvis 1-3 ganger. Før vi kuttet melk, og fikk øredren våknet hun 10-15 ganger.. Og hver gang det kom en tann så var det utrolig dårlig søvn i ca 3 uker.. Nå har hun fått alle tennene, så jeg trodde det snart skulle bedre seg, men nei... Nå virker det som om det er mareritt.. Snakker litt i søvne og gråter før hun våkner.. Vi har vert hos fastlege, øre nese hals lege, barne lege på sykehuset, helsestasjonen, manuell terapeut,(er det jeg kommer på i farten). Lillesøster på ett år sover mye bedre, men siden vi har liten plass må de dele rom, så hun våkner jo når to åringen hyler på natta.. Så her er det ingen som noen gang sover en hel natt. Usikker på hva spm er neste steg for oss, Mål en er å flytte innen juli slik at vi kan ha dem på hver sitt soverom og se pm det hjelper... Kan også nevne at vi bar alle rutiner på plass og at begge to legges på likt, våkne i sengene sine og sovner uten at vi er til stede.. Har ingen mirakel kur å komme med, men kan si at vi igjen vurdere om vi skal takke ja til vallargen for storesøster... Har ikke prøvt dette enda.. Men vil fortelle deg at du ikke er alene! Her i huset er søvnproblemer normale, og det har vert sånn siden storesøster ble født.. Ikke bare i perioder. Stor klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2014 #6 Del Skrevet 23. februar 2014 Vår gutt på 2,5 har alltid sovet dårlig og gjør det fortsatt. Dog går det i perioder, uten at jeg kan forklare hvorfor noen perioder er bedre enn andre. Har "gitt opp" å finne et svar, og bare akseptert at han er sånn... Og satser virkelig på at det ordner seg snart Anonymous poster hash: b6233...7f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mam&mam Skrevet 26. februar 2014 #7 Del Skrevet 26. februar 2014 Føler virkelig med deg, vi har det på samme måte, gode rutiner, frisk og rask jente, ingen allergier. Legger seg greit de aller fleste dagene men har oppvåkninger HVER natt, kan telle på en hånd de nettene hun har sovet rundt... Vi tenker nå å kutte helt ut dupp, sover 30 min i barnehagen, men tror vi må slutte for å se om det kan hjelpe... men jeg er skeptisk, hun har alltid slitt med søvn, siden hun var 2 mnd ca. Hva hjelper egentlig? Hun ender jo opp i vår seng til slutt, vi blir jo gale av å ikke sove en hel natt, huff! Jeg har bestil Karin Naphaug sin bok nå, se om det kan stå noe smart der.. Håper dere finner ut av det og får nattero Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bubbs* Skrevet 12. juni 2014 #8 Del Skrevet 12. juni 2014 Gutten vår på snart 2 år har heller ikke særlig sovehjerte. Han våkner 2-3 ganger pr natt, men sovner heldigvis relativt raskt igjen så dette er ikke mitt hovedproblem. Det som virkelig sliter meg ut er at han ikke sovner før klokken 2130-2200. :-/ Før dette holder han gjerne storesøter i naborommet våken og dersom jeg ikke er i rommet hos ham frem til han sovner "stikker han av" fra senga si. Storesøster kan til tider bli helt fortvilet over manglende søvn. (Hun bør sovne rundt 2000 for å være blid og opplagt på morgenen) Han sover fremdeles dupp 1 time på barnehagen og barnehagepersonalet mener han MÅ ha denne duppen. (det er kanskje ikke så rart ettersom han kun sover 8 timer på natten). Jeg har prøvd ALT. Jeg har gitt ham lenger dupp på dagen (da sovnet han ikke før kl 2330) og forsøkt å legge ham tidligere på kvelden (dette har jeg forsøkt maaaange ganger og i sammenhengende perioder uten annet enn timesvis med hodestuping, leking og småsutring i senga + supersliten mamma). I helgene har jeg unnlatt å la ham sove dupp og han kan da sove 12 timer på natt fra kl 1900-0700 med ca 2 oppvåkninger i løpet av natta. Det har han jo som sagt uansett. Jeg har bedt bhg om å holde ham våken, men de mener de ikke greier å hindre ham i å sove og at det er uetisk å holde ham våken. Huff.. Han virker ellers å være i fin form og virker overhodet ikke påvirket av at han sover så lite på natten. Han er en blid, aktiv og snill gutt. Han er heller ikke sur og sutrete på kvelden; bare veldig våken. Gode råd mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsogprinsesse Skrevet 19. juni 2014 #9 Del Skrevet 19. juni 2014 ta gjerne og send meg en melding..slet med det samme med gutten min på to år!! helt forferdelig men vi fikk det helt fantastisk til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå