Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #51 Skrevet 29. januar 2014 Du har en skål med 9 kuler. Én av kulene veier enten mindre eller mer enn de andre kulene. Hvordan finner man kulen som ikke veier like mye som de andre? Eneste hjelpemiddelet du får er en vekt, men den kan du uansett bare bruke én gang Jeg har en utrolig evne å kjenne forskjell på vekt på to ting.... så jeg ville kjent på dem, men er forskjellen liten så hadde nok jeg også kommet til kort. Tenker så det knaker på en logisk løsning med vekten....... Anonymous poster hash: e9421...3fe
Bananen Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #52 Skrevet 29. januar 2014 Du har en skål med 9 kuler. Én av kulene veier enten mindre eller mer enn de andre kulene. Hvordan finner man kulen som ikke veier like mye som de andre? Eneste hjelpemiddelet du får er en vekt, men den kan du uansett bare bruke én gang Sett skålen på vekten. Løft på en og en kule mens skålen står på vekta du enda ikke har skrudd av. Vekten på skålen vil da endre seg likt på 8 av 9 baller.
Voilà Skrevet 29. januar 2014 #53 Skrevet 29. januar 2014 Du har en skål med 9 kuler. Én av kulene veier enten mindre eller mer enn de andre kulene. Hvordan finner man kulen som ikke veier like mye som de andre? Eneste hjelpemiddelet du får er en vekt, men den kan du uansett bare bruke én gang Jeg har en utrolig evne å kjenne forskjell på vekt på to ting.... så jeg ville kjent på dem, men er forskjellen liten så hadde nok jeg også kommet til kort. Tenker så det knaker på en logisk løsning med vekten....... Anonymous poster hash: e9421...3fe Bananen klarte det her. Jeg burde kanskje presisert hvor liten vektforskjellen er også, for den trenger ikke være mer enn noen få gram
Bananen Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #54 Skrevet 29. januar 2014 Du har en skål med 9 kuler. Én av kulene veier enten mindre eller mer enn de andre kulene. Hvordan finner man kulen som ikke veier like mye som de andre? Eneste hjelpemiddelet du får er en vekt, men den kan du uansett bare bruke én gang Jeg har en utrolig evne å kjenne forskjell på vekt på to ting.... så jeg ville kjent på dem, men er forskjellen liten så hadde nok jeg også kommet til kort. Tenker så det knaker på en logisk løsning med vekten....... Anonymous poster hash: e9421...3fe Bananen klarte det her. Jeg burde kanskje presisert hvor liten vektforskjellen er også, for den trenger ikke være mer enn noen få gram Juhuu;) Godt jeg kan svare litt andre veien når jeg bombaderer dere med gåter selv. Hehe
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #55 Skrevet 29. januar 2014 Bananen klarte det her. Jeg burde kanskje presisert hvor liten vektforskjellen er også, for den trenger ikke være mer enn noen få gram Ahh.... det er jo så enkelt og logisk når man får løsningen Jeg greide isbjørnen og kortere om ikke annet Morsom tråd Anonymous poster hash: e9421...3fe
Voilà Skrevet 29. januar 2014 #56 Skrevet 29. januar 2014 Disse er kanskje ikke så vanskelige, men jeg slenger dem ut. Vi hadde mange av de i naturfagstimene på ungdomsskolen i de månedene vi hadde vikar Kan du gjøre dette utsagnet sant, bare ved å putte inn en og samme bokstav? 1_=1000__ Og hvilket ord skal jeg frem til her?X8IX8 Det er til å legge til én linje, ellers trengs ingen forandringer.
Bananen Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #57 Skrevet 29. januar 2014 Disse er kanskje ikke så vanskelige, men jeg slenger dem ut. Vi hadde mange av de i naturfagstimene på ungdomsskolen i de månedene vi hadde vikar Kan du gjøre dette utsagnet sant, bare ved å putte inn en og samme bokstav? 1_=1000__ Og hvilket ord skal jeg frem til her? X8IX8 Det er til å legge til én linje, ellers trengs ingen forandringer. Jeg kan svaret på begge, men lar de stå til noen andre;)
Voilà Skrevet 29. januar 2014 #58 Skrevet 29. januar 2014 Du har en skål med 9 kuler. Én av kulene veier enten mindre eller mer enn de andre kulene. Hvordan finner man kulen som ikke veier like mye som de andre? Eneste hjelpemiddelet du får er en vekt, men den kan du uansett bare bruke én gang Jeg har en utrolig evne å kjenne forskjell på vekt på to ting.... så jeg ville kjent på dem, men er forskjellen liten så hadde nok jeg også kommet til kort. Tenker så det knaker på en logisk løsning med vekten....... Anonymous poster hash: e9421...3fe Bananen klarte det her. Jeg burde kanskje presisert hvor liten vektforskjellen er også, for den trenger ikke være mer enn noen få gram Juhuu;) Godt jeg kan svare litt andre veien når jeg bombaderer dere med gåter selv. Hehe Jeg tror det er litt sånn at når man først liker og interesserer seg litt for gåter er det lettere å finne svaret på andre gåter, uansett hvor absurde dem er. Jeg har smarte venner som klarer å løse sinnsyke regnestykker og vet alt om menneskekroppen f.eks, men gåter er ikke like lett for dem... Har også lagt merke til at mine Mensavenner er gode på gåter, uansett hvor absurd svaret er. Gåter er jo gøy, da!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #59 Skrevet 29. januar 2014 Disse er kanskje ikke så vanskelige, men jeg slenger dem ut. Vi hadde mange av de i naturfagstimene på ungdomsskolen i de månedene vi hadde vikar Kan du gjøre dette utsagnet sant, bare ved å putte inn en og samme bokstav? 1_=1000__ Og hvilket ord skal jeg frem til her? X8IX8 Det er til å legge til én linje, ellers trengs ingen forandringer. Jeg ser hva X8IX8 blir vente litt med å røpe den? Ønsker meg egentlig en slik selv om det blir sett på som A4.... ønsker meg resten også for å bli helt A4, hunden også Den første sliter jeg med... Anonymous poster hash: e9421...3fe
Bananen Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #60 Skrevet 29. januar 2014 (endret) Du har en skål med 9 kuler. Én av kulene veier enten mindre eller mer enn de andre kulene. Hvordan finner man kulen som ikke veier like mye som de andre? Eneste hjelpemiddelet du får er en vekt, men den kan du uansett bare bruke én gang Jeg har en utrolig evne å kjenne forskjell på vekt på to ting.... så jeg ville kjent på dem, men er forskjellen liten så hadde nok jeg også kommet til kort. Tenker så det knaker på en logisk løsning med vekten....... Anonymous poster hash: e9421...3fe Bananen klarte det her. Jeg burde kanskje presisert hvor liten vektforskjellen er også, for den trenger ikke være mer enn noen få gram Juhuu;) Godt jeg kan svare litt andre veien når jeg bombaderer dere med gåter selv. Hehe Jeg tror det er litt sånn at når man først liker og interesserer seg litt for gåter er det lettere å finne svaret på andre gåter, uansett hvor absurde dem er. Jeg har smarte venner som klarer å løse sinnsyke regnestykker og vet alt om menneskekroppen f.eks, men gåter er ikke like lett for dem... Har også lagt merke til at mine Mensavenner er gode på gåter, uansett hvor absurd svaret er. Gåter er jo gøy, da! Du sier noe der;) Jeg elsker sånne gruble-klosser man skal sette sammen for eksempel. Kan sitte i timesvis og blir helt borte i det. Er så sta og SKAL få det til:P Men nå syns jeg utrolig nok matte er gøy også Men er vel litt der det ligger, jeg liker logikken i gåtene når jeg først tar dem. Hehe Men nå kjenner jeg at det er natta her i gården;) Så gøy at flere syntes dette var morro;)) Jeg kommer sterkere tilbake imorgen, har flere gåter på lager (til løvemusens frustrasjon, muahaha) ) Endret 29. januar 2014 av Bananen
Voilà Skrevet 29. januar 2014 #61 Skrevet 29. januar 2014 Kan slenge inn Einsteins gåte også - med litt hjelpemidler. http://www.gruble.net/grubliser/einstein/Regner med noen enten har hørt hvem som eier fiske om dere har fått oppgaven andre steder (om dere ikke har klart den), men her kommer det opp et "magisk" ord når man har løst oppgaven. Fremfor at noen skal skrive det ordet her, kan vi vel heller gi små hint? Jeg sier f.eks at ordet har to i'er
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #62 Skrevet 29. januar 2014 Du sier noe der;) Jeg elsker sånne gruble-klosser man skal sette sammen for eksempel. Kan sitte i timesvis og blir helt borte i det. Er så sta og SKAL få det til:P Men nå syns jeg utrolig nok matte er gøy også Men er vel litt der det ligger, jeg liker logikken i gåtene når jeg først tar dem. Hehe Men nå kjenner jeg at det er natta her i gården;) Så gøy at flere syntes dette var morro;)) Jeg kommer sterkere tilbake imorgen, har flere gåter på lager (til løvemusens frustrasjon, muahaha) ) Jeg tar veldig gjerne flere i morgen! Anonymous poster hash: e9421...3fe
Bananen Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #63 Skrevet 29. januar 2014 Kan slenge inn Einsteins gåte også - med litt hjelpemidler. http://www.gruble.net/grubliser/einstein/ Regner med noen enten har hørt hvem som eier fiske om dere har fått oppgaven andre steder (om dere ikke har klart den), men her kommer det opp et "magisk" ord når man har løst oppgaven. Fremfor at noen skal skrive det ordet her, kan vi vel heller gi små hint? Jeg sier f.eks at ordet har to i'er Kan slenge inn Einsteins gåte også - med litt hjelpemidler. http://www.gruble.net/grubliser/einstein/ Regner med noen enten har hørt hvem som eier fiske om dere har fått oppgaven andre steder (om dere ikke har klart den), men her kommer det opp et "magisk" ord når man har løst oppgaven. Fremfor at noen skal skrive det ordet her, kan vi vel heller gi små hint? Jeg sier f.eks at ordet har to i'er Haha hvis du legger sammen to og to så ser du fort hvor gåtene mine kommer fra:P Nei huff nå er det natta..
Bananen Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #64 Skrevet 29. januar 2014 Du sier noe der;) Jeg elsker sånne gruble-klosser man skal sette sammen for eksempel. Kan sitte i timesvis og blir helt borte i det. Er så sta og SKAL få det til:P Men nå syns jeg utrolig nok matte er gøy også Men er vel litt der det ligger, jeg liker logikken i gåtene når jeg først tar dem. Hehe Men nå kjenner jeg at det er natta her i gården;) Så gøy at flere syntes dette var morro;)) Jeg kommer sterkere tilbake imorgen, har flere gåter på lager (til løvemusens frustrasjon, muahaha) ) Jeg tar veldig gjerne flere i morgen! Anonymous poster hash: e9421...3fe Kom gjerne med flere dere også )
Voilà Skrevet 29. januar 2014 #65 Skrevet 29. januar 2014 Du sier noe der;) Jeg elsker sånne gruble-klosser man skal sette sammen for eksempel. Kan sitte i timesvis og blir helt borte i det. Er så sta og SKAL få det til:P Men nå syns jeg utrolig nok matte er gøy også Men er vel litt der det ligger, jeg liker logikken i gåtene når jeg først tar dem. Hehe Men nå kjenner jeg at det er natta her i gården;) Så gøy at flere syntes dette var morro;)) Jeg kommer sterkere tilbake imorgen, har flere gåter på lager (til løvemusens frustrasjon, muahaha) ) Sov godt! Noen får heller sørge for å holde tråden oppe til i morgen tidlig, så er det bare til å kjøre på med flere gåter Uten at jeg skal si det sikkert, så tror jeg det er en fordel å ha litt høyere IQ er gjennomsnittet for å klare slike gåter jevnt over. En eller to er kanskje mer enn nok for enkelte, men hos de mensavennene jeg har så tar de slike lett som bare det. I tillegg til barn - de har jo fantasien til det, og mange gåter krever enkle svar, og det er vel kjent at vokse går rett inn og overanalyserer løsningen så mye at de enkle svarene skygger unna. Tror jeg
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #66 Skrevet 29. januar 2014 Sov godt! Noen får heller sørge for å holde tråden oppe til i morgen tidlig, så er det bare til å kjøre på med flere gåter Uten at jeg skal si det sikkert, så tror jeg det er en fordel å ha litt høyere IQ er gjennomsnittet for å klare slike gåter jevnt over. En eller to er kanskje mer enn nok for enkelte, men hos de mensavennene jeg har så tar de slike lett som bare det. I tillegg til barn - de har jo fantasien til det, og mange gåter krever enkle svar, og det er vel kjent at vokse går rett inn og overanalyserer løsningen så mye at de enkle svarene skygger unna. Tror jeg Jeg jobber med Einstein sin nå.... Natta Anonymous poster hash: e9421...3fe
Voilà Skrevet 29. januar 2014 #67 Skrevet 29. januar 2014 Kan slenge inn Einsteins gåte også - med litt hjelpemidler. http://www.gruble.net/grubliser/einstein/ Regner med noen enten har hørt hvem som eier fiske om dere har fått oppgaven andre steder (om dere ikke har klart den), men her kommer det opp et "magisk" ord når man har løst oppgaven. Fremfor at noen skal skrive det ordet her, kan vi vel heller gi små hint? Jeg sier f.eks at ordet har to i'er Kan slenge inn Einsteins gåte også - med litt hjelpemidler. http://www.gruble.net/grubliser/einstein/ Regner med noen enten har hørt hvem som eier fiske om dere har fått oppgaven andre steder (om dere ikke har klart den), men her kommer det opp et "magisk" ord når man har løst oppgaven. Fremfor at noen skal skrive det ordet her, kan vi vel heller gi små hint? Jeg sier f.eks at ordet har to i'er Haha hvis du legger sammen to og to så ser du fort hvor gåtene mine kommer fra:P Nei huff nå er det natta.. Hehe, skjønte vel at du har klikket deg inn der før, ja Var forresten vikarlæreren jeg hadde som viste meg den siden, siden jeg satt syk igjen på skolen mens de andre hadde skidag. For litt siden forbant jeg meg på å lese alle kartene, men foreløpig kan jeg kun norges fylker, og byer (blir stort sett 4-5 feil, men), Europas land og hovedsteder, afrikanske land også har jeg neeesten kontroll på Asias land. Nerd!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #68 Skrevet 29. januar 2014 Hehe, skjønte vel at du har klikket deg inn der før, ja Var forresten vikarlæreren jeg hadde som viste meg den siden, siden jeg satt syk igjen på skolen mens de andre hadde skidag. For litt siden forbant jeg meg på å lese alle kartene, men foreløpig kan jeg kun norges fylker, og byer (blir stort sett 4-5 feil, men), Europas land og hovedsteder, afrikanske land også har jeg neeesten kontroll på Asias land. Nerd! Fikk til Einstein Really.... bare to prosent som greier denne? Anonymous poster hash: e9421...3fe
Katteskinnet Skrevet 29. januar 2014 #69 Skrevet 29. januar 2014 (endret) Kan slenge inn Einsteins gåte også - med litt hjelpemidler. http://www.gruble.net/grubliser/einstein/ Regner med noen enten har hørt hvem som eier fiske om dere har fått oppgaven andre steder (om dere ikke har klart den), men her kommer det opp et "magisk" ord når man har løst oppgaven. Fremfor at noen skal skrive det ordet her, kan vi vel heller gi små hint? Jeg sier f.eks at ordet har to i'er Kodeordet slutter på G. Endret 29. januar 2014 av -Lizzycat-
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #70 Skrevet 29. januar 2014 Disse er kanskje ikke så vanskelige, men jeg slenger dem ut. Vi hadde mange av de i naturfagstimene på ungdomsskolen i de månedene vi hadde vikar Kan du gjøre dette utsagnet sant, bare ved å putte inn en og samme bokstav? 1_=1000__ Og hvilket ord skal jeg frem til her? X8IX8 Det er til å legge til én linje, ellers trengs ingen forandringer. Ettersom jeg ikke har svart tidligere i denne tråden, tillater jeg meg å gjøre det nå 1m=1000mm? Og X8IX8 blir vel VOLVO hvis man setter inn en vannrett strek tvers gjennom! Gleder meg til flere gåter i morgen! Anonymous poster hash: e62b2...eb5
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #71 Skrevet 29. januar 2014 Disse er kanskje ikke så vanskelige, men jeg slenger dem ut. Vi hadde mange av de i naturfagstimene på ungdomsskolen i de månedene vi hadde vikar Kan du gjøre dette utsagnet sant, bare ved å putte inn en og samme bokstav? 1_=1000__ Og hvilket ord skal jeg frem til her? X8IX8 Det er til å legge til én linje, ellers trengs ingen forandringer. Ettersom jeg ikke har svart tidligere i denne tråden, tillater jeg meg å gjøre det nå 1m=1000mm? Og X8IX8 blir vel VOLVO hvis man setter inn en vannrett strek tvers gjennom! Gleder meg til flere gåter i morgen! Anonymous poster hash: e62b2...eb5 Takk, der fikk jeg løsningen på den første også Det verste var at jeg var innom m flere ganger, men ikke koblet Bilen fikk jeg til også Anonymous poster hash: e9421...3fe
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #72 Skrevet 29. januar 2014 Ah, og endelig fikk jeg til Einsteins gåte, og skjønner hva dere mener med kodeord. Puh. Nå blir det natta! Anonymous poster hash: e62b2...eb5
Von Hertelhofen Skrevet 29. januar 2014 #73 Skrevet 29. januar 2014 Hva kaller man en heks i ørkenen?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #74 Skrevet 29. januar 2014 Hva kaller man en heks i ørkenen? Haha! Sandwitch? Anonymous poster hash: 7f552...0b5
skjotta Skrevet 29. januar 2014 #75 Skrevet 29. januar 2014 Ordet: Det finnes ett ord på fire bokstaver som blir kortere dersom du legger til tre bokstaver. Hvilket ord er dette? Hehe - skal la noen andre ta den Anonymous poster hash: 8d8d6...6d4 kort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå