Bananen Skrevet 28. januar 2014 #1 Skrevet 28. januar 2014 (endret) Se for deg at du har tre lysbrytere i kjelleren. Disse tre lysbryterne tilhører 3 lamper i etasjen over. Alle lysbryterne er slått av. Klarer du å finne ut hvilken av lysbryterne som hører til hvilken lampe? Du kan skru på lysbryterne så mange ganger du vil. Men for å gjøre oppgaven ekstra vanskelig kan du bare gå opp én gang for å sjekke lysene. (Dere som KAN denne, ikke røp den med en gang da? ) Endret 28. januar 2014 av Bananen
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #2 Skrevet 28. januar 2014 Den er inni Bananen. Anonymous poster hash: 7308d...2ed
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 Skru på den ene bryteren først, og så en til. Så skru av den første, går opp, og da kjenner man hvem lyspære som er varm(den hører til lysbryteren som man skrudde av igjen), også ser man hvilken lyspære som lyser(den hører til den man ikke skrudde av igjen), og den siste lyspære uten varme eller lys hører til den lysbryteren man aldri skrudde på? Anonymous poster hash: 7f552...0b5
Gjest Løvemusene Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 Daaah.. Jeg lever i LED-pære verden nå, tenkte ikke sånn hihi.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Daaah.. Jeg lever i LED-pære verden nå, tenkte ikke sånn hihi. Tenkte leeenge før jeg kom på noe som kunne skille mellom to pærer som lyser. Og fant til slutt ut da at man må skru av den ene, og da er pæra fortsatt varm *stolt* hehe. Anonymous poster hash: 7f552...0b5
Bananen Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2014 (endret) Ny da:P Ett jaktlag skulle ut på bjørnejakt. Om kvelden slo de leir for så å starte derfra morgenen etter. Først dro de tre kilometer sørover, deretter tre kilometer østover og så tre kilometer nordover. Dermed kom de tilbake til leirplassen, og der var bjørnen i full gang med å endevende leiren. Hvilken farge hadde bjørnen? Endret 28. januar 2014 av Bananen
Gjest Løvemusene Skrevet 28. januar 2014 #8 Skrevet 28. januar 2014 Ny da:P Ett jaktlag skulle ut på bjørnejakt. Om kvelden slo de leir for så å starte derfra morgenen etter. Først dro de tre kilometer sørover, deretter tre kilometer østover og så tre kilometer nordover. Dermed kom de tilbake til leirplassen, og der var bjørnen i full gang med å endevende leiren. Hvilken farge hadde bjørnen? Nei du bare lurer meg nå... 👀
Bananen Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #9 Skrevet 28. januar 2014 Ny da:P Ett jaktlag skulle ut på bjørnejakt. Om kvelden slo de leir for så å starte derfra morgenen etter. Først dro de tre kilometer sørover, deretter tre kilometer østover og så tre kilometer nordover. Dermed kom de tilbake til leirplassen, og der var bjørnen i full gang med å endevende leiren. Hvilken farge hadde bjørnen? Nei du bare lurer meg nå... Hihi neida;) Den er egentlig veldig enkel når man først har løsningen, akkurat som gåter skal være )
Gjest Løvemusene Skrevet 28. januar 2014 #10 Skrevet 28. januar 2014 Si det sånn at jeg får sove nå, haha!
Bananen Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #12 Skrevet 28. januar 2014 Hvit? Skal si om det er rett eller galt når jeg får en begrunnelse Ellers er det lett å gjette seg til svaret, mtp at bjørner ikke finnes i så mange forskjellige farger:P
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #13 Skrevet 28. januar 2014 Ny da:P Ett jaktlag skulle ut på bjørnejakt. Om kvelden slo de leir for så å starte derfra morgenen etter. Først dro de tre kilometer sørover, deretter tre kilometer østover og så tre kilometer nordover. Dermed kom de tilbake til leirplassen, og der var bjørnen i full gang med å endevende leiren. Hvilken farge hadde bjørnen? Det vet vi ikke, for det står ikke i teksten(brun?), og de kom ikke frem til leiren av å ha gått som beskrevet! (?) Anonymous poster hash: 7f552...0b5
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #14 Skrevet 28. januar 2014 Hvit for det er på Nordpolen! Anonymous poster hash: 8d8d6...6d4
Bananen Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #15 Skrevet 28. januar 2014 Si det sånn at jeg får sove nå, haha! Da kommer jeg bare med en ny en! Haha
Bananen Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #16 Skrevet 28. januar 2014 Hvit for det er på Nordpolen! Anonymous poster hash: 8d8d6...6d4 Riktig
Bananen Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #17 Skrevet 28. januar 2014 I en familie med fem barn er halvparten av disse gutter. Hvordan er det mulig?
Gjest Løvemusene Skrevet 28. januar 2014 #18 Skrevet 28. januar 2014 I en familie med fem barn er halvparten av disse gutter. Hvordan er det mulig? Bananen!!! Natta!! 💤💤😋 hihi
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #19 Skrevet 28. januar 2014 Og resten av halvparten er også gutter? Anonymous poster hash: 7f552...0b5
Gjest Løvemusene Skrevet 28. januar 2014 #20 Skrevet 28. januar 2014 Hvit for det er på Nordpolen! Anonymous poster hash: 8d8d6...6d4 Riktig Hvordan vet vi at det er på Nordpolen??
Bananen Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #21 Skrevet 28. januar 2014 I en familie med fem barn er halvparten av disse gutter. Hvordan er det mulig? Bananen!!! Natta!! hihi ;) Legg deg før det kommer mer du nå!! Hihi I'll be back tomorrow:P
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #22 Skrevet 28. januar 2014 Hvit for det er på Nordpolen! Anonymous poster hash: 8d8d6...6d4 Riktig Veldig stolt Anonymous poster hash: 8d8d6...6d4
Von Hertelhofen Skrevet 28. januar 2014 #23 Skrevet 28. januar 2014 Hva er høyere enn det høyeste? Hva er lavere enn det laveste? Hva er større enn Gud, og hva er verre enn djevelen? Den døde spiser det, men den levende kan ikke.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #24 Skrevet 28. januar 2014 Hva er høyere enn det høyeste? Hva er lavere enn det laveste? Hva er større enn Gud, og hva er verre enn djevelen? Den døde spiser det, men den levende kan ikke. Ingenting? Anonymous poster hash: 7f552...0b5
Bananen Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #25 Skrevet 28. januar 2014 Golfballene: Tenk deg ett stort tomt oljefat. 2 personer kommer og legger hver sin golfball oppi oljefatet. Minuttet etter kommer det 2 personer til og legger hver sin golfball oppi, minuttet etter det kommer det 4 personer og legger hver sin golfball i oljefatet. Etter dette fordobles antall personer hvert minutt helt til oljefatet er fullt, og da er klokken 18.00. Hva er klokken når oljefatet er halvfullt av golfballer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå