Pippi ☆ Skrevet 28. januar 2014 #1 Skrevet 28. januar 2014 Jeg har brukt store deler av ettermiddagen med å forsøke og få ungen til å tisse et annet sted enn rett i do. Hun har fått sitte på potte, sittet på do mens jeg holdt en boks under henne, stått i dusjen mens jeg holdt boksen mellom beina hennes osv. Resultat? Hun blånekter! Jeg har lokket med godteri og oppmuntret henne det jeg kan. Har også forklart hvorfor legen trenger dette. Jeg trenger tips på hvordan jeg skal få til dette fordi legen må ha en urinprøve av henne i løpet av morgendagen.
MammantilNurket Skrevet 28. januar 2014 #2 Skrevet 28. januar 2014 Det er avgjørende at legen får urinprøve, ikke sant? Dersom barnet ikke vil samarbeide og heller ikke responderer på bestikkelser tror jeg at jeg ville gjort følgende: Lås toalettene i huset fra utsiden og ta nøkkelen - eneste mulighet er potten. Det kan selvsagt hende at hun tisser på seg på trass, men da ville jeg latt henne vaske opp etter seg selv.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 Det er avgjørende at legen får urinprøve, ikke sant? Dersom barnet ikke vil samarbeide og heller ikke responderer på bestikkelser tror jeg at jeg ville gjort følgende: Lås toalettene i huset fra utsiden og ta nøkkelen - eneste mulighet er potten. Det kan selvsagt hende at hun tisser på seg på trass, men da ville jeg latt henne vaske opp etter seg selv. Jøss!! Tror jeg ville sagt at hun IKKE fikk tisse på potte;-) Var ihvertfall noe mine gikk rett på i den alderen. Hva med å legge noe i toalettet? Går potten nedi? Sett henne rett på do i morgen tidlig uten at hun ser ned i doet? Anonymous poster hash: 5c528...364
Pippi ☆ Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2014 Hm, kanskje jeg skal prøve den med at du må ikke tisse på potten. Si det med litt glimt i øye og lage en lek ut av det. Å låse døren til toalettet vil sannsynligvis ende med hysteri og tårer. Men på den andre siden skjønner hun kanskje det at jeg mener alvor. Som legen sa; vi må ha en urinprøve.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 Du får poser på legekontoret som de kan tape på om det er vanskelig å få tatt urinprøve. Anonymous poster hash: 8fa0c...8ad
Bananen Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Jeg la en stor bakebolle nedi do jeg. Den passet perfekt nedi der:p Min erfaring er at skal du ha ungen til å gjøre noe, nekter de plent. Så løsningen min ble å smette den nedi der fort rett før hun måtte på do. For å si det sånn ble den bakebollen til en urinprøve-bolle for barna;) Ikea hadde ny bolle til bakeskapet mitt. hehe
n74 Skrevet 28. januar 2014 #7 Skrevet 28. januar 2014 La henne drikke så mye saft/ juice hun vil - og legg noe i do på forhånd uten å si noe
Pippi ☆ Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2014 Godt å høre at bollen ikke gikk i oppvaskmaskinen etterpå Jeg får ta en titt i skapene nå og se om jeg har en som passer. Takk for mange tips, nå har jeg noen nye ideer som kan prøves ut
MammantilNurket Skrevet 28. januar 2014 #9 Skrevet 28. januar 2014 Hm, kanskje jeg skal prøve den med at du må ikke tisse på potten. Si det med litt glimt i øye og lage en lek ut av det. Å låse døren til toalettet vil sannsynligvis ende med hysteri og tårer. Men på den andre siden skjønner hun kanskje det at jeg mener alvor. Som legen sa; vi må ha en urinprøve. Jeg regner med at du har prøvd alt annet. Å låse toalettet er jo siste utvei. Det er vel også viktig at urinprøven forblir "ren"?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #10 Skrevet 28. januar 2014 Har du prøve omvendt psykologi, noe ala "du sier du ikke vil, men jeg tror det er at du ikke klarer det jeg, du klarer ikke tisse i boksen, sant?" eller at du tisser i en boks først og viser henne etterpå at nå er din prøve klar, så da mangler det bare hennes, bare for å vise at det ikke er noe farlig.. Ellers så hadde jeg gått for bakebolle i do jeg også, og kastet den etterpå. Anonymous poster hash: b4ccb...b32
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #11 Skrevet 29. januar 2014 Løft opp begge "ringene" på toalettet, tre en handlepose nedi toalettet og legg ned ringen igjen. Da tisser hun rett i posen, og du dypper kun uringlasset nedi etterpå og kaster så posen Anonymous poster hash: 97911...e6d
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #12 Skrevet 29. januar 2014 De urinposene noen nevnte over får du også kjøpt på apoteket. De koster nesten ingenting, og du kan kjøpe akkurat det antallet du trenger. Det som er genialt med de er at du "klistrer" de på underlivet, slik at barnet automatisk tisser i det. Min syntes iallfall det var litt gøy med de og fungerte de gangene jeg har måttet ta urinprøve. De er jo til det bruket, så da blir ikke prøven forurenset som kanskje noen av de andre forslagene her vil bety? Er utrulig surt å dra dit med en prøve som blir forkastet. Anonymous poster hash: 703bc...2f2
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #13 Skrevet 29. januar 2014 jeg har levert urinprøver av begge mine jenter pga flere uvi (mens de var mellom 1-4 år). Synes de posene var vriene. De likte ikke å få de satt på, oh når de beveget seg løsnet posen og tisset gikk i gulvet. men min 4åring ble med på leken når jeg tisset i en kopp foran henne først:p toåringen tisset på potta (som jeg hadde sterilisert og vasket først) etter 5t med mye drikke, hva enn hun ville ha. Jeg måtte sitte med hun på gulvet mens vi så fantorangen på potte;) så det går etter litt arbeid. Anonymous poster hash: 5b5a9...c18
Elsker livet Skrevet 29. januar 2014 #14 Skrevet 29. januar 2014 Tape en gjennomsiktig pose til do evt. bruk plastfolie og lag en grop i denne.
Pippi ☆ Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #15 Skrevet 29. januar 2014 Det gikk!!!!!! Omvendt psykologi var tingen Håper det blir lenge til neste gang vi trenger en slik prøve.
mamma_til_verdens_beste Skrevet 29. januar 2014 #16 Skrevet 29. januar 2014 Tror jeg hadde satt en litt stor bolle i bunn av do jeg, og ikke stressa med det. Når hun må tisse så tisser hun.Hvis man putter oppi poser så er jo faren at det siger vann inn i den, og da blir urinen utvanna.
☆☆☆ Skrevet 29. januar 2014 #17 Skrevet 29. januar 2014 Pose-i-do-trikset. Plasser ein ubrukt plastpose (gjerne type kvit avfallspose) under doringen? Vask barnet godt og sett det på do.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #18 Skrevet 29. januar 2014 Steriliserer dere bollene eller plastposene før dere samler urin til urinprøver i dem? Hvis de skal sjekkes for bakterier så skal ikke urinen være i noe som ikke er sterilt... Anonymous poster hash: 1bfc8...555
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #19 Skrevet 29. januar 2014 Det er avgjørende at legen får urinprøve, ikke sant? Dersom barnet ikke vil samarbeide og heller ikke responderer på bestikkelser tror jeg at jeg ville gjort følgende: Lås toalettene i huset fra utsiden og ta nøkkelen - eneste mulighet er potten. Det kan selvsagt hende at hun tisser på seg på trass, men da ville jeg latt henne vaske opp etter seg selv. Synes du virkelig å nekte et barn toalettbesøk fordi hun er redd for å ta urinprøve er riktig metode? Anonymous poster hash: a2b04...079
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #20 Skrevet 29. januar 2014 Gi henne tid alene. Sett en potte på toalettet. Si du stoler på at hun klarer det selv fordi hun er en så stooor og flink jente.... si at om hun klarer det skal dere kose dere sammen etterpå... som å gå på kino i kveld? La henne plukke ut noe snop i butikken, et blad hun øbskrr seg eller noe? Ikke stress henne opp. .. snakk rolig og gi det tid;) Anonymous poster hash: 2dd04...baf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå