Gå til innhold

Er det normalt å kreve bilde i en jobbsøknad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å fyller ut et elektronisk skjema for å søke på en jobb. Kommer ikke videre uten å legge ved bilde. Er ikke det litt mye å kreve?

Jeg har jo ikke ett eneste bilde av meg selv.

Bilder er det verste jeg vet av meg selv. 

Baaah..

Anonymous poster hash: 6ab72...50b

Fortsetter under...

Skrevet

Det hørtes rart ut.

Men min erfaring er at de gangene jeg har lagt med bildet så har jeg oftere blitt innkallt til jobbintervju,enn når jeg har sendt uten bildet.

Anonymous poster hash: bb577...bc9
Skrevet

Er vel vanlig i salg og service-yrker iallefall. De vil vel ha noen som ser ok og normale ut hvis de skal jobbe mot mennesker, og hvis det er bedriftens ansikt utad at man ser litt pen ut :)

Anonymous poster hash: aa056...9f0

Skrevet

Helt vanlig.

Anonymous poster hash: b46e0...81b

Skrevet

Er ikke det diskriminerende? De ser da hvordan jeg ser ut på ett evt intervju? Jeg ser virkelig ikke ut som meg selv på bilder.

Har uansett akkurat flyttet, og har ikke tilgang på bildene mine akkurat nå:(

Har bare ett på datan akkurat nå, av meg og datteren min som sitter ute i snøen. Kan jeg bruke det?

Skrevet

Er ikke det diskriminerende? De ser da hvordan jeg ser ut på ett evt intervju? Jeg ser virkelig ikke ut som meg selv på bilder.

Har uansett akkurat flyttet, og har ikke tilgang på bildene mine akkurat nå:(

Har bare ett på datan akkurat nå, av meg og datteren min som sitter ute i snøen. Kan jeg bruke det?

Kan du ikke bare få noen til å ta et nytt bilde av deg? I verste fall med mobilkamera i godt lys?

Anonymous poster hash: ae0fa...747

Annonse

Skrevet

Når jeg ansetter ser jeg nesten ikke på søknader uten bilde.

Det kan komme inn 100-250 søknader og da er bilde viktig for å skille dem og lettere bli husket.

Bilde sier også mye om personen, er ikke ute etter den peneste men det er visse ting som gjør at de utelukkes automatisk. Vil ha ansatte som ser skikkelig ut.

Jeg tar det litt lenger og skriver at alle søknader skal leveres personlig på arbeidsplassen.

Anonymous poster hash: 3ef02...ead

Skrevet

Tenker heller at det kan være ønskelig, men spesielt å kreve det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...