Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, Dere.

Jeg er gravid for andre gang, og er nå 14,5 uker på vei. Jeg har den siste måneden vært utrolig sliten, og kjenner ofte trykk i brystet og det jeg mener å kjenne igjen som kynnere. Er ikke dette litt tidlig? Mener jeg har lest at lille i magen kjenner mye av det samme som mor, noe som bekymrer meg litt. Første gang jeg var gravid, var alt bare kos. Nå er jeg sliten nesten hele tiden, og klarer ikke glede med på samme måte. Håper det blir bedre når jeg begynner å kjenne liv, men enn så lenge er samme glede som sist fraværende. Syns jo lille i magen fortjener det samme som storebror. Håper ikke hun/ han har noen fare. Ultralyden er først mot slutten av februar... :/

Håper noen kan se. Evt komme med gode tips/ erfaringer...

På forhånd takk!♡

Mvh Leia81

Født 24.02.81

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144115735-har-lille-det-bra-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest babyplusme

Babyen kjenner kanske kynnerene.. ihvertfall når det blir større. Babyen tar nok ikke noe skade av det. Jeg ville ringt til KK hvis jeg var deg, og spurt. Eventuelt til jordmor:) Er du veldig engstelig kan du jo bestille tidlig ultralyd.. det gjorde jeg. Det var veldig deilig å høre hjertelyden og ikke minst se at babyen hadde det flott i magen:)

Takk for svar! :)

Jeg vurderer tidlig ultralyd, men er usikker på om jeg har råd. Kan evt høre med legen min, som vet at jeg har slitt kroppslig den siste måneden... Når det gjelder kynnerne, er det ikke dem jeg er bekymret for. Jeg er mer redd for at lille merker sinnsstemningene og følelsene mine når jeg er så sliten at jeg bare gråter f.eks. Har aldri hatt det sånn før, så for meg er det en ny opplevelse. Mulig hormonene spiller meg et puss også, men sist var jeg frisk som en fisk på alle mulige måter hele veien, så jeg er usikker på hvordan man evt skiller hormonelle følelser, og "utslitthet".

Gjest babyplusme

Kanskje du er veldig utslitt og hormonene gjør det enda mer slitsom for deg :( Hvis jeg var deg hadde jeg spurt etter en sykemelding! Jeg var nærmest sengeliggende de første tre mnd i svangerskapet og følte for å gråte hver gang jeg måtte gå på jobb... Da jeg kom til legen fikk jeg sykemelding, det var utrolig godt å få en ukes tid til å slappe av og glede meg over å være gravid. Det er viktig å kjenne etter på kroppen sier, før du blir helt utbrent stakkars. Må også legge til at det hjelper kjempe masse å snakke med jordmor,  det gjorde ihvertfall for meg. Må legge til at tror nok lille babyen har det godt i magen din uansett:)

Tusen takk for det!♡

Tror jeg skal følge rådet ditt å kontakte jordmor. Få snakket litt, og kanskje høre hjertelyden til lille i magen. En sykemelding kan nok også være et alternativ. Skal se litt hvordan det går den neste uken først..

Takk for at du tok deg tid til å svare! :*

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...