Gå til innhold

170g proteiner pr dag.. hva skal jeg spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har regnet ut at jeg skal spise 170g proteiner pr dag hvis jeg skal ned i vekt samtidig som jeg trener tung styrke 3 dager år uke.

Noen tips til proteinrik mat, som er lett å lage og lett å ta med som matpakke?

Anonymous poster hash: e3a09...002

Skrevet

Med den mengden må du ty til protein pulver.

Ellers egg, kylling, linser og bønner, nøtter.

Anonymous poster hash: 4ceda...ed4

Skrevet

Kylling, biff eller laks til middag med linser eller bønner til. Rene og magre kjøttpålegg som kalkunfilet og hvitost på brødskiva. Drikk mye melk til. Spis nøtter som mellommåltid. Eller lag deg naturell yoghurt med feks havregryn, rosiner og valnøtter:)

Anonymous poster hash: 25d34...6de

Skrevet

Apropos proteinpulver. Sier ikke at det er dårlig- men leste nettopp en artikkel av en idrettslege om at det er like mye proteiner i et glass melk, som en Shake med proteinpulver. Så drikk melk og spis meieriprodukter med lav fettprosent;)

Anonymous poster hash: 25d34...6de

Skrevet

Okei, takk for svar! Ja, har vel egentlig ikke lyst til å ty til noe proteinpulver. 170g proteiner er vel det optimale, men det gjør ingen ting om jeg havner litt under. 

Anonymous poster hash: e3a09...002
Skrevet

Egg, tunfisk, kylling, biff. 

Skrevet

Liker du gammelost er det 50% proteiner i det... Men ellers er lett hvitost en del proteiner i. 

Til matpakke ville jeg gått for stekte kyllingfileeter, eller en stor omelett med masse ost og litt skinke. 

Spiser du 300 gram kjøtt fra kylling eller okse, omelett fra 3 egg, 100 gram ost, 50 gram skinke og drikker en halvliter melk per dag klarer du  enkelt 170 gram proteiner. 

Anonymous poster hash: 27332...efb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...