Gå til innhold

Hvem er det som kan få "kort regime" på Riksen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette slenger jeg meg på og lurer på sammen med deg. Vi har hatt 3 inseminasjoner der, det er ingenting feil med min evne til å bli gravid, har heller ingen krøll med syklus eller slikt. Men når vi nå skulle over på ivf måtte vi ha langt regime, uansett. Virket på meg som om det var helt standard. Jeg spurte altså, men det virket som om det ikke var tema, selv om jeg (og de!) har full kontroll på syklusen min, og ingenting så vidt meg bekjent tilsier at jeg bør nedreguleres. 

Så jeg lurer jeg og ;-) 

Er ikke på Riksen vi hører til, men Haukeland. Har ikke startet opp enda, men på forsamtalen ble det fortalt at det blir kort regime på meg. Etter lesing på nettet hadde jeg trodd at det ble langt regime på meg, men begynner vist på kort.

Anonymous poster hash: 3b58d...870

Tror ikke det kan ha noe å si for vi har alle kontroller her oppe (Harstad eller Tromsø), så sånn sett hadde det jo ikke vært mer styr for dem å sette oss på kort. Men kan jo være en medvirkende årsak om det er slik at alle der må ha langt, standardisert. Hmm. Tror jeg må spørre når vi skal inn.

Jeg hadde kort regime to forsøk på Aleris, og nå skal jeg ha langt regime på Riksen. Legen på Riksen sa at ut ifra alderen min, og resultat på blodprøver ville de ha satt meg på kort regime hvis jeg ikke hadde forsøkt det før. Men pga veldig få egg på kort regime ønsker de å sette meg på langt.

Kanskje syklusen deres er lenger eller kortere enn 28 dager, eller pga alder, så sier de at dere skal settes på langt regime?

Vet noen om det er større sannsynlighet for graviditet ved langt regime? I såfall vil dem vel ikke "kaste bort" statlige forsøk... :)

Annonse

Jeg hadde først to lange regimer på riksen hvor jeg fikk ut 3 og 5 egg. Kun ett embryo var bra nok til innsett hver gang. Første gang endte det i MA i uke 10 og andre gang ble jeg ikke gravid. Jeg ble veldig dårlig av suprecur nesespray og ba om kort regime til det siste forsøket. (Ikke noe godt utgangspunkt å være sykmeldt en måned før uttak/innsett)

Denne gangen fikk de ut 14 egg! Fikk satt tilbake to, og ett på frys. Så for meg, har kort regime fungert mye bedre. :) skal på tidlig ul om to uker for å se om det er en eller to inni der. ;)

Jeg har hatt 4 forsøk på Riksen med langt regime, men som malise skriver, ble jeg også veldig dårlig av sprayen. Var sykmeldt hele tiden! Jeg spurte så om kort regime og fikk det. Det heg vet er at det er vanskeligere å planlegge uttak med kort regime, og de er avhengig av noen de har mer kontroll på. Men kroppen min hadde helt klart bedre av kort regime, det utgjorde ikke noe på antall egg. Antall egg kan uansett være individuelt fra syklus til syklus, selv med samme mengde medisin.

Uansett, lykke til😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...