Gå til innhold

oystersaus..hva kan jeg bruke den til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg f.eks lage wok, og bruke den? Hvor mye skal tømmes på?

Anonymous poster hash: 47083...f47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg f.eks lage wok, og bruke den? Hvor mye skal tømmes på?

Den er veldig god i vårruller

Anonymous poster hash: f1c98...304

Skrevet

Ja, du kan bruke den i wok, blir kjempegodt.

I går stekte jeg strimlet kylling og grønnsaker i wok, hadde over et par spiseskjeer oystersaus, en god dæsj sweet chili saus og litt soyasaus, ble kjempegodt. Ungene digget det også :)

Jeg brukte en pose frosne wok-grønnsaker og serverte med ris istedenfor nudler...

http://www.aperitif.no/content/view/full/63254

Om du googler wok+kylling er det oystersaus i nesten alle oppskriftene, men den kan også brukes som dip eller som et "krydder" på bordet som folk tar på litt etter eget ønske som et krydder...

Anonymous poster hash: e38ad...dea
Skrevet

Vi bruker alltid østerssaus og søt chili saus når vi ager wok. Vi bruker ganske mye, antar 4-5 ss.

Anonymous poster hash: ebda7...7f3
Skrevet

Helt nydelig til wok med stekte biter av oksekjøtt eller kylling. Grønnsaker stekt sammen og server med ris til. :-)

Levde omtrent på det da vi var i Thailand på den lille lokale restauranten. Utrolig godt!!!

Har du den dragon posen eller flaske? Jeg bruker to poser hvis jeg lager middag til hele familien. Sausen er ganske salt så ikke bruk altfor mye. Jeg syns de posene fra blue dragon som heter oyster sause with spring onion er de beste.

Skrevet

Jeg har en flaske :) kjøpte på invandrer butikk.

aner egentlig ikke hvorfor jeg kjøpte den, men hadde vel hørt om noen som hadde brukt det :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...