Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Er det naivt å tenke at man kan sende ut mannen eller andre slekninger for å kjøpe inn tøy etter fødselen? Jeg er bare i andre trimester foreløpig, men vil ikke kjøpe så mye i minste størrelse for jeg aner ikke hvor stor ungen blir! Tenk om den blir 5 kg! Eller kommer litt tidlig og bare er 2-3 kg!

Hvor godt kan jordmor og lege egentlig anslå størrelsen på de siste kontrollene?

Anonymous poster hash: 57e29...d5c

Annonse

Er det naivt å tenke at man kan sende ut mannen eller andre slekninger for å kjøpe inn tøy etter fødselen? Jeg er bare i andre trimester foreløpig, men vil ikke kjøpe så mye i minste størrelse for jeg aner ikke hvor stor ungen blir! Tenk om den blir 5 kg! Eller kommer litt tidlig og bare er 2-3 kg! Hvor godt kan jordmor og lege egentlig anslå størrelsen på de siste kontrollene? Anonymous poster hash: 57e29...d5c

Jeg vet ikke hvor nøyaktige målingene er, men jeg har bare kjøpt klær i 56 og 62.. Føler at klær i 50 er litt bortkastet penger, men det er jo opp til hver enkelt.

Tenker at jeg kan brette opp på armer osv hvis det er for stort.

Jeg er også litt sær, så vil kjøpe alle klærne selv.. Hehe

Hi

Anonymous poster hash: 94fc6...2b3

Er det naivt å tenke at man kan sende ut mannen eller andre slekninger for å kjøpe inn tøy etter fødselen? Jeg er bare i andre trimester foreløpig, men vil ikke kjøpe så mye i minste størrelse for jeg aner ikke hvor stor ungen blir! Tenk om den blir 5 kg! Eller kommer litt tidlig og bare er 2-3 kg! Hvor godt kan jordmor og lege egentlig anslå størrelsen på de siste kontrollene? Anonymous poster hash: 57e29...d5c

Jeg vet ikke hvor nøyaktige målingene er, men jeg har bare kjøpt klær i 56 og 62.. Føler at klær i 50 er litt bortkastet penger, men det er jo opp til hver enkelt.

HiAnonymous poster hash: 94fc6...2b3

Vår var 4 kg når han blei født, men 56 var altfor stort. Han brukte 50 i ca to veker.

Du trenger nok flere pysjer ja, husker førstemann her var våt på ryggen i alle fall en gang hver natt (samme hvor godt jeg festet bleien og prøvde forskjellige typer, så ble det våt flekk på ryggen). Kan også være greit med noen tynne siklesmekker, så slipper du å skifte body/genser hver gang det kommer en gulp eller blir melkesøl.

Min erfaring er at gavene man får ofte er i str 68+, men det går jo an å gå på shopping selv også etter babyen er født :)

Anonymous poster hash: c6ed2...3a7

HiAnonymous poster hash: 94fc6...2b3

Vår var 4 kg når han blei født, men 56 var altfor stort. Han brukte 50 i ca to veker.

Til og med vår første gutt på over 5 kg (!) kunne bruke noen bodyer i 50 en liten stund. Men mest 56 da. Min erfaring er at ullbodyer hvertfall varer lenger med tanke på størrelse. De er litt elastisk så en i f.eks str 56 kan ofte brukes selv om babyen bruker alt annet i 62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...