Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #1 Skrevet 28. januar 2014 Har nå: 6 bodyer i str 50-56 2 strømpebukser i str 50-56 4 par sokker 2 nattdrakter i str 56 og 62 2 små babyluer 2 bukser i str 56 Et sett med body og overall i str 56 Får strikkadress til nyfødt også, skal og kjøpe en litt tykkere dress til å ha på henne i bil. Og resten av klærne bør man kanskje kjøpe i str 62 og oppover, eller? 5 år siden sist, husker jo ingenting Har termin om ti uker. Anonymous poster hash: 13454...627
☆☆☆ Skrevet 28. januar 2014 #2 Skrevet 28. januar 2014 Kjem an på babyen og vaskerutiner. Eldste skitna ikkje til noko som helst, yngste gulpar og drit ut alt ho har av klede. Ville ikkje kjøpt meir i 50/56, sjå det an.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 Butikken er åpen etter fødsel også. Ikke kjøp for mye er mitt råd. De vokser fort! Og man får også mye gaver etter fødselen. Anonymous poster hash: 86626...a80
Våryr ✿ Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 Jeg ville hatt flere bodyer og steømpebukser/bukser. Vi fikk svært lite klær i de minste størrelsene.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 Min erfaring trenger du bare masse bodyer, strømpebukser og pysjer. Litt finere tøy ville jeg ha i litt større størrelser. Jeg synes det ser mest komfortabelt ut å sove i myke klær de tre første månedene. De aller minste størrelsene ble ikke brukt veldig mye altså. De vokser styggfort. Anonymous poster hash: a1c71...190
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Bodyer og strømpebusker er det som blir først skittent, men de vokser utrolig fort. Vips sier det så har man ikke rukket og bruke halvparten av det man hadde i de minste strl engang. Se det ann til babyen har kommet så får du en feeling på hva du trenger mere av og rett og slett ikke har brukt for i det hele tatt. Som en sier over her så er butikkene oppe etter du har født også Anonymous poster hash: f4048...c30
smet Skrevet 28. januar 2014 #7 Skrevet 28. januar 2014 Eg ville ha starta med det du har og så fyllt på etter fødsel. Nokon unger bruker 50 eller 56 lenge, andre har vokst ut av det omtrent før dei er født..
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #8 Skrevet 28. januar 2014 Hadde ihvertfall kjøpt noe varmt i tillegg hvis det er slik at du skal føde om ikke så lenge. Selv om babyen stort sett ligger i vogna osv, så skal du vel ha den ut og inn av bilen f.eks. Vi hadde kolikkbarn og måtte løfte det ut av vogna stadig vekk. Ikke lett å passe på at barnet da er helt dekket av noe varmt. Anonymous poster hash: 105f1...856
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #9 Skrevet 28. januar 2014 Hadde villet kjøpt inn flere nattdrakter i 56/62 for mine tre har iallefall bæsjet/tisset seg ut ofte om natta... Hadde også hatt 4-5 bukser av samme grunn.Bukser kan godt kjøpes i 62,har ikke så mye å si om de er lit store,blir bare baggy.Kan anbefale på det sterkeste de 3 for 2 velurbuksene på Lindex,de er så myke og gode og strikket er helt flatt sånn at det ikke er vondt å ligge på for babyen. Anonymous poster hash: bc442...dcd
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #10 Skrevet 28. januar 2014 Forresten,jeg har alltid syntes at strømpebusker er noe forferdelig herk,de tynne beina og den trange strømpisen...nei,heller vanlig myk bukse og sokker! Anonymous poster hash: bc442...dcd
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #11 Skrevet 28. januar 2014 10 bodyer, 10 strømpebukser/bukser og 5 pysjer. Jeg angret på at jeg kjøpte så mye "dill", for babyen hadde stort sett bare ett lag enkle klær på seg og var pakket inn i tepper. Og å kjøpe enkelte dyre flotte plagg var helt bortkastet for hun hadde dem på i kanskje 5 minutter før de ble gulpet ned og måtte til vask. Og etter et par sånne runder så var de for små allerede. Anonymous poster hash: 13348...931
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #12 Skrevet 28. januar 2014 Takk for innspill, vi trenger vel fler nattpysjer ja Vi vet jo heller ikke hvor stor hun er ved fødsel, så vi må vel snart begrense innkjøp av klær.. Anonymous poster hash: 13454...627
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #13 Skrevet 28. januar 2014 Pysjer burkte vi ofte 3 i løpet av natten fordi det ble full av bæsj, tiss eller melkesøl. Ville hatt minimum 5 i hver størrelse. Samme med bodyer. Jeg har hatt 8-10 i hver størrelse og det har vært helt nødvendig. Brukte 50 i 1 mnd på første mann og 6 uker på andremann. Bukser blir ofte ikke så skitne så det holder med litt færre. Anonymous poster hash: ef11d...974
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #14 Skrevet 28. januar 2014 Er forresten enig ang strømpebukser til de minste. Kjøp heller myke bukser og gjerne med fot, så slipper du ta på sokker hele dagen lang. De velurbuksene på Lindex er helt topp både til de minste og etterhvert så jeg ville kjøpt noen sånne! Anonymous poster hash: ef11d...974
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #15 Skrevet 28. januar 2014 Anbefaler deg å vente med å handle inn mer til etter ungen er født. Babyene er så forskjellig så det varierer veldig hvor mye du trenger av alt og i hvilke størrelser. Her vokste mini ut av str 56 mens vi var på sykehuset så var veldig glad jeg ikke hadde kjøpt noe i 50 og bare litt i 56:) Anonymous poster hash: f0e30...548
☆☆☆ Skrevet 28. januar 2014 #16 Skrevet 28. januar 2014 Takk for innspill, vi trenger vel fler nattpysjer ja Vi vet jo heller ikke hvor stor hun er ved fødsel, så vi må vel snart begrense innkjøp av klær.. Anonymous poster hash: 13454...627 Pysjar er det som fortast blir for smått. Til eldste kjøpte vi inn ekstra i 56 då 0-3 mnd (utanlandske str) vart for stort, men på eldste har eg brukt pysj i 56 i kanskje 2 veker før dei virka trange og vi gjekk over til 62. Ho kunne brukt pysj i 62 frå starten om vi ikkje hadde rikelig 56 frå før. No er ho 10 veker og vi brukar ein del pysjar i 68 (62 i andre klede). Treng ikkje kjøpe meir før du ser kva unge du får, kan godt hende du kan bruke pysj i 62 allereie første gongen du opplever at alle dei små er på vask. Mine har forresten tissa gjennom ca 10 bleier til saman, og eldste er no 2 år (bæsjelekkasje på baby veit eg derimot godt kva er).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå