lillelura *GRAVID* Skrevet 27. januar 2014 #1 Skrevet 27. januar 2014 Nå har jeg vært inn og ut av hundre forskjellige terminkalkulatorer, og jeg skjønner ikke bæret! Får ingen fast termin å forholde meg til, for den ene sier 28 september, og den andre 1. oktober, og den tredje 3. oktober! Kan noen være så snill å hjelpe meg?? Siste mens var 23. desember, og jeg hadde EL 6 januar...
DaenerysStorm Skrevet 28. januar 2014 #2 Skrevet 28. januar 2014 Leger regner ut fra siste mens, så er den som kommer til å stå hvertfall! EL er ikke sikkert og man kan jo bli gravid både før og etter
Ocean™ Skrevet 28. januar 2014 #3 Skrevet 28. januar 2014 Jeg har fått 3 oktober som termindato på alle terminkalkulatorene jeg har prøvd. Hadde første blødning i forrige mens 24 desember og hadde da iflg terminkalkulator eggløsning 7 januar. I og med at du fikk både TR og EL dagen før meg så burde du kanskje hatt termin 2 okt? Dette var jo veldig rart
Kjøttmeis Skrevet 28. januar 2014 #4 Skrevet 28. januar 2014 Jeg forholder meg til termin ut fra EL, det er jo da befruktningen skjer. (Det går ikke an å bli gravid «før» EL, men sædcellene kan overleve flere dager, og dermed ligge klare når egget slipper.) Om jeg skal regne termin ut i fra første mensdag blir det feil for meg, i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #5 Skrevet 28. januar 2014 Samme her, jeg regner ut fra dagen jeg vet el. Menstermin bruker man hos legen kun frem til vanlig ul. Jeg ville brukt terminkalkulatoren her på BIM for mener å huske at du kan regulere sykluslengde. Ellers ville jeg rett og slett gått på kalender på telefonen din, og regnet 38 uker og 2 dager fra dagen du mente du fikk el:) Anonymous poster hash: 2eaae...bbc
AHENG Skrevet 28. januar 2014 #6 Skrevet 28. januar 2014 Det er vanligst å regne ut fra første dag i siste mens. Det er set lege og jordmor gjør og da det blir riktig med antall uker i forhold til svangerskapet. Du er altså ikke gravid før ca uke 3! Men ulike kalendere regner litt forskjellig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå