Gå til innhold

Skjønner ingenting!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært inn og ut av hundre forskjellige terminkalkulatorer, og jeg skjønner ikke bæret! :kjefte:  Får ingen fast termin å forholde meg til, for den ene sier 28 september, og den andre 1. oktober, og den tredje 3. oktober! Kan noen være så snill å hjelpe meg?? :lillesky:

Siste mens var 23. desember, og jeg hadde EL 6 januar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leger regner ut fra siste mens, så er den som kommer til å stå hvertfall! EL er ikke sikkert og man kan jo bli gravid både før og etter ;)

Skrevet

Jeg har fått 3 oktober som termindato på alle terminkalkulatorene jeg har prøvd.

Hadde første blødning i forrige mens 24 desember og hadde da iflg terminkalkulator eggløsning 7 januar. I og med at du fikk både TR og EL dagen før meg så burde du kanskje hatt termin 2 okt? Dette var jo veldig rart :)

Skrevet

Jeg forholder meg til termin ut fra EL, det er jo da befruktningen skjer. (Det går ikke an å bli gravid «før» EL, men sædcellene kan overleve flere dager, og dermed ligge klare når egget slipper.) Om jeg skal regne termin ut i fra første mensdag blir det feil for meg, i hvert fall.

Skrevet

Samme her, jeg regner ut fra dagen jeg vet el. Menstermin bruker man hos legen kun frem til vanlig ul. Jeg ville brukt terminkalkulatoren her på BIM for mener å huske at du kan regulere sykluslengde. Ellers ville jeg rett og slett gått på kalender på telefonen din, og regnet 38 uker og 2 dager fra dagen du mente du fikk el:)

Anonymous poster hash: 2eaae...bbc

Skrevet

Det er vanligst å regne ut fra første dag i siste mens. Det er set lege og jordmor gjør og da det blir riktig med antall uker i forhold til svangerskapet. Du er altså ikke gravid før ca uke 3! Men ulike kalendere regner litt forskjellig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...