Gå til innhold

Au! Bihulebetennelse?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjempevondt i hodet og bihuler, og pottetett nese og ører. Paracet tar ikke smertene, saltvann funker ikke på nesa.. Tatt otrivin noen få ganger, men vet man ikke skal ta det når man er gravid så prøver å la vær.

Må uansett på legen i morgen og få meg sykemelding, men er det noen som har noen råd som kan redde meg gjennom natten?? Noen som har hatt dette når de var gravide?

Er så vondt i hodet at jeg vurderer å prøve å ta en paralgin forte jeg har liggende.. Leser på felleskatalogen at det ikke skal være farlig for fosteret med mindre man bruker det over lengre tid, noe jeg ikke har tenkt..

Anonymous poster hash: 8b043...507

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144115450-au-bihulebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Influensa her også, og tett nese som fy!

Bruker bestefars gamle råd: Puster inn damp fra rykende kasserolle, slik at man nesten brenner nesehårene, og etter ei stund deler jeg et fedd hvitløk oghar i hvert nesebor og puster godt inn - så lenge man holder ut. Rene nesesprayen, kjempesterkt - og antibakterielt.

Ellers kan du bruke Rhinox, det fikk jeg av apoteket.

Annonse

Ville ringt legen i kveld og fått nesespray som dæm behandle bihulebetennelse med lokalt. Selv bruke eg enten Nasonex eller fluitide nasale nesedråper. Dette e det ønh legen min har meg på som behandling. I løpet av 2 daga med fluitide e eg masse bedre. Men no tar eg det hver dag for og forebygge i små doser men kjøre på store doser da eg bli tett og enda større dosa da eg får bihulebetennelse. E ikke godt med bihulebetennelse men eneste behandling de gir er lokal. Jeg har kronisk bihulebetennelse så da jeg får store og langvarig bihulebetennelse får jeg penicilin etter anbefaling fra ønh :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...