Gå til innhold

Får ikke attest hos arbeidsgiver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har sluttet å svare meg på meldinger for flere måneder sider.

Og nå når jeg vurderer å søke meg på jobb, sendte jeg ei ei melding for å spørre om hun kunne lage en attest til meg. Men hun svarer meg fremdeles ikke..

Hva skal jeg gjøre?

Til opplysning er jeg i permisjon nå. Jobbet opprinnelig som tilkallingshjelp før jeg gikk ut i mammapermisjon. Og i mellomtiden ansatte sjefen nye arbeidstakere, slik at jeg ikke skulle få sjansen til å komme tilbake.

Anonymous poster hash: de95b...f46

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan ringe eller dra innom? Hvorfor sende sms?

Du har uansett krav på en attest som sier hvilken periode du har vært i jobb der.

Anonymous poster hash: 79bdd...391
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan ringe eller dra innom? Hvorfor sende sms?Du har uansett krav på en attest som sier hvilken periode du har vært i jobb der.  Anonymous poster hash: 79bdd...391

Jeg kan ringe og treffe sjefen personlig, men frister lite. Da vedkommende laget et helvete for meg i arbeidstiden.

Både sjefen og kollegene ønsket lenge at jeg skulle forsvinne fra jobben, da jeg valgte å få sønnen min.

Er litt redd for at de ønsker å ødelegge for mine muligheter for å få meg en ny jobb..

HI

Anonymous poster hash: de95b...f46

Skrevet

Er det en sjef over sjefen din du kan ta kontakt med? Uansett er det nok lurt å ta kontakt med arbeidstilsynet.

Når jeg var i samme sitvasjon hadde jeg mast om attest i 1,5 år tok jeg kontakt med kundeservice i bedriften å sa at jeg kom til å kontakte arbeidstilsynet. Det gikk 20 min så fikk jeg endelig attesten :)

Anonymous poster hash: d25fc...f49
Skrevet

Sms er ingen god måte å kommunisere på. Ring eller stikk innom.

Men om forholdene er slik du beskriver, vil det vel uansett ikke bli noe god attest ?

Selv ser vi ikke på attester ved ansettelser, men ringer alltid minst to referanser.

Skrevet

Du har etter loven krav om å få en attest som viser hvor lenge og hvor mye du har jobbet der. Noe annet har du ikke krav på.

Annonse

Skrevet

Aller har krav på sluttattest. Der skal det kun stå når man jobbet der, hvilken stilling man hadde, stillings% og hvilke arbeidsoppgaver.

Det skal ikke stå noe personlig der.

Anonymous poster hash: ab8ec...fdc
Skrevet

Har du faktisk blitt sakt opp, har du sakt opp selv eller er du formelt fortsatt ansatt?

Bruk uansett ikke SMS til slik kontakt. Ring selv eller send en mail.

Anonymous poster hash: 8e57b...c3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...