Gå til innhold

Diger hund som står og uler og gneldrer i nabohagen hele dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man som nabo noen rettigheter her? Denne svære hunden dukket plutselig opp for 3 dager siden, står i bånd utenfor nabohuset. Huset bebos av ca 10 studenter fordelt oer 4-5 leiligheter, så jeg vet ikke hvem det er sin. Den mistrives vel eller noe, har ikke peiling på hunder. Kan jeg be de ta den inn? Det er veldig forstyrrende, ungene blir redde og jeg blir gal av å høre på den....

Anonymous poster hash: 7c88c...4b5
Skrevet

Ville kontaktet politiet når de er hjemme

Anonymous poster hash: 2683d...1a5
Skrevet

Såpass? :o Det synes jeg var litt voldsomt. Jeg mener vel egentlig å spørre om det er frekt å sende mld om å ta den inn? (Jeg sender mld til et av de ørten numrene som er registrert på adressen, og håper på å finne rette vedkommende på en måten)

Skrevet

Du kan ringe politiet, men det er sjelden de gjør noe med det. Ring heller til den som eier studentleiligheten.

Fant engang en hund som var bundet til postkassen vår. Syntes det var veldig rart, etter en stund med bjeffing tok jeg kontakt med politiet og fikk til svar at jeg måtte bare slippe den løs på tross at det var et beite med sauer rett over veien. Forklarte at den kunne jo tørste ihjel hvis den ble stående der uendelig lenge, men neida. Den hadde stått der som sagt i mange timer og det begynte og regne. Etter at jenta hadde lagt seg gikk jeg og hentet hunden (ville ikke ta inn en fremmed og stresset hund inn når hun var våken). Tok kontakt igjen med politiet og lurte på om noen kunne hente den, men neida JEG måtte passe på den til noen kunne hente den! Var litt smart da å la ut bilde av den på facebook på en side og fant heldigvis eieren da. Men jeg var grådig sjokkert over Politiet. Dette var en liten kommune så det var jo ikke akkurat vanskelig for dem å hente den. 

Anonymous poster hash: b9d0b...301
Skrevet

Jeg har ikke tenkt å blande inn politiet. Jeg får se om jeg sender melding eller ikke, vil ikke ødelegge et godt naboskap (i den forstand at vi har ingenting med hverandre å gjør, vil gjerne opprettholde dette).

Skrevet

Unnskyld meg, men står hunden ute hele dagen og uler og viser misnøye? Det er relativt KALDT i hele Norge i disse dager, og hunden står bundet fast ute UTEN ly/hundehus, vann og mat? Da tar du grep kvinne og ringer både Mattilsynet og Politiet!!! Ta litt ansvar for et forsvarsløst dyr, makan!!!  :kjefte:

Anonymous poster hash: 90803...986
Skrevet

Unnskyld meg, men står hunden ute hele dagen og uler og viser misnøye? Det er relativt KALDT i hele Norge i disse dager, og hunden står bundet fast ute UTEN ly/hundehus, vann og mat? Da tar du grep kvinne og ringer både Mattilsynet og Politiet!!! Ta litt ansvar for et forsvarsløst dyr, makan!!!  :kjefte:

Det er en husky da, de tåler nok kulda rimelig greit. Tror heller det er de at den mistrives i bånd i en kjedelig hage.

Skrevet

Okei, en husky tåler fint å stå ute heldigvis! Trodde det var en "vanlig" hund jeg, huff så vondt i hjertet jeg får av å høre sånne historier.. Og jeg har faktisk meldt fra selv ang en hund som sto ute, bare så det er sagt. Beklager hissig-smiley i forrige post!

Men uansett bør huskyen ha ly (hundehus) og vann da! Gi beskjed til naboen, det er faktisk lov til å si fra. Det plager jo deg og barna dine, pluss at det høres ikke akkurat ut som om hunden har det så veldig bra...! 

Skrevet

Okei, en husky tåler fint å stå ute heldigvis! Trodde det var en "vanlig" hund jeg, huff så vondt i hjertet jeg får av å høre sånne historier.. Og jeg har faktisk meldt fra selv ang en hund som sto ute, bare så det er sagt. Beklager hissig-smiley i forrige post!

Men uansett bør huskyen ha ly (hundehus) og vann da! Gi beskjed til naboen, det er faktisk lov til å si fra. Det plager jo deg og barna dine, pluss at det høres ikke akkurat ut som om hunden har det så veldig bra...! 

Ja, du har rett i det. Om han har vann og mat klarer jeg ikke se fra mitt ståsted. Nå er han faktisk ikke i hagen, så de ble vel lei av ulinga til slutt de også.... Jeg mistenker at den egentlig ikke bor her; en voksen hund (altså ikke en nyanskaffet valp), har ikke sett noen flyttebiil og det er midt i studieåret (kun studenter som bor der).

Skrevet

Synes det høres helt teit ut å blande inn mattilsynet, politi, dyrevernet osv sånn helt med en gang jeg da. Folk er jo helt hysteriske.

Jeg ville i alle fall prøvd å sjekke opp hvem som eier hunden, og gi de beskjed om at hunden står ute å uler i timesvis. Hadde de vist at de prøvde å gjøre noe med problemet så er jo saken grei, men gir di f*** i sine naboer så kan man jo vurdere om man skal ta det videre.
Hunder er hunder og de lager lyd, men mine hunder får ikke stå ute å bjeffe, da tar jeg de inn. Men det er klart det kommer noen bjeff innimellom, og det må man nesten tåle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...