Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #1 Del Skrevet 26. januar 2014 Det ble i en tidligere tråd informert om at de med administratorrettigheter (Kira, Anne Victoria og Elin) kan sjekke hvilket nick som står bak anonym og vil da få opp informasjon om nick. E-postadresse og IP. Jeg lurer derfor på om det er slik at alle som har administratorrettigheter + eventuelt brukermoderatorer får opp informasjon om IP-adresse automatisk? PS: kommer epostadresse opp automatisk dersom en av administratorene trykker inn på nick? Det vil si i de tilfeller hvor nicket i utgangspunktet er kjent? Anonymous poster hash: f5abb...b64 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144115214-nick-og-ip-adresse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #2 Del Skrevet 30. januar 2014 Jeg etterlyser fortsatt svar på dette. Anonymous poster hash: f5abb...b64 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144115214-nick-og-ip-adresse/#findComment-146075319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #3 Del Skrevet 30. januar 2014 Dette har det vært svart på før. Bare de med administratorrettigheter har muligheten til å gå inn for å sjekke dette, de ser det ikke automatisk. Det er også kun Elin som kan godkjenne at det blir gjort. De vanlige brukermoderatorene ser ikke noen slike opplysninger. Anonymous poster hash: f5226...a75 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144115214-nick-og-ip-adresse/#findComment-146075484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #4 Del Skrevet 30. januar 2014 Det har vært opplyst at administratorene får opp ip-adresse og epost dersom de sjekke hvem som er bak en anonym bruker. Det jeg etterspør er altså om denne informasjonen kommer automatisk opp dersom en av administratorene trykker på et nick. Hvis jeg signerer med nick i en tråd og en av administratorene trykker på nicket mitt, lurer jeg altså på om denne informasjonen blir tilgjengelig. Jeg har ikke sett at det har blitt informert om hvorvidt brukermoderatorene har tilgang til ip-informasjon eller ikke og heller ikke hvorvidt e-post og ip-adresse er tilgjengelig hvis administratorer trykker direkte på nick. Jeg synes blant annet at det er uproblematisk at Kira får bevare sin identitet og har tilgang til å sjekke hvem som står bak anonym i alvorlige tilfeller, men synes ikke det er like greit hvis hun har tilgang til hvert nick sin ip og maildresse automatisk. Anonymous poster hash: f5abb...b64 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144115214-nick-og-ip-adresse/#findComment-146076776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #5 Del Skrevet 31. januar 2014 Det har vært opplyst at administratorene får opp ip-adresse og epost dersom de sjekke hvem som er bak en anonym bruker. Det jeg etterspør er altså om denne informasjonen kommer automatisk opp dersom en av administratorene trykker på et nick. Hvis jeg signerer med nick i en tråd og en av administratorene trykker på nicket mitt, lurer jeg altså på om denne informasjonen blir tilgjengelig. Jeg har ikke sett at det har blitt informert om hvorvidt brukermoderatorene har tilgang til ip-informasjon eller ikke og heller ikke hvorvidt e-post og ip-adresse er tilgjengelig hvis administratorer trykker direkte på nick. Jeg synes blant annet at det er uproblematisk at Kira får bevare sin identitet og har tilgang til å sjekke hvem som står bak anonym i alvorlige tilfeller, men synes ikke det er like greit hvis hun har tilgang til hvert nick sin ip og maildresse automatisk. Anonymous poster hash: f5abb...b64 De har svart tydelig på dette i tidligere tråder. Brukermoderatorene ser ikke mer enn deg og meg, bortsett fra at de visstnok ser hvem som rapporterer et innlegg. Hvis du rapporterer et innlegg så kommer altså ditt nick opp for brukermoderatorene. Men ingen annen informasjon. De får ikke opp noe mer opplysninger om hverken ip-adr eller mailadr. I utgangspunktet ser heller ikke kira mer enn de andre brukermoderatorene. Hvis du derimot grovt bryter reglene på forumet eller norsk lov så har Kira mulighet - etter å ha kontaktet Elin først - å gå inn og sjekke hvem som står bak enten grove anonym eller nick. Slik jeg har forstått må de inn i en annen del av systemet for å gjøre dette - altså ikke noe som kommer opp automatisk. Og skal noen sjekkes etter å ha brutt reglementet grovt da må det gjøres med fullmakt fra Elin. De har tatt bort den tråden som var om dette, tror jeg. Den stod som sticky og ble eeeeeviglang, så man måtte lese mye for å få med seg alt. Men tror jeg gjengir dette ganske korrekt her nå - regner med at kira eller Elin kommenterer det når de ser det også Anonymous poster hash: f5226...a75 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144115214-nick-og-ip-adresse/#findComment-146076853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå