Sandy84 Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 Har en som er blitt 8 uker nå. Sliti mye med magen og føler vi har prøvd alt nå! Virker som er nokså glad og fornøyd gutt blitt.. Men med store luftsmerter.. Eller det vil si, tror det er det. Han spise nokså greit, flaskebarn, går på hipp og bruker bare dr.browns flasker. Han får fenikkel te 1-2 ts oppi flaska si hvert måltid + bittelitt malt. Etter vi begynte med teen får han ut luft mye bedre enn før! Men han har jo så himla mye luft, hele døgnet!! Og når vi bruker de flaskene skal de vel ikke ha så mye luft!?? Kan sitte å prumpe som rakkern uten problemer.. For så litt senere å hyyylskrike, da må jeg masere nederst ved korsryggen hans, da kommer det ut sakte men sikkert.. MYE luft, legger han på siden og det kommer enda mer! Om natta etter han får flaska si er det reine dyrehagen oppi senga, så mange lyder, driver å presser og sliter med lufta som skal ut. Er likedan om han sover oppå meg også! Vurdert om jeg burde prøve nutrimigen,... Om det kan være melkeallergi? Får han er jo relativt blid gutt, men har så mye luft...., men lufta kommer jo ut.. Når jeg må masere han for å få det ut skriker han når det kommer ut også, som om det gjør vondt å få ut lufta... Blir ikke klok på detta.. Eneste jeg tenker er at det kan være han ikke tåler melk.. Noen som har erfart eller hørt om noe lignende??? Og om det er evt melkeallergi, blir dette da værre når han ligger helt stille da på natta etter mat? Langt og innvikla innlegge, men håper virkelig noen har noen tips eller hørt om noe lignende eller noen råd?
Tiltad Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 min lilla tjej har också problem med magen. Hon är 7 veckor. Har malt i ersättningen nan HA1. Köpte dessa för att bli kvitt luft problemen o dom funkar. Hon bajsar inte helt av sig själv heller o ventilen funkar för det också. det kommer både luft o ibland bajs. Sen e hon så glad o avslappnad när hon fått hjälp. http://www.jollyroom.no/windi-pysventil.html?ticket=L3N0b3JlXzVfc2VhcmNoL3NlYXJjaC1oaXRzOyM7cHJvZHVjdF9rZXk7NzM3NzsjOw&ttype=click
kmama Skrevet 27. januar 2014 #3 Skrevet 27. januar 2014 Vår gutt på seks mnd. sliter også med luft, særlig om natten. Vi brukte NAN HA tidligere og bruker nå Hipp, og har egentlig ikke merket noen forskjell. 3-4 timer etter hver flaske våkner han av magesmerter. I dag begynte dagen med hyl halv seks, noen timer etter siste nattmåltid. Vi lurer også på om problemet kan være melk, også fordi vår eldste har melkeintoleranse. Men eldstejenta vår hadde ikke de samme problemene med luft da hun var baby, hovedsymptomene der var styrtgulping og etter hvert forstoppelse. Hvis barnet reagerer på melk, er diaré eller forstoppelse et typisk symptom, og dette har gutten vår ikke per i dag. Ellers kan du finne mye informasjon om melkeintoleranse på nettet. Melkefri diett bør en bare gå inn på etter anbefaling fra lege. Nutramigen er for øvrig rådyrt å kjøpe selv, men hvis dere får en diagnose, kan dere få denne på blå resept. Jeg kjenner meg veldig igjen i rådvillheten, det er fortvilende å ikke vite hvordan en kan hjelpe de små. Selv lurer jeg på om problemet skyldes melk, flasketype (Avent her), type MME etc. etc.
kmama Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Det er nok for øvrig ikke så rart om problemet er større om natten enn om dagen; det er lettere å få ut luft når en er aktiv/sparker enn hvis en ligger stille.
GrønnBanan Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Dette hørtes kjent ut! Vi har har også flaskebarn på snart 8 uker, og har prøvd det du beskriver. Vi prøvde nutramigen, men jenta vår synes ikke den smakte godt og det resulterte i at hun fikk i seg alt for lite mat og ble veldig slapp. Det finnes et annet merke på apoteket som i følge barnelegen vi snakket med som ikke smaker så vondt. Tror det heter Atera eller noe. Vi har ikke prøvd det ut enda. HS anbefalte oss kiropraktor først. Det har hjulpet noe, men ikke så mye som jeg hadde håpet.
Sandy84 Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2014 Takk for alle svar : den ventilen så jo grei ut, men han klarer å få ut selv, dog litt slit i forkant... Førstemann her har laktose itoleranse, samme som meg.. Så derfor jeg er litt i tvil begynte på nutri på mandag, bare vært ikke gode verken dagereller netter nå! Spiser heller ikke så mye og virker som han har like mye luft! Må kanskje gå seg til før noe bedring? Eller så har jeg bare lyst til å tilbake til hipp uten at det gåt for lang tid, er det noe lurt?
Tiltad Skrevet 29. januar 2014 #7 Skrevet 29. januar 2014 På helsestasjon se dom til mig att när jag bytte från NAN till NAN HA1 så skulle jag ge den nya i alla fall 2 veckor för att se om det blev bättring. Så om du nyss bytt så prova den i ett par veckor i alla fall innan du går tillbaks.
Sandy84 Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 29. januar 2014 Da må jeg gå på det en stund til da... Men er så dyrt... Var hos manuell terapi idag, hadde nå blitt ganske stiv igjen bak i ryggen.. Er nok derfor han sliter med å få ut lufta.. Men hvor mye luft er normalt på slike små? Å skal det gjøre vondt når de promper??
Tiltad Skrevet 29. januar 2014 #9 Skrevet 29. januar 2014 Vet faktiskt inte vad som är normalt. Det onda är väl när luften inte kommer ut o inte när det kommer ut skulle jag tro. Om din lilla har svårt med att få ut luften så köp den ventilen den är en räddare i nöden.
Sandy84 Skrevet 29. januar 2014 Forfatter #10 Skrevet 29. januar 2014 Det kommer ut, men det gjør så vondt at han skriker så vekdig før og når det kommer..
kmama Skrevet 29. januar 2014 #11 Skrevet 29. januar 2014 Ja, da vår eldste begynte på Nutramigen, fikk vi faktisk beskjed av spesialistlegen at det kunne ta opp til fire uker å se noen bedring, bl.a fordi melkeproteinene kan henge igjen så lenge i systemet. Og ja - det er dyrt... Vi har begynt med litt fenikkelte i hver flaske, og i natt sov vår lille bedre enn han har gjort hele måneden. Håper det ikke var et engangstilfelle, men at det er fenikkelteen som hjelper. Da må jeg gå på det en stund til da... Men er så dyrt... Var hos manuell terapi idag, hadde nå blitt ganske stiv igjen bak i ryggen.. Er nok derfor han sliter med å få ut lufta.. Men hvor mye luft er normalt på slike små? Å skal det gjøre vondt når de promper??
Sandy84 Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #12 Skrevet 31. januar 2014 Gir fenikkelte i hver flaske. Tok oppi 5ts i hver flaske idag, virka som det hjalp litt faktisk (kan man bruke for mye av dette)? ikke hatt så mange skrike tokter pga luft som skal ut idag... Men har kommet utrolig mye luft .. Hvor mye er det normalt de skal ha opp og ut?? Hørt med mange at bare de får rapa godt etter hvert måltid er det det liksom.. Her er det luft 24 timer i døgnet, Opptil flere ganger i timen han får ut masse!! Da begynner jeg jo å tenke, er det normalt med sååå mye luft?? Bruker jo dr. Browns flasker så..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå