Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har blitt noe overvektig etter forrige graviditet, så er livredd det skal minske sjansene mine for å bli gravid. Erfaringer? =) Anonymous poster hash: c540b...ccf
EM86 Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 (endret) Jeg har slitt litt, men det er pga lavt stoffskifte også.. Etter å ha vært delvis prøvere i et halvt år nå er jeg nesten 6 uker på vei Har tidligere prøvd meg på søskenforsøk i Danmark, men etter tre runder satt jeg fortsatt med negativ test der. Har en sønn på fire år, da satt spiren på første forsøk, var overvektig da også så er nok ingen fasit Endret 26. januar 2014 av EM86
L-8 Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 (endret) Jeg var overvektig da jeg ble gravid sist gang. Bmi på ca 28. Ble gravid så og si den dagen jeg sluttet på P-piller Gravid på første forsøk denne gangen også, men nå er jeg normalvektig... Endret 27. januar 2014 av L-8
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Jeg ble overvektig etter første graviditet, har lavt stoffskifte. Men jeg var heldig som ikke har slitet med og bli gravid. Satt på første forsøk med nr 2 også. Lykke til. Anonymous poster hash: e7b9b...3cb
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 2 år, og 3 mnd 2. Gangen. Anonymous poster hash: 15429...af2
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #9 Skrevet 29. januar 2014 15 kg for mye og hadde ujevn EL. Ble gravid på fjerde forsøk med dobbel pergotime for å stabilisere EL. Tok også progresteron i etterkant for å være sikker. Har to barn. Anonymous poster hash: 43d81...a8b
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2014 #10 Skrevet 29. januar 2014 15 kg for mye og hadde ujevn EL. Ble gravid på fjerde forsøk med dobbel pergotime for å stabilisere EL. Tok også progresteron i etterkant for å være sikker. Har to barn. Anonymous poster hash: 43d81...a8b Åssen vet man om man har ujevn EL? Anonymous poster hash: c540b...ccf
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #11 Skrevet 30. januar 2014 Jeg er ifølge bmikalkulatorer ganske overvektig, og spiren satt på første forsøk her <3 Selv om jeg hadde ustabile sykluser og kort lutealfase (tid mellom el og mens) Vil anbefale å bruke el-tester og temping for å bli kjent med syklusen og finne ut når el er Anonymous poster hash: 1d660...f07
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #12 Skrevet 30. januar 2014 Jeg er ifølge bmikalkulatorer ganske overvektig, og spiren satt på første forsøk her <3 Selv om jeg hadde ustabile sykluser og kort lutealfase (tid mellom el og mens) Vil anbefale å bruke el-tester og temping for å bli kjent med syklusen og finne ut når el er Anonymous poster hash: 1d660...f07 Jeg bruker el tester med hva er temping og hva skal det være godt for? Holder det ikke med eggløsningstester? Så bra å lese at du ble gravid på første forsøk, grattis =) Hilsen hi Anonymous poster hash: c540b...ccf
Fero Skrevet 30. januar 2014 #13 Skrevet 30. januar 2014 BMI 32-komma-noe her, og ble gravid i pp3 eller pp4 Er nå drøyt åtte uker på vei, og alt vel så langt.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2014 #14 Skrevet 30. januar 2014 Jeg er ifølge bmikalkulatorer ganske overvektig, og spiren satt på første forsøk her <3 Selv om jeg hadde ustabile sykluser og kort lutealfase (tid mellom el og mens) Vil anbefale å bruke el-tester og temping for å bli kjent med syklusen og finne ut når el er Anonymous poster hash: 1d660...f07 Jeg bruker el tester med hva er temping og hva skal det være godt for? Holder det ikke med eggløsningstester? Så bra å lese at du ble gravid på første forsøk, grattis =) Hilsen hi Anonymous poster hash: c540b...ccf Er ikke alltid el-testene slår helt ut (selv om man har el), er jo alltid noen som legger ut bilder av el-tester og spør om de er positive eller ikke, og de får som regel til svar at det kan være veldig individuelt hvor sterk teststreken blir på disse testene .. Jeg var selv usikker på om jeg fikk positiv el-test i det heletatt, men kombinert med temping fant jeg riktig el-dag Temping betyr at man tar temperaturen om morgenen (helst før man står opp) og plotter det inn i et sjema/program (jeg brukte fertilityfriend.com) og så kan dette programmet hjelpe deg til å finne el dagen Man kan også plotte inn andre "tegn" på el (eks økt utflod osv). Grunnen til at man lettere får oversikt over el med temping er at kroppstemperaturen alltid stiger ca 0,5 grader dagen etter el, og synker igjen når man kan vente mensen (og hvis man er gravid vil som regel temperaturen holde seg ca 0,5 grader høyere enn vanlig). Mange opplever også at tempen synker litt på selve el-dagen Anbefaler å google temping/charting eller gå inn på fertilityfriend.com og lese der Anonymous poster hash: 1d660...f07
Oslomama Skrevet 1. februar 2014 #15 Skrevet 1. februar 2014 Hvis vi teller med de halvhjerta forsøkene med en runde i senga under El så 3 forsøk, men det klaffet med det ene helhjerta forsøket, men vi mista. Også klaffet det igjen første forsøk etter SA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå