Gå til innhold

5-6 åring med sminke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For liten til øyeskygge leppestift og slikt? Hun elsker å pynte seg men jeg syntes hun er for lita

Anonymous poster hash: d74d2...f6a

Fortsetter under...

Skrevet

for liten ja. mine på 5 og 7 har sminke som de får bruke til å leke med når vi er hjemme. men de får ikke ha på når vi skal bort!

Skrevet

ALT for små.. Da jeg jobbet i lekebutikk, var det ei jente innom av og til som vi alltid måtte stirre på med haka på brystet. Hun var kanskje.. 8-10 år, MASSE sminke, trange hotpants, stram singlet ++. Lurer på hva foreldrene tenker med når de lar BARN gå ut slik..  Huff..

syntes 12-13 er en grei alder å begynne med litt maskara.. 

Skrevet

Min datter har fått lov å bruke litt når hun skal i selskap. Litt lys øyeskyggw, som bare glittrer litt, og lipgloss. Det har hun fått lov til siden hun var 6-7 år.

Hun er nå 10.

Anonymous poster hash: b896e...e29

Skrevet

Vi var på vennebyen opplegg i dag,å der var det en jente som ikke kan ha vært mer enn 5 år med mascara,eyeliner og mørk øyenskygge!

Helt sykt syns jeg!

Anonymous poster hash: f1200...40f
Skrevet

Nei, uaktuelt hos oss. Ei på 5-6 år skal ikke bruke sminke, man trenger da ikke å pynte på utseende på en så liten unge. Her har vi "lekesminke" hjemme, men det er kun leppestift og glitter-greier til å ha på huden. 

Jeg er i mot sminke til barn, men siden hun fikk det i en gave så beholdt vi det. Jenta ble så glad, kunne ikke bare ta det fra henne. 

Men om andre lar sine barn på den alderen bruke sminke, så får det bare gjøre det uten at jeg bryr meg. Men vi har våre regler hjemme.

Annonse

Skrevet

Har observert noen venner av venner, som synes det er kjempegøy å sminke jentungen på fem. Det tok kaka når de satte på henne løsvipper.. I tillegg lakkerte de neglene på sin 6 mnd gamle baby, som selvfølgelig også hadde hull i ørene og masse ballerina-prinsesse-klær. Synes ikke noe om foreldre som oppfører seg som om det er dukker og ikke barn de har i hus.

Skrevet

Snart 5-åringen her får lov å ha litt sminke i bursdager. Litt øyenskygge og leppomade bare, og da skal jeg ta det på. Ellers får hun gjøre som hun vil hjemme. Hun har egen sminkekoffert fra lekebutikken.

Men hun får ikke lov i hverdagen til bhg eller vanlig besøk da.

Anonymous poster hash: da29a...a96

Skrevet

Hva? 11 åringen her får så vidt lov å ha på mascara i bursdager...! En 5 åring?? Måtte vært på karneval i så fall.

Anonymous poster hash: 1435e...bdd

Skrevet

Å leke med hjemme er helt greit, men helt uaktuelt å gå i bursdager ol med sminke. Hun er 6 år. Reagerer på de som lar barn på den alderen sminke seg offentlig

Anonymous poster hash: dddcf...72c

Gjest Trine B
Skrevet

Jeg mener at de er alt for små til å ha sminke på seg. Barn skal være naturlige. Mine barn skal iallfall være helt naturlige.

Skrevet

Altfor små. Her har de ventet til ungdomsskolen. Og da er det lite de får bruke.

Skrevet

Nei.. Altfor ung.Har selv ei på fem, og alrdri i verden om hun får sminke seg. Hun har spurt flere ganger men jeg mener at det får holde med neglelakk av og til, kuldelipsyl og ansiktsmaling når det er karneval.. :)

Anonymous poster hash: b8872...1a9

Annonse

Skrevet

Mi jente er 8 år og hun får lov å ha på litt glitter øyeskygge og litt gloss på leppene her hjemme ,og i nære familieselskap. Det kommer ikke på tale å ha på noe sminke på skolen eller i andre selskap. 13 år har jeg satt som sminkegrense på skole/selskap ellers. Men å leke seg litt med sminke hjemme det får hun.

Skrevet

greit med leppe sminke fra veldig små, Men da mener jeg type lepomade med glitter i som smaker godteri. Mascare,øyenskygge,foundation er type ungdomskole barn..

Anonymous poster hash: 4f433...e4a
Skrevet

Kjenner jeg glad jeg bare har gutter og slipper å ta stilling til dette...

Anonymous poster hash: 24994...0f2

Skrevet

Min datter får ikke lov til sminke før hun er nærmere 12-13 år. lip gloss kan jeg gå med på før men ikke mer enn det.

Anonymous poster hash: b0b24...ca6
Skrevet

Mi er seks. Hun sminker seg av og til selv, ser mer ut som en klovn, enn en lolita.

Jeg kjefter ikke, vasker det av når hun skal ut. Hun får styre på, og jeg smiler og sier hun er fin :-)

Anonymous poster hash: 4d1aa...9b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...