Gå til innhold

Trimmer dere? Evt hva og hvor mye?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er straks i uke 13 og trener styrke 3-4 ganger i uke, men jeg gjorde det før jeg ble gravid også. Dersom du ikke har trent sørlig mye før du ble gravid kan det kanskje holde med noen gode turer? Evt ellipsemaskin? Anbefaler boken "Trening for kule mager" av Jill Jahrman. Full av gode råd og forslag til øvelser 😊

25 uker og trener aerobic to ganger i uken og yoga for gravide en gang. Pluss evt en styrkeøkt.

Løp litt i første trimester, men hoveddelen av de første 4 mnd lå jeg på sofaen så snittet i svangerskapet er ikke å skryte av:)

Jeg var ikke i toppform før svangerskapet - men prøver å trene litt styrketrening og yoga og gå litt, mest av alt gjør jeg det jeg kan klare og tenker at det er supert! Har også et bekken å ta hensyn til... Jill Jahrmanns bok er super!!! Anbefales!! :)

Annonse

Jeg har jogget hele svangerskapet. Løp seinest i går (35+4 uker). Det har gått veldig bra og jeg er sikker på at det er derfor jeg er i så "god" form. Har ikke hatt noen plager gjennom hele svangerskapet :)

Det har selvfølgelig vært noen dager der joggingen ikke var helt bra, da lyttet jeg bare til kroppen og lot vær :) Prøvde igjen en dag eller to etterpå og da var alt fint igjen ;)

Men. Kroppen er ganske god på å si ifra, så dersom man kjenner ubehag bør man jo ta det roligere eller stoppe det man holder på med :)

Gikk turer i første del av svangerskapet, aerobic og vannaerobic  men har vært mye dårlig så det ble lite aktivitet i 5-6 uker+ glatt ute. Nå prøver jeg å gå 30-60 min hver dag. Har gjort det den siste uken og skal fortsette med det så lenge jeg greier det. Jeg var mye aktiv før svangerskap, men jeg har vært mer forsiktig nå da jeg er 38 år og dette er første svangerskap. Jeg tror på å være i aktivitet, men at man lytter på kroppen sin og ikke overdriver :) Bra for mor og barn :)

Første 4.5 mnd av svangerskapet ble det lite trim da jeg hadde nok med å overleve kvalme og oppkast. Nå som jeg føler meg bedre blir det gravidyoga 2 ganger i uken og endel gåturer, men merker bekkenet har begynt å si fra så blir ikke så veldig lange turer hver gang. Men litt er vel bedre enn ingenting :)

Er nå straks i uke 26, trener 6 dager i uka. 

Jogget mye i første trimester, men når vintern kom så har jeg gått på ski. Da i form av skøyting.. 

Blander inn dager i gymmen der jeg trener styrke og kardio.

De siste to ukene har jeg begynt å få kynnere, noe som gjør at jeg må roe litt ned når de kommer under trening.

De går heldigvis fort over, og er ikke vonde.

Er helt sikker på at treningen har reddet meg fra å få vond bekkenløsning, merker den ene dagen jeg har fri at jeg får vondt i halebeinet og hoftene.

Anonymous poster hash: c1e49...668

17+4 idag og har siste mnd kommet i en god rutine der jeg går tur 5-6 ganger i uken. Har slitt med kvalme hele tiden, men nå greier jeg å gå slik at jeg får opp pulsen uten å måtte stoppe å spy hele tiden ;) var ikke spesielt godt trent før svangerskapet heller dessverre :/

Jeg har alltid vært mye aktiv, og har prøvd å fortsette som normalt etter at jeg ble gravid. På slutten av første tri var jeg mye trøtt og sliten, så da ble aktivitetsnivået lavere. 

Nå har jeg begynt på gravid-yoga, og swingkurs med sambo, også går jeg endel turer og svømmer av og til. Det viktigste er jo å være aktiv! Men føler meg relativt dvask. Ikke så ålreit å oppleve at muskler blir erstattet med fett.. hehe. Blir nok lettere når våren og lysere dager kommer, håper jeg! Liker nemlig best å trene ute.

Jeg løper til og fra jobb. Stort sett hver dag. Det skal sies at det ikke er langt, men til gjengjeld er det veldig bratt den ene veien ;) Liker å gå på ski, så det blir litt skigåing også. Jeg gjør stort sett det samme som før jeg ble gravid. Er 17+3 i dag. Ingen plager. Heldig sånn.

Annonse

Har pga sykdom vært svært inaktiv siden før jul. Har de siste ukene begynt å gå en time et par ganger/uke samt hadde min første joggetur på 6 uker i går. Løp 5 km i greit tempo, men litt saktere enn jeg pleier. Gikk forbausende bra! Er 14+1.

Jeg trener vanligvis 3-4 ganger i uken og er generelt glad i å jogge ute og å trene styrke. Jeg har trent noen ganger i uken gjennom svangerskapet, men mest styrketrening. Jogging synes jeg ikke er spesielt behagelig, og jeg får også vondt i bekkenet om jeg forsøker meg på det.

Er nå i uke 24, og har ligget litt på latsiden en ukes tid på grunn av ligamentsmerter / smerter nederst i magen fordi båndene som holder livmoren oppe strekker på seg. Men planen er nå å begynne på gravidyoga, sykle litt innendørs og trene lett styrke resten av svangerskapet. Så får jeg heller ta i et ekstra tak når babyen har kommet :)

Det viktigste er etter mitt syn å lytte til kroppen og å være i bevegelse i den grad det ikke fører til smerter. Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...