Gå til innhold

Noah, Levi og ...? Hjelp, dette er vanskelig!

Anbefalte innlegg

Gode forslag? :)

Det var vanskelig nok å finne navn til nr 1, verre med nr 2 og nå, med nr 3, er det supervanskelig :P Gode ideer? Navnet trenger ikke være hebraisk (som guttenes) eller ha fire bokstaver, vi er åpne for alle mulige ideer... :) Vi vet ikke om vi venter gutt eller jente...:)

Noen av ideene så langt, er Isak, Abel, Filip, Mina, Mari, Kornelia, Tia, Alma... Meg og min kjære har navn på M, så foreløpig er navnene våre LMMN... :)

TAKK for alle gode ideer... :)

Fortsetter under...

Abel er kult, og flott til søskenes navn. Abel eller Esther. :)

MEN er Abel litt negativt med hensyn til historien om Kain og Abel, der Kain faktisk dreper Abel fordi han er så snill...? Utenom det, synes jeg Abel er kjempe fint!! :)

Takk for innspill... :)

Synes Noah, Levi og Abel passer perfekt, Isak er også veldig fint. Det er vel heller Kain som gir negative assosiasjoner og er grunnen til at det nesten ikke er i bruk hverken her eller i utlandet. Kornelia eller Alma av jentenavnene. Hva med Anna eller Ada?

Annonse

Synes Noah, Levi og Abel passer perfekt, Isak er også veldig fint. Det er vel heller Kain som gir negative assosiasjoner og er grunnen til at det nesten ikke er i bruk hverken her eller i utlandet. Kornelia eller Alma av jentenavnene. Hva med Anna eller Ada?

Takk for innspill - og kommentar om Abel :) Anna er helt fantastisk, men det har søsteren min tenkt til å bruke... Ada er fint, Alma er foreløpig en av favorittene... :)

Gode forslag? :)

Det var vanskelig nok å finne navn til nr 1, verre med nr 2 og nå, med nr 3, er det supervanskelig :P Gode ideer? Navnet trenger ikke være hebraisk (som guttenes) eller ha fire bokstaver, vi er åpne for alle mulige ideer... :) Vi vet ikke om vi venter gutt eller jente... :)

Noen av ideene så langt, er Isak, Abel, Filip, Mina, Mari, Kornelia, Tia, Alma... Meg og min kjære har navn på M, så foreløpig er navnene våre LMMN... :)

TAKK for alle gode ideer... :)

Av forslagene deres syns jeg Isak og Abel passer supert til gutt, og Alma eller Mina til jente :) 

Andre forslag;

Noah, Levi og ..

Matheo

Leon

Joel

Adam

Axel

Imre

Silas

Max

Edvin

Albin

Aida

Olea

Leona

Mira

Saga

Minea

Hanna

Selma

Ella

Wilma

Tuva

Livia

Nathanael?

Anonymous poster hash: b2c00...ee1

Kanskje litt langt og tungt ved siden av storebrødrenes navn...? Føler kanskje et guttenavn krever litt mer "matching" enn et jentenavn, et jentenavn kan heller være langt.... :)

Av forslagene deres syns jeg Isak og Abel passer supert til gutt, og Alma eller Mina til jente :)

Andre forslag;

Noah, Levi og ..

Matheo

Leon

Joel

Adam

Axel

Imre

Silas

Max

Edvin

Albin

Aida

Olea

Leona

Mira

Saga

Minea

Hanna

Selma

Ella

Wilma

Tuva

Livia

Takk for mange gode ideer! ;) Noen av disse er absolutt verdt å tenke på, andre navn kan vi ikke bruke fordi noen vi kjenner godt allerede har brukt dem... :P Men setter utrolig pris på ideer!! ;) Minea er nydelig, og nytt for meg... :)

Annonse

Alma og Isak passer veldig fint, og er flotte navn!

Takk ;) Tydeligvis flere som synes det sammen, Isak kom på 10. plass i 2013 og Alma på 28... Men hvis det blir et av de navna som passer så blir det nok det uansett...... *Tenke, tenke* :)

Jeg synes Isak og Filip er kjempefine til brødrenes navn!

Hva med Agnes og Sara (mye brukt, men vakkert og hadde passet fint til søsknene!)

Takk! ;)

Isak og Filip var favoritter helt til navnestatistikken for 2013 kom ut... Vi ønsker egentlig å styre unna de mest vanlige navnene :( Men vi får se...

Agnes er egentlig litt fint... Skal tygge litt på den! :)  Sara er fantastisk og matcher bra, men det er allerede brukt av et vennepar... :) Samme gjelder Anna... :P

Alma synes jeg! Mari er også vakkert! (og mindre brukt nå om dagen) synes Cornelia er fint også, men synes ikke det matchet de andre navnene.

Anonymous poster hash: 7d929...29e

Alma er nydelig, ja, bare litt redd for den kommende populariteten...?? Men vi liker det godt begge to :) Mari er også fint, ikke helt topp 40, men vanlig. Både Mari og Cornelia er oppkalling, mormoren min heter Mary Kornelie ;) Navnet er på lista fordi jeg hadde termin på bursdagen hennes med nr to ;)

Abel passer supert til brødrenes navn!

Alba

Henny

Gina

Oda

Iben

Una

Ailo

Even

Olai

Rafael

Timo

Una var en ny idé! Trodde det var litt i tida, men ser at det er lite brukt. Veldig fint, egentlig... Skal smake litt på det fremover :) Liker de andre forslagene også.

Av guttene er det  Even og Olai som falt mest i smak...

Takk for gode ideer! :D

syntes Joel som noen kommenterte over her var nydelig dersom det er gutt, og det passer sammen med Noah og Levi..

Takk ;) Hvordan skal det uttales?

Guttenavn er i grunnen vanskeligst... Må tenke oss godt om hvis det viser seg å være en gutt... :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...