Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 Hvordan hund har du og hvor mye tur og aktiviteter får de hver dag? Jeg har flyttet og her er det ikke like stor tilgang på skog og mark så det blir mye mer tur i bånd på gangveier. Jeg har tidligere hatt minst 1 time i skogen daglig der han har fått gå løs når det ikke er båndtvang og det får han ikke nå. Har litt dårlig samvittighet. Sånn daglig får han ca 2 timer mosjon på ukedagene (halv time morgen og kveld og en time etter jobb) og kanskje 3 timer i helger. Vi går, løper og går litt på ski. I tillegg driver vi litt med "søk etter godbiter inne" Han virker tilfreds men jeg føler veldig på at han burde få mer. Hva gjør dere med deres hund? Anonymous poster hash: 96ce9...db9
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 Schæfer her, men har flere da så de aktiviserer seg selv en del. Har turer på fjellet der de løper løse i kanskje 1-2 timer. Senere på kvelden kjører vi slede eller trekker sacco-vogn på sommeren som kanskje varer en times tid. Hvis du føler hunden får lite aktivitet i hverdagen med båndturer kan du bruke kløv eller la ham trekke et dekk Anonymous poster hash: d32ff...bb5
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 Vi bruker kløv innimellom men han har aldri trukket noe. Har en cocker spaniel. Vet ikke om de egner seg til å trekke. Han er egentlig litt treg og lat og han løper ikke så mye når han er løs :-) men han liker å pussle på tur. Lukte og snuse og drive med sitt. Høres ut som dine hunder har et aktivt fint liv. :-) Anonymous poster hash: 96ce9...db9
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #4 Skrevet 26. januar 2014 Hvordan hund har du og hvor mye tur og aktiviteter får de hver dag? Jeg har flyttet og her er det ikke like stor tilgang på skog og mark så det blir mye mer tur i bånd på gangveier. Jeg har tidligere hatt minst 1 time i skogen daglig der han har fått gå løs når det ikke er båndtvang og det får han ikke nå. Har litt dårlig samvittighet. Sånn daglig får han ca 2 timer mosjon på ukedagene (halv time morgen og kveld og en time etter jobb) og kanskje 3 timer i helger. Vi går, løper og går litt på ski. I tillegg driver vi litt med "søk etter godbiter inne" Han virker tilfreds men jeg føler veldig på at han burde få mer. Hva gjør dere med deres hund?Anonymous poster hash: 96ce9...db9 Boston terrier. Får en tur, ellers lite aktivitet. Han liker ikke å være ute år det er kaldt og snø, tross dress og klær. Får lufting ellers. Her er det båndtvang hele året, overalt, så får til nød gå i langline. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet! Hvorfor tenker du i det heletatt på det når han virker tilfreds? Det skjønner jeg ikke. Anonymous poster hash: 096d4...eaf
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #5 Skrevet 26. januar 2014 Hvordan hund har du og hvor mye tur og aktiviteter får de hver dag? Jeg har flyttet og her er det ikke like stor tilgang på skog og mark så det blir mye mer tur i bånd på gangveier. Jeg har tidligere hatt minst 1 time i skogen daglig der han har fått gå løs når det ikke er båndtvang og det får han ikke nå. Har litt dårlig samvittighet. Sånn daglig får han ca 2 timer mosjon på ukedagene (halv time morgen og kveld og en time etter jobb) og kanskje 3 timer i helger. Vi går, løper og går litt på ski. I tillegg driver vi litt med "søk etter godbiter inne" Han virker tilfreds men jeg føler veldig på at han burde få mer. Hva gjør dere med deres hund?Anonymous poster hash: 96ce9...db9 Boston terrier. Får en tur, ellers lite aktivitet. Han liker ikke å være ute år det er kaldt og snø, tross dress og klær. Får lufting ellers. Her er det båndtvang hele året, overalt, så får til nød gå i langline. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet! Hvorfor tenker du i det heletatt på det når han virker tilfreds? Det skjønner jeg ikke. Anonymous poster hash: 096d4...eaf Hehe. Godt spørsmål. Fordi jeg selv føler han hadde det bedre der jeg bodde før. Der hadde vi andre hundevenner og han fikk gå mer løs i skogen. Jeg føler liksom ikke det er skikkelig tur å gå gatelangs. Vet jeg er litt tullete altså. Jeg er veldig opptatt av at hunden min skal få bruke kroppen og hodet hver dag og ha ett fint liv generelt. Han har det nok helt strålende. Bare jeg som legger for mye i dette. Anonymous poster hash: 96ce9...db9
Elsker livet Skrevet 26. januar 2014 #6 Skrevet 26. januar 2014 Har gårdshund, blanding av border collie og labrador, og han går løs ute og aktiviserer seg selv. Går tur når det passer for meg, altså hunden lufter meg. Han begynner å bli noen år, så han liker å være en del inne å slappe av.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #7 Skrevet 26. januar 2014 Italiensk mynde.... Han er bare med der jeg er, alltid løs... Anonymous poster hash: 8c2b3...a07
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #8 Skrevet 26. januar 2014 Siden du sier at hunden din virker fornøyd vil jeg tro at han får dekket de behovene han har. Jeg har boardercollie, som er med nesten overalt, også går vi minimum en times tur i løpet av dagen. Nå er hun gammel, og er fornøyd med dette, da hun var yngre trengte hun mye mer mosjon. Jeg hadde en periode da hun var yngre som jeg bodde omtrent sånn som du beskriver, og min ble synlig rastløs. Jeg løste det ved å kjøpe springer og begynne å sykle med henne. Da brøt vi ikke båndtvangen, samtidig som hunden fikk tatt seg ut mye mer enn om jeg hadde gått med henne. Gikk selvsagt tur i tillegg, så hun fikk mulighet til å gå roligere og snuse på ting. Samt at vi trente lydighet for å holde hjernen ved like. Hvis du velger å sykle så må du begynne gradvis så du ikke overbelaster, og det kan hende hunden trenger potesokker, for å beskytte potene mot stor slitasje. Anonymous poster hash: 81c0f...570
mamma_til_verdens_beste Skrevet 26. januar 2014 #9 Skrevet 26. januar 2014 hvordan hund har du da HI`?
oppilia Skrevet 26. januar 2014 #10 Skrevet 26. januar 2014 (endret) Høres ut som hunden din har det flott synes nå jeg :-) Her er det ca. 2-3 timer om dagen, stort sett i skogen, men det er jo mye lettere når en bor sånn til :-) Skiturer, truger, kickspark, slede med andre hunder og kløvturer, men stort sett er det vanlige turer han får. Samojed her. Endret 26. januar 2014 av oppilia
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #11 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har en cocker spaniel på 3 år. Han er en veldig stor og kraftig hann hund, kan ikke stilles ut fordi han er for stor. Ble inspirert av denne tråden. Tok han rett og slett med ut med datteren og akebrett og tok på han trekksele og lot han trekke henne på flatmark. Både datter og hund så ut til å like det. :-) Han trakk 5x5 minutter. Håper ikke jeg overdrev? Nå ligger han og snorksover i kurven sin. Anonymous poster hash: 96ce9...db9
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #12 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har en cocker spaniel på 3 år. Han er en veldig stor og kraftig hann hund, kan ikke stilles ut fordi han er for stor. Ble inspirert av denne tråden. Tok han rett og slett med ut med datteren og akebrett og tok på han trekksele og lot han trekke henne på flatmark. Både datter og hund så ut til å like det. :-) Han trakk 5x5 minutter. Håper ikke jeg overdrev? Nå ligger han og snorksover i kurven sin. Anonymous poster hash: 96ce9...db9 Altså er jeg HI. :-) Anonymous poster hash: 96ce9...db9
monson Skrevet 26. januar 2014 #13 Skrevet 26. januar 2014 Heldige hunder her ! Jeg skjønner godt at du får litt dårlig samvittighet iforhold til at han ikke får være i skog og møte andre hunder ogsånt nå. Men, kan du ikke ta han med i skogen i helgene, og er det ikke noen hundeparker i nærheten som du kan ta han med til ? Hunden min er i bhg fast 1 gang i uken, så da slipper jeg å ha så dårlig samvitighet iforhold til at han ikke får sosialisert seg. Og pluss at han er ute i skogen med disse hundene hele dagen! og han elsker det! Det er så godt, å vite at han er ute og leker og har det gøy! Men, mosjon messig så får han jo nok når han er ute i 3timer om dagen og han er rolig og sånt inne.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #14 Skrevet 26. januar 2014 Ja. Hunden min har det fint. Vi er alle veldig opptatt av at han lever for egen del og ikke for oss. Det er ingen hundeparker her og jeg har litt dårlig erfaring med det. Min har blitt angrepet to ganger. Begge gangene kunne de andre fortelle at hunden som angrep var et problem for de andre. Så det er altså alltid noen hundeeiere som ikke eier innsikt der. Vi har hundevenner 30 min unna så han treffer de en gang i uka ca. :-) Anonymous poster hash: 96ce9...db9
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #15 Skrevet 26. januar 2014 Det er lite skogsterreng her om vinteren. Alle veier er skiløyper og veldig trafikkert så det blir litt slitsomt siden min hund er litt vimsete og ofte står i veien. :-) Anonymous poster hash: 96ce9...db9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå