Gå til innhold

Symaskin HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg symaskin, er det noen som har tips til hvilke som er bra? Har sett litt på Janome Easy Jeans, Bernina Bernadette 15/20 og Husqvarna Emerald 116/118, men synes det er en jungel...

Jeg er å regne som nybegynner, skal sy gardiner, babyklær, reparere diverse og slikt. Den må kunne sy stretchsømmer, i ting som er har mange lag, knapphull og sånt, trenger ikke en milliard fancy broderisømmer, det tror jeg aldri jeg får brukt. Vil gjerne ha en maskin som holder i mange år fremover.

Håper på litt tips fra dere!

Anonymous poster hash: e6a15...8a5
Gjest deterbaremeg:):)
Skrevet (endret)

Jeg har en janome dc4100, knallfornøyd med den. Den kan sy gardiner, klær og reparere. Veldig god og stødig maskin. Jeg har sydd mye på den og var også nybegynner når jeg kjøpte den, er forsåvidt det enda også :) Les litt om den, du finner sikkert god informasjon om den på nett...

Lurer på sykroken.net , husker ikke om det var det de het, så lenge siden jeg har vært innom der. Ser for meg at jeg kan sy litt mer igjen når jeg får et ekstra rom tilgjengelig. Tungvindt å måtte pakke bort hele tiden, så vi får plass til å spise...

Sykroken.net

Endret av deterbaremeg:):)
Skrevet

Jeg har en janome dc4100, knallfornøyd med den. Den kan sy gardiner, klær og reparere. Veldig god og stødig maskin. Jeg har sydd mye på den og var også nybegynner når jeg kjøpte den, er forsåvidt det enda også :) Les litt om den, du finner sikkert god informasjon om den på nett...

Lurer på sykroken.net , husker ikke om det var det de het, så lenge siden jeg har vært innom der. Ser for meg at jeg kan sy litt mer igjen når jeg får et ekstra rom tilgjengelig. Tungvindt å måtte pakke bort hele tiden, så vi får plass til å spise...

Sykroken.net

Takk for tips! Er den elektrisk? Vet du hvordan det er med levetiden på elektroniske vs mekaniske maskiner?

Skrevet

Beklager usammenhengende innlegg. Var litt ukonsentrert. Men se innom sykroken.net der har de mye god informasjon. Meld deg inn så får du mange gode tips også. Fint forum!

Skrevet

Sykroken.net

Takk for tips! Er den elektrisk? Vet du hvordan det er med levetiden på elektroniske vs mekaniske maskiner?

Den er elektrisk ja. Vet lite om slikt. Har hatt min i 4 år nå, vært lite brukt ei stund, men er nå fremme i ny og ne.

Skrevet

Jeg ble anbefalt å ikke gå for en av de helt rimeligste maskinene fordi de ofte er for dårlige til å sy gjennom tykke stoff. Blant annet kan olastoff være vanskelig å sy og hvis en av de tingene man tenker man skal bruke den til, er å reparere bukser med hull på knærne, så er det veldig dumt.

Jeg fikk hjelp av svigermor og de i sybutikken som kjente svigermor godt, så satte meg egentlig ikke generelt veldig mye inn i de forskjellige valgene på forhånd, jeg bare stolte 100% på deres anbefalinger.

Anonymous poster hash: 6b991...e41
Skrevet

Min syr tykke stoffer lett. Liker maskina mi kjempegodt, den har en overlock-funksjon som er fin å ha når man skal sy klær. Når jeg får eget syrom og jeg ser at jeg kan ta meg råd uten å få dårlig samvittighet skal jeg kjøpe meg en skikkelig overlock-maskin og en sånn "måledukke". Husker ikke hva det heter her og nå:)

Skrevet

Takk for svar dere. Har bestemt meg for å gå for en Elna 3210 Jeans som er en videreutvikling av Janome Easy Jeans. Enkelt og greit for en nybegynner, avansert nok til meg og vist nok en arbeidshest av en symaskin :-)

Blir en overlockmaskin på kjøpet, fikk den til halv pris. Da går det jo usannsynlig mye enklere å sy barneklær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...