Gå til innhold

Hvilke type skøyter er best å begynne med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg skal ta med 4, 5 åringen på skøyteisen.. Hvilke skøyter skal jeg kjøpe?

Anonymous poster hash: a6b02...7c4

Fortsetter under...

Skrevet

Kjøp noen ordentlige skøyter som sitter godt på foten. Vi har gått for vanlige skøyter som ikke er justerbare fordi jeg har vært veldig skeptisk til at de justerbare kan sitte ordentlig, men har hørt om andre som har vært veldig fornøyde med dem. Skulle vi gått for første paret med skøyter nå, så hadde vi nok forsøkt de justerbare. Vi har kjøpt våre på xxl.

Anonymous poster hash: 327fc...1d7
Skrevet

Jeg kjøpe de med regulerbar størrelse og vesla er storfornøyd.

Vi prøvde danseskøyter men vi fikk den ikke stram nok rundt foten. De regulerbare er mer som en slalomstøvel og hun likte de best.

Anonymous poster hash: 793e1...ff1

Skrevet

Tusen takk for svar<3 Hi

Anonymous poster hash: a6b02...7c4

Skrevet

Vi har også regulerbare. Har dem på fjerde og siste året i år. Har ei jente med små føtter:)

Danseskøyter ville jeg droppet når de er så små, for de taggene foran gjør at teknikken ikke læres like lett, det blir for lett å sette taggene i isen og sparke fra isteden for å gli naturlig bortover.

Anonymous poster hash: 28b2e...8f6

Skrevet

Vi har også regulerbare til 4 åringen, og er veldig fornøyd med de.

Anonymous poster hash: a4c87...e0c

Annonse

Skrevet

Har fire barn og alle har begynt med regulerbare skøyter også har vi gått over til hockeyskøyter når de er rundet str 30 i sko. Vi har ikke vært veldig fornøyd med de regulerbare, synes ikke de sitter så godt på foten og ungene har likt bedre å gå på skøyter når vi har byttet de ut. Bare husk å kjøpe de store nok, skøyter er ofte litt små i størrelsen og en ullsåle og gode sokker bør det være plass til.

6-åringen fikk danseskøyter til jul og elsker dem, det er nok sant som det sies at hun bruker piggene til å sparke fra, men hun fikk jo en mye større mestringsfølelse og fart, og blir ikke lei av å gå på skøyter. Etter jul har hun mast om å dra på skøytebanen hver eneste søndag mens hun før var fornøyd med 3-4 ganger i året...

Anonymous poster hash: 4ae0b...c8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...