Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 Kalk, såperester og for slapt renhold lenge har ført til at det slett ikke ser bra ut. Noen gode tips til hvordan jeg får glassveggene til virkelig å skinne igjen? Kan jeg bruke Zalo og skrubb? Eller bedre tips? Anonymous poster hash: b3d9b...47d
Violetsky Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 Jeg brukte sånn cillit bang skumspray sist og det ble veldig bra! Sprayet på og lot det sitte en stund før jeg tørket av med svamp. Tidligere har jeg også brukt jif og svamp. Vet ikke om det er det beste, men det ble hvertfall blankt og fint
Ileus Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 Cillit Bang har et skum på sprayboks som er veldig effektivt.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #4 Skrevet 26. januar 2014 Spør i vvs-forhandleren. Vi har noen vidundermidler på jobben som fjerner det meste, men selv der sliter vi. Det beste er sterke vaskemidler og noe å skure med. Anonymous poster hash: 68fca...547
Hubro :) Skrevet 26. januar 2014 #5 Skrevet 26. januar 2014 Vi bruker Optimal, som vi kjøper på rema 1000 og vanner litt ut i en sprayflaske. Lar det virke litt før jeg skrubber litt på det og alt blir rent
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #6 Skrevet 26. januar 2014 Jeg bruker jif sin blå spray beregnet på glass og blanke overflater. Sprayer på og skrubber med sånne små firkantede svamper med skrubbside(som selges mange ilag i forskjellige farger). Skyller av med vann og tada det blir skinnende rent. Jif skrubb rengjøring (de hvite eller gule flaskene) på kraner og sånt. Skinnende blankt! Anonymous poster hash: f1e6c...b44
Tjofsen Skrevet 26. januar 2014 #7 Skrevet 26. januar 2014 Bruker TD dusj og bad. http://tdrent.no/produkter/td_dusj_og_bad/?m=Mobile
Modesty Blaise. Skrevet 26. januar 2014 #8 Skrevet 26. januar 2014 Skremmende nok, Lano. Den vanlige dusjsåpen. Det og en skrubb tar det aller meste. Og etter jeg fant ut det har jeg sluttet å bruke Lano på meg selv
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #9 Skrevet 26. januar 2014 Sånn i det daglige er det lurt å skylle vekk alle såperester etter dusjen med kaldt vann. Altså spyl over innsida av kabinettet med kaldvann umiddelbart etter at noen har dusjet, det skal vist hjelpe. Anonymous poster hash: 4bd75...cc7
Hringariki Skrevet 26. januar 2014 #10 Skrevet 26. januar 2014 Jif skurekrem og skrubbesvamp! Bruker jeg noe som kommer i sprayform får jeg kvelningsfornemmelser av all dunsten
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #11 Skrevet 26. januar 2014 En runde med salmiakk for å få bort fett, så en runde med eddik for å få bort kalken;) Billig og bra Anonymous poster hash: 8ff0c...d13
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #12 Skrevet 26. januar 2014 Har en flaske jif og en svamp stående i dusjen til enhver tid, vasker over veggene mens balsamen virker ihvertfall 2-3 ganger i uken og da blir det aldri så ille at det må skrubbes... Anonymous poster hash: 2661d...fd5
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #13 Skrevet 26. januar 2014 Sånn ellers er baderomsserien til Enjo veldig god. Der følger det med kalkløser til de verste områdene. Da slipper man å bruke kjemikalier og badet skinner uten såperester. Jeg er ikke noe Bellona-dame, men Enjo er superbra. Gulvmoppene er også kjempegode. Anonymous poster hash: 599d2...d97
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #14 Skrevet 26. januar 2014 Etter å ha forsøkt alt av kjerringråd og spesialmidler fra vvsbransjen, (mannen driver firma og får tak i alt), prøvde jeg for moroskyld de engangssvampene de har på Kiwi. 2 stk i pakka og tror det står flekkfjerning på de. De tok kalk og såperester så lett, aldri hatt så rene dusjkabinett. Anonymous poster hash: 9418b...d2c
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 26. januar 2014 #15 Skrevet 26. januar 2014 Jeg bruker Jif baderom, og en vanlig vaskesvamp. Synes ikke det er noe vanskelig å få det rent, men det kommer jo an på hvor kalkholdig vannet er.
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. januar 2014 #16 Skrevet 26. januar 2014 Jeg bruker eller får vaskedama til å bruke enjo hansken til bad. Kan også bruke kalkløser ti, de verste plassene. Ikke alle overflater som tåler skrubbesiden av en svamp, det kan gi riper.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #17 Skrevet 26. januar 2014 Jeg bruker den nye klor-sprayen jeg. Den er helt super. Sprayet overalt i dusjen (fugene også) og lar det virke en stund. Så dusjer jeg etterpå, blir så rent atte Anonymous poster hash: 6f50d...e38
klg,2 boys now:) Skrevet 26. januar 2014 #18 Skrevet 26. januar 2014 Spray klor før du legger deg og i morgen dusjen dagen etter er det knall rent.uten så mye som en liten skrubb👍😜
☆☆☆ Skrevet 26. januar 2014 #19 Skrevet 26. januar 2014 Jeg bruker Jif baderom, og en vanlig vaskesvamp. Synes ikke det er noe vanskelig å få det rent, men det kommer jo an på hvor kalkholdig vannet er.A ha, lurte litt på kva folk gjer i dusjen som gjer det så vanskelig å vaske. Vi har ikkje kalkhaldig vatn, både på expert og elkjøp seier dei vi berre kan drite i å bruke avkalkingsmiddel i oppvaskmaskina. Mitt tips blir då å flytte til ein plass utsn hardt vatn
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 26. januar 2014 #20 Skrevet 26. januar 2014 Jeg bruker Jif baderom, og en vanlig vaskesvamp. Synes ikke det er noe vanskelig å få det rent, men det kommer jo an på hvor kalkholdig vannet er.A ha, lurte litt på kva folk gjer i dusjen som gjer det så vanskelig å vaske. Vi har ikkje kalkhaldig vatn, både på expert og elkjøp seier dei vi berre kan drite i å bruke avkalkingsmiddel i oppvaskmaskina.Mitt tips blir då å flytte til ein plass utsn hardt vatn Der svigerfamilien bor i Skåne er det utrolig mye kalk i vannet, det blir helt hvitt rundt kranen og på sånne plasser. Ene familien har en svart glassplate rundt servanten og den er full av hvite flekker bare et par dager etter den er vasket. Jeg brukte en fast kasserolle til å koke vann til MME i, så jeg skylte den bare mellom kokingene, og der ble det også et hvitt belegg i bunnen (begynte da å vaske den). Det er helt utrolig, og jeg lurer på hvor sunt det er...?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #21 Skrevet 26. januar 2014 Klor og eddik ( ja, mat eddik, les om det!) Anonymous poster hash: 0f5ea...5c6
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2014 #22 Skrevet 26. januar 2014 Zalo og oppvask børste har gjort susen her de gangene de trengs. Anonymous poster hash: 5f5a4...180
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå