Gå til innhold

Bruker dere sengekant i sprinkelsenga helt til de slutter med den senga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: 94c88...d71

Fortsetter under...

Skrevet

Ja. Min erfaring er at det blir mer og mer behov for den etterhvert som de blir eldre. Mine har hvertfall hatt tendens til å være veldig urolige når de sover og vekker seg selv fordi de dunker hodet inn i sprinklene. Nesten så jeg har hatt lyst å fortsette med den når de går over i stor seng.

Anonymous poster hash: fd23c...bd1
Skrevet

Ser ingen grunn til å fjerne den..

Skrevet (endret)

Hun gikk rett fra høye kanter og over til juniorseng når hun var 2.5 år. Nå er hun straks 4 og bruker fremdeles sengekant/sengehest. Iløpet av natten så ligger hun jo i stort sett i alle mulige stillinger. Tar ofte en pippi med beina på hodeputa :-)

Og der innså jeg at jeg svarer i ørska.....

Ja, frem til hun byttet til juniorseng hadde hun sånn myk sengekant rundt. Hvorfor? Av og til satt hun og sov for så å falle bakover... Auuuu!

Endret av ♥Madam Mim♥
Skrevet

Ja, syns det ble så åpent og kaldt uten den... Og når han ble større, så fartet han mer rundt i senga og trengte litt polstring.

Her har jeg faktisk tatt med sengekanten og bruker den på juniorsengen og. Han hopper og smeller hodet i kanten, så godt med litt mykere kant der..

Anonymous poster hash: e2093...32b
Skrevet

Nei, vi har aldri brukt sengekant i sprinkelsenga for våre 3 barn. Jeg liker at jeg kan se dem uten å måtte sette meg opp i senga ;) Tror også ungene det er trygt å se mor og far gjennom sprinklene.

Anonymous poster hash: b5e1c...b06

Anonymous poster hash: b5e1c...b06

Annonse

Skrevet

Vi måtte slutte rundt 7-8 måneder. Hun er veldig urolig om nettene, og før hun sovner. Hun dunker seg ofte, og derfor tenkte vi at sengekanten, den måtte vi ha. Men en dag jeg skulle se til henne før jeg la meg (hun sov på eget rom fordi hun alltid våknet av oss da vi la oss, uansett hvor stille vi prøvde å være), og da hadde hun hodet UNDER sengekanten, enda den var plassert langt under sengebunnen. Dette var en tykk og solid kant! Jeg fjernet den umiddelbart, grunnet faren for kvelning.

Anonymous poster hash: 27302...500
Skrevet

Nope, fjernet den ved ettårsalder tror jeg..

Anonymous poster hash: 52ff6...d00

Skrevet

Jeg fjernet den når ungen var rundt året. Da var den mer i veien enn til nytte. Ikke mye morro å finne en unge innvikla i sengekanten nei.

Anonymous poster hash: 4640b...79a

Skrevet

Med nr 1 fjernet vi den etterhvert men da var ikke lurt for hun dunket hide i sprinklene og våknet av det. Derfor hadde vi det helt til 2.5 års alder med minste. Da fikk han juniorseng. Like greit å bare la det være på. Tror det blir lunere og koseligere for barnet også.

Anonymous poster hash: 962f6...e86

Skrevet

Ja, de koser seg inni hulen sin. Har hatt tykke sengekanter fra sebra til alle unntatt eldstemann fra vi senket bunnen.

Skrevet

ja,har hatt den helt frem til de ligger i større seng rundt 2 årsalderen.De blir meer og mer urolige,så de trenger den mer og mer ser jeg.

Anonymous poster hash: 42a00...643
Skrevet

Ja, mest fordi smokkene faller ut mellom sprinklene ellers :P

Annonse

Skrevet

Har egentlig aldri brukt det. Kun en liten periode da eldstemann gned hodet i kanten og våknet av det. Fikk beskjed av helsesøster at man ikke burde bruke dette i senga fordi det skal komme mest mulig luft til barnet, derfor sprinkelseng. Ved sengekant tetter man liksom igjen..Dette er 11 år siden da. Mulig de har gått bort i fra dette nå.

Anonymous poster hash: ba93a...e88
Skrevet

Tok den vekk da han var fem måneder.... Nå er han 15 måneder og han har ikke savnet den en dag.

Anonymous poster hash: 0f598...58c
Skrevet

Min er 19mnd og han har den enda. Genial smokkefanger og greit at han slipper å dunke hodet der han turner rundt i søvne :)

Anonymous poster hash: 227a2...fca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...