Gå til innhold

Hva skal til for å få narkose under fjerning av visdomstenner?

Anbefalte innlegg

Gjest vinterbrud
Skrevet

Jeg skal ikke fjerne tenner,men siden det er flere som får narkose under inngrepet så lurer jeg litt.

Da jeg fjernet en visdomstann på sykehuset,fikk jeg ikke narkose og jeg hadde absolutt hatt behov for det.Å fjerne en betent tann med kun bedøvelse,er ikke noe godt.Det er veldig vondt. For da virker ikke bedøvelsen slik som den skal.

Jeg har ingen tannlegeskrekk.

Fortsetter under...

Skrevet

Ekstra spml. Og hva skal til for å få det gjennomført på sykehuset? Her har jeg blitt henvist til privat kjevekirurg og måtte betale for hele moroa selv (minus det man får igjen fra nav for å trekke visdomstenner). 

Vil forresten tro at ekstrem tannlegeskrekk kvalifiserer for narkose?

Anonymous poster hash: 8fcf1...f1d
Skrevet

Ekstrem skrekk skal kunne holde til narkose. Men om det kun er for å slippe å betale (en gjør kanskje ikke det uansettk) så gjennomskuer de deg raskt...

Er det også veldig mye som skal gjøres blir det behandling under narkose, opplevde en som hadde noe på nesten alle tennene.

Vet ikke om reglene er endret på. Husker ikke så mye lengre.

Skrevet

Beklager at jeg kupper tråden din hi. Men hvor går man for å få gjennomslag for narkose? Jeg bør kvalifisere for vanvittig redsel for å trekke tenner, men vet ikke hvordan jeg går frem?

Anonymous poster hash: 29b70...0c6

Skrevet

Vanlige tannlegen di kan hvertfall gi råd/henvise videre. Kan hende legen din og kan gjøre det.

Her i området opererer de tenner på et mindre sykehus, ikke det "vanlige" sykehuset....

Skrevet

Større tannlegesenter har narkose!

Feks tannlegegården på madla (stavanger)

Anonymous poster hash: a17e9...5f5

Annonse

Skrevet

Å føde et barn eller to er greit, men å trekke en visdomstann krever narkose..?! Hvis tannen er vanskelig så blir du nok lagt i narkose, er det hysteri så får du selvfølgelig ikke narkose. Hvorfor har alle så ekstrem tannlegeskrekk egentlig? Det er noe som heter å bite det i seg. Det finnes verre skjebner enn å stelle tennene sine.

Du er voksen, get over your self.

Anonymous poster hash: 0208e...971

Skrevet

Kjenner folk med ekstrem tannlegeskrekk, men ingen av de har noen sinne fått narkose.. Derimot har de fått beroligende / lystgass, før de har fått bedøvelse.

Anonymous poster hash: 683bf...39f
Skrevet

Her på sykehuset er det stort sett små barn og pasienter med psykisk utviklingshemming/multihandicap som får narkose under tannlegebehandling, da dette er pasienter som ikke klarer å ligge stille.

Ekstrem tannlegeskrekk fungerer nok også, men er det virkelig mindre skummelt å få lagt veneflon i armen, puste oksygen på en tett maske i tre minutter og så bli lagt i dyp søvn hvor du slutter å puste, og så får en stiv tube nedi halsen som ventilerer lungene for deg? For ikke å snakke om at en del kan føle noe ubehag i timene etter narkose, med svimmelhet, kvalme og så videre.

Bedøvelsesnålen som tannlegen bruker er faktisk 4-5 ganger tynnere enn nålen på en veneflon...

Anonymous poster hash: c82d3...a59
Skrevet

Her på sykehuset er det stort sett små barn og pasienter med psykisk utviklingshemming/multihandicap som får narkose under tannlegebehandling, da dette er pasienter som ikke klarer å ligge stille.

Ekstrem tannlegeskrekk fungerer nok også, men er det virkelig mindre skummelt å få lagt veneflon i armen, puste oksygen på en tett maske i tre minutter og så bli lagt i dyp søvn hvor du slutter å puste, og så får en stiv tube nedi halsen som ventilerer lungene for deg? For ikke å snakke om at en del kan føle noe ubehag i timene etter narkose, med svimmelhet, kvalme og så videre.

Bedøvelsesnålen som tannlegen bruker er faktisk 4-5 ganger tynnere enn nålen på en veneflon...

Anonymous poster hash: c82d3...a59

Akkurat så jeg skulle skrevet det selv. Det er faktisk folk som dør pga luftveisproblemer/anafylaksi under narkose. Pluss at det kreves masse ressurser. Her og er det psykiatri, rusmisbrukere, psykisk utviklingshemmede, barn med råtne

tenner og demente som stort sett får det.

Anonymous poster hash: c8c5f...3cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...