Anonym bruker Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Noen med erfaringer? Anonymous poster hash: 7d31a...0f9
SnartBabyLykke Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 Veldig glad jeg kjøpte min, kostet bare 400 kr. Fant ikke noe i uke 10, men etter 2 forsøk fant jeg den, helt nede ved skambenet. Det var magisk, jeg kunne senke skuldrene og ble kvitt veldig mange av mine bekymringer. Det er så klart ikke alle som mener det samme, men jeg var veldig innstilt på å ikke bli bekymret når jeg ikke fant lyden, og det klarte jeg. Nå bruker jeg den 1 gang i uken, og kommer til å gjøre det fram til jeg kjenner liv. Er i uke 14 nå
Helle30 Skrevet 25. januar 2014 #3 Skrevet 25. januar 2014 Jeg kjøpte meg doppler for 1 uke siden. Er i uke 12 nå. Jeg finner den ikke. Har letet og letet.er stressende når du ikke finner så jeg Angrer på at jeg kjøpte den. Skal heldigvis til legen til uka.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 27. januar 2014 #4 Skrevet 27. januar 2014 Jeg hadde det under min første graviditet og syns det var veldig betryggende. Var det en dag jeg ikke hadde kjent særlig med spark så kunne jeg bare sette på angelsounden så fant jeg hjertelyden, og det roet meg veldig. Så jeg kommer til å bruke den igjen når jeg blir gravid!
ini Skrevet 27. januar 2014 #5 Skrevet 27. januar 2014 Jeg har et annet merke, Sonoline, har lest at flere finner lyden tidligere med den enn med Angelsound. Som flere sier her må man være veldig forberedt på å ikke finne lyden, hvis ikke tror jeg en doppler kan gjøre alt myyyye verre, slik Helle30 skriver her. Jeg fant ikke hjertelyden på første forsøk, men det var helt ok for meg, var forberedt på det. Var da ca. 9 uker. Ventet til morgenen etter, og da fant jeg den Har også vært flere ganger senere jeg ikke har funnet den, men klarer å ikke bli stresset av det, finner den alltid etter en god pause på timer/dager. Og eeeelsker å kunne høre hjertelyden, blir jeg bekymret (har litt historie ang. graviditet), så vet jeg at jeg kan sjekke om knøttet lever
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2014 #6 Skrevet 27. januar 2014 Tror disse doppler greiene gjør damer paniske. Når du er 18 uker + gravid, så kjenner man jo uansett spark daglig. Det er jo i teorien nok tegn til at babyen har det bra. Anonymous poster hash: 5e932...cd0
Helle30 Skrevet 27. januar 2014 #7 Skrevet 27. januar 2014 Jeg har faktisk funnet den nå fantastisk og høre den♡..men nå har jeg lyst til og kjøpe rn sånn med display, så man kan se hjerteslagene
Pariserdama Skrevet 27. januar 2014 #8 Skrevet 27. januar 2014 Grrr! Mente IKKE å trykke liker på anonyms innlegg over!! Man kjøper jo doppler for ikke å bli panisk! For det er skummelt de ukene frem til man kjenner liv! Makan! Skulle nesten tro det gjemmer seg en mann bak anonym 😠
Billamor Skrevet 27. januar 2014 #9 Skrevet 27. januar 2014 Det er faktisk mange jordmødre og leger som fraråder å kjøpe den. Men jeg angrer ikke i det hele tatt!!! Fant hjertelyden første gangen når jeg var 8+1 og hører på den med jevne mellomrom. Anbefaler forresten å lete etter den når man er litt tissatrengt, altså når blæren er full. Da er det lettere :-)
Lovise83 Skrevet 28. januar 2014 #10 Skrevet 28. januar 2014 Oi, så tidlig som 8+1??? Er det mulig?? Jeg går og venter på å nå uke 11 så jeg kan bestille! :-D Trodde det var da det var vanlig og begynne og høre noe!
marmamma Skrevet 28. januar 2014 #11 Skrevet 28. januar 2014 Jeg fikk min i dag, 10+2. Fant ikke hjertelyden, men skal ikke bli hysterisk av den grunn. Prøver igjen når jeg når 11 fullgåtte:)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2014 #12 Skrevet 28. januar 2014 Jeg fant heller ikke hjertelyden idag, er 10 uker, men vet at det er noe der siden jeg var på ultralyd igår og så et hjerte som banket. Men for å være ærlig, den er vanskelig å bruke, hadde problemer med å finne min egen hjerterytme! Nå har ikke jeg angelsound heller da, men en sånn Sonoline eller hva den heter. Kanskje det bare er meg som ikke klarer å bruke den Anonymous poster hash: 3f8bd...bae
Pariserdama Skrevet 28. januar 2014 #13 Skrevet 28. januar 2014 Jeg fikk min i dag og etter et par intense minutter med leting fant jeg den fantastiske lyden ❤ er 13+1 og den var ganske langt nede på magen.
Billamor Skrevet 28. januar 2014 #14 Skrevet 28. januar 2014 Min finner jeg helt nede på hoftebeinet omtrent. Er straks i uke 11. Legen var enig i beliggenheten på livmora og hvor jeg fant hjertelyden. Men han ville ikke høre selv! Hehe
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #15 Skrevet 31. januar 2014 Min jordmor og lege synes det er helt greit at jeg selv bruker doppler hjemme, så lenge jeg vet hvor og hvordan jeg skal lete. For meg har det i to graviditeter aldri vært noe problem å finne hjertelyden, jeg fant den i uke 10 med førstemann og uke 9 med andremann. En helt genial dings spør du meg! Anonymous poster hash: e5a4e...20f
Billamor Skrevet 31. januar 2014 #16 Skrevet 31. januar 2014 Det syns legen min også. Han ville ikke høre etter hjertelyden selv, men han stolte på at jeg hadde funnet den!
fnun Skrevet 31. januar 2014 #17 Skrevet 31. januar 2014 Jeg fikk angelsounds i posten nå nettopp, er 10+3. Brukte over en halv time og en del gele for å finne den, men jeg fant den, juhu! Samboer fikk også høre. Jeg hørte på den i ca 5 min så glapp jeg doppleren og da var den borte for denne gang.
strikkedia Skrevet 1. februar 2014 #18 Skrevet 1. februar 2014 Så gøy, kommer til å bestille når jeg nærmer meg 10 uker tror jeg
helixxx Skrevet 1. februar 2014 #19 Skrevet 1. februar 2014 Kjøpe Eg begynte å prøve ca ved 11 vk. Har tvillingar og visste det heile tida. Av og til fant eg den eine; av og til ingen. Det var først litt seinare eg fant begge innimellom. Når ein kjøper dette må ein vere klar over at ein sikkert ikkje vil finne alltid og viss man ikkje finner bør man vente nokre dagar før man prøvar igjen. Litt lurt å prøve rett etter at td jordmor har funnet hjertelyd fordi då veit du at det skal vere hjertelyd sjølv om du ikkje finner den sjølv. Eg brukte min ca 2 g pr veke fram til vk 15, så innimellom til vk 20. Etter det har eg berre brukt den ca 5 gangar og eg er i vk 37. Tenker den bør "brukast med måte", men om den gjer det så er den super
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #20 Skrevet 2. februar 2014 Jeg ser ikke helt poenget. Hva KAN man gjøre hvis hjertet faktisk har sluttet å slå liksom? Anonymous poster hash: 76317...3c0
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #21 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har aldri hatt problemer med å finne hjertelyden og er superfornøyd med min Angelsounds. Er over gjennomsnittet bekymret gravid og doppleren gir meg "peace of mind" de gangene jeg er ekstra bekymret. Så slipper jeg også å løpe ned legekontoret eller jordmorkontoret hver gang jeg trenger en bekreftelse... Anonymous poster hash: e5a4e...20f
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #22 Skrevet 4. februar 2014 Jeg har opplevd en missed abortion..fosteret døde i uke 7. Og jeg gikk til uke 17.da ble det oppdaget. For min del er det derfor jeg har doppler. Er livredd for og gå flere uker med død foster.. jeg ble virkelig dårlig på slutten. Så nå har jeg doppler og er deilig og kunne ta frem den og høre på hjertet når angsten kommer. Anonymous poster hash: 176fe...ed5
Lykkebaby♡ Skrevet 4. februar 2014 #23 Skrevet 4. februar 2014 Hadde angelsound når jeg ventet for flere år siden, og bestilte ny nå i kvell Kjøpte den dyreste denne gangen som kan ta opp hjertelyden, måler hjertefrekvens, og lar hele familien høre på høytaler
Anekdote Skrevet 6. februar 2014 #24 Skrevet 6. februar 2014 Jeg har også kjøpt Angelsounds. Hørte hjertet første gang ca uke 11. Nå er jeg 12+2 og skal på UL neste uke. Gleder meg til å se h*n neste uke, men synes også det har vært veldig fint å kunne høre på hjertelyden de to gangene jeg har gjort det hittil. En ting som er spesielt fint er at mannen min også kan høre, og jeg synes det er en fin måte for ham å bli mer involvert i graviditeten. Da får han liksom et mer håndfast "bevis" på at det er noen der inne. Dette er forøvrig vårt første barn.
Lovise83 Skrevet 8. februar 2014 #25 Skrevet 8. februar 2014 Fikk min angelsoynd i posten i dag! (11+1) fant kun min egen lyd@ :-( men var på ul på onsdag og alt var fint, så panikken har faktisk ikke tatt meg:-) venter noen dager og prøver igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå