Gå til innhold

Avlastning på jobb ved graviditet?

Anbefalte innlegg

Jeg er 21 uker på vei - har 100% og kontorjobb, får bare mer og mer jobb. Blir litt stressa pga ansvar og kjenner det da om kvelden med uro i magen.

Er det noen her som får avlastning pga graviditet - får ta det litt roligere?

Anonymous poster hash: 5cf93...abb

Fortsetter under...

Har til vanlig 100% jobb på kontor som sekretær. Nå er jeg sykemeldt 70% pga fremdeles kvalme og store smerter i rygg da jeg står/ sitter for mye. Har fått tilrettelegging om noen oppgaver jeg skal klare så tar vi det deretter. Her i kommunen er det nedskjæringer så mye omorganiseringer for og si det fint. Fikk tilbud fra personalenheten, men han vil jeg ikke ha inn for og si det fint for da har jeg ett år med opprydding etter permisjonen og blir å grue meg til permisjonen er ferdig for og komme tilbake med og rydde opp. meningen er at så snart vi har funnet et egnet menneske som kan overta min jobb så blir den personen og starte, slik at jeg kan ha god tid med opplæring og få unna alt etterslepet fra i høst da jeg var 100% sykemeldt i 3 mnd.  Så på en måte kan man jo si jeg får avlasting, men det er pga sykemeldingen og verken jeg eller sjefen tror jeg blir og komme tilbake 100% før permisjonen starter i mai/juni....

Det eneste rådet jeg har til deg er dessverre og bli delvis sykemeldt for da kan de ikke gi deg mere jobb på kortere tid og du skal da jobbe i det tempoet du er friskmeldt i.... For har ikke hørt om at man får avlasting pga graviditet uten og være sykemeldt.

Arbeidsgjevar er vel eigentleg pliktig(?) til å tilrettelegge for deg, sjølv om du ikkje er sjukmeldt.

Men veit at veldig mange er utrulig sløve på den fronten. Så mange blir sjukmeldt sjølv om dei kunne ha jobba. Veldig dumt!

Eg har ein super sjef, og har fått tilrettelagt ein god del, på hennar initiativ. Er lærar, så blir annerledes enn kontorjobb.

Ho sa i alle fall at ho ynskjer å ha meg i arbeid lengst mogleg, og då vil ho gjere det ho kan for at arbeidsdagen min skal vere overkommelig. Det set eg veldig pris på! :)

Høyr med sjefen din. Tenk først gjennom kva du kunne tenke deg slags ordning sjølv.

Jeg straks 23 uker og jobber fremdeles 100% med kontor/administrative oppgaver.  Har fått tilrettelegging slik at jeg kan sitte på kontoret i byen jeg bor et par dager i uken.  Hjelper mye på stress (jobber egentlig i nabobyen med 45 minutters reisevei t/r) og ikke minst bekkenet med all gåingen.  I tillegg har jeg fått beskjed om at det bare er å ta en sykedag hjemme de dagene formen er på bunn fremfor å sykmelde meg.  Videre at de innvilger velferdspermisjon dersom jeg har brukt opp alle egenmeldingsdagene.  Har brukt en hittil i januar da jeg har kronisk hodepine.

Er ikke så mye mer de kan gjøre, men vet de stiller opp dersom jeg ønsker det. Uansett hva det måtte være :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...