Meg88 Skrevet 25. januar 2014 #1 Skrevet 25. januar 2014 Hei dere. Jeg har nylig vært i gjennom en spontanabort. Det hele endte med utskraping i narkose ved juletider og var for oss en veldig tøff prosess. Vi ble rådet til å avvente prøvingen til syklusen var i gjenge igjen, men så utolmodige som vi er, smelte vi til. Nå kan det se ut til at vi ble gravide igjen på første forsøk etter SA, den 2. januar, dvs. at vi allerede er 5 uker på vei (hurra)! Men nå må jeg si at jeg ikke riktig klarer å glede meg over denne gaven. Hvor stor sjans er det for at dette skjer igjen? Og er det en risikofaktor at vi ikke ventet til mensen kom tilbake? Er redd den ikke hadde rekt å "ordne" opp før nytt svangerskap! Jeg er så urolig! Antar at jeg med dette innlegget er på jakt etter noen historier fra lignende situasjoner, forhåpentligvis hvor det har gått bra. Men alle erfaringer er nyttig! Vennlig hilsen ambivalente meg.
strikkedia Skrevet 25. januar 2014 #2 Skrevet 25. januar 2014 Jeg har ikke hatt noe spontanabort før, men jeg bekymrer meg for å oppleve det nå :/ Krysser fingrene for oss begge! Jeg tror man bare må tenke positivt og at å stresse er veldig dårlig for mor og spiren. Jeg er ikke så flink der selv, ser på statistikk og leser om spontan abort historier på forumer hver dag.. huff. Tenker at jeg kommer til å være en av de det skjer med, siden det er så normalt får jeg inntrykk av. Hvis det skulle skje, så må man bare tro at det har skjedd for at babisen ikke var levedyktig..naturens gang og prøve igjen og håpe på bedre.
april*82 Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 Det er ihvertfall ikke noen risikofaktor at dere ikke ventet til etter første mens. Det øker ikke sannsynligheten for abort. Selv har jeg mistet to ganger på rad, og er livredd for hvordan det skal gå neste gang jeg blir gravid. Men det hjelper å vite at statistikken er på vår side :-) Selv har jeg funnet mye trøst i disse sidene: www.habituellabort.com www.pregnancyloss.info
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå