Gå til innhold

Hjelp !!! Skal på fest i knekort, sort kjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 100 år siden forrige gang, og jeg aner ikke hva som er "in" av tilbehør.

Kjolen er nettop 100 år gammel, men fra Oasis og i klassisk snitt. Den nye, fine kjolen som var plan A hadde faktisk blitt for stor i skapet, så da måtte jeg grave frem reservekløsningen.

Hva kan jeg ha til en enkel, sort kjole i en 30 årsdag ? Det er type treretters middag og ikke noe rølpefest.

Noe mer farger ?

Smykker eller noe sånt ?

Sort eller hudfarget strømpis ?

Har sorte sko.

Hjelp !!!

Har mulighet til å gå innom de vanlige kjedebutikkene i morgen på senteret her. De har også en Cmyk butikk.

Anonymous poster hash: 805d5...e41
Skrevet

Har du sko med andre farger, evt mulighet til å kjøpe nye sko? 

For vinterstid syns jeg det er aller penest med den lille sorte, sort strømpebukse og sko i en kontrastfarge (man får laaange bein da!). Så kan man supplere med tilbehør i skoenes farge. Som til jul hadde jeg dyprøde pumps, sort smykke/ørepynt, dyprødt sjal og dyprøde negler. Om du har andre sko kan du supplere med billig tilbehør som en neglelakk eller et skjerf i samme farge, du trenger jo ikke supplere med dyre smykker eller ytterjakke. Bare noen smådetaljer som gjør det litt helhetlig. 

Anonymous poster hash: 28aac...c9b
Skrevet

Hmm. Får man lenger ben av det ? Da skal jeg jaggu ha nye sko ja :-) Er ikke 160 høy engang, så alt hjelper.

Hvilken fage er in ? Jeg har en dyp lilla "strikke"jakke med sånt hullmønster. Lurte på å ta den på over kjolen. Går det ? Liker å ha noe over skuldrene, og sjal blir for fint.

Skrevet

Lulla funker fint, det er jo viktig å kle seg i det man trives i også, ikke bare hva som er in. Og jeg er såpass glad i gjenbruk at om du har noe liggende så er det bare bra. 

Av en eller annen grunn får man lengre ben når skoene er i en annen farge, for da defineres bena på en annen måte enn når de munner ut i sorte sko. Når noen ser på deg dras blikket ned og hele du virker lengre. Er ikke så høy selv heller, og ikke spesielt tynn, men når jeg har sort strømpis og røde/gull/grønne/lilla sko ser det ut som om bena mine når til Kina ;) 

Gjør det enkelt. En klok kvinna sa en gang at før man går ut skal man pynte seg, så ta bort to ting (smykker, armbånd, hårpynt, ringer osv). 

Skrevet

Ok, takk for tips.

Da blir det skokjøp i morgen. Håper jeg finner noen uten 50 cm høye hæler på da...

Skrevet

Hehe, ja det var det da ;) 

Lykke til og kos deg i bursdag :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...