Gå til innhold

Tips til sunn helgekos?

Anbefalte innlegg

Har prøvd så godt det går å bytte ut lørdagsgodisen med litt sunnere alternativer her hjemme. Hadde vært fint med litt nye tips og ideer til sunn(ere) helgekos :)

Har laget en del smoothies, fruktsalat med vaniljekesam, grønnsaker og dip og grove vafler og sveler.

Noen som har noen gode ideer/ oppskrifter de ønsker å dele?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144114583-tips-til-sunn-helgekos/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kale (grønnkål) chips! Kjøp en pose grønnkål, legg utover på et stekebrett m bakepapir, dryss litt olivenolje, salt og annet krydder du måtte like over - stek i 5-8 min og voila! Sunne chips:) men pass på steketiden for de blir fort brent!

Du har jo kjempesunne grep allerede.. Et gulltips jeg har vært veldig fornøyd med er å lage Dipen til grønnsakene av yoghurt naturell. Bittelitt mer syrlig, veldig godt og sunnere. :) om man lager dét på biola yoghurt skal det i flg forskning (sponset av tine :P) forebygge eksem hos baby. Det gjelder siste del av svangerskap og barnets første levemåneder.

Vi lager også ekstra mye grønnsaker til middagen, jeg har ikke klart å spise så mye kjøtt dette svangerskapet.

Mørk sjokolade er jo sunt da, spiser det med god samvittighet! Det er verre med alt det andre godiset.. Hehe ;)

Takk for tips begge to :) må innrømme at jeg er glad i søtt og at det blir vanskelig å kutte ut sjokoladen helt, den har jo vært en god følgesvenn gjennom så mange år! ;) hihi

men er jo SÅ mye godt man kan lage hvis man er litt kreativ, så får man kanskje i seg noen næringsstoffer i tillegg :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...