Gå til innhold

Hvorfor stoppe å leve?

Anbefalte innlegg

Er slik jeg føler det.

Føler jeg ikke får levd siden ønsket om en til er så stort at jeg ikke klarer å tenke på noe annet eller nyte det vi har.

Bare fordi vi ikke har stort nok plass eller bil betyr det ikke at vi må stoppe å leve. Kjenner jeg blir så sur på ego trippen her.

Nå har jeg snart ventet i over 1 år på han. Må si jeg synes det er urettferdig at han skal holde på/ pine meg sånn. Men han piner seg selv også. Likevel er ikke jeg noe bedre heller :(

Så likevel. Han ønsker men ikke nå fordi vi ikke har stort flott hus og bil men hvorfor stoppe å leve av den grunn? Jeg føler det slik og kommer meg ikke videre :(

Anonymous poster hash: fe42c...692

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144114558-hvorfor-stoppe-%C3%A5-leve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Ventet også ca et år på at mannen skulle bli klar, han har et barn fra før. Noe som gjorde det ekstra sårende for meg å vente så lenge.

En kommer inn i en spiral der en ønsker barn mer og mer og at alt dreier seg om det og da blir det vanskelig å nyte livet ellers.

De argumentene som han bruker hus/ny bil- er det ting som er langt unna i livet deres?

Anonymous poster hash: c54ce...9c3

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Ventet også ca et år på at mannen skulle bli klar, han har et barn fra før. Noe som gjorde det ekstra sårende for meg å vente så lenge.

En kommer inn i en spiral der en ønsker barn mer og mer og at alt dreier seg om det og da blir det vanskelig å nyte livet ellers.

De argumentene som han bruker hus/ny bil- er det ting som er langt unna i livet deres?

Burde jo klare å se forbi dette, spesielt når man har barn fra før, men det sterke ønske. Ufattelig at noe som ikke eksisterer kan "ødelegge" så mye for en person. 

Hus og bil kan vi si ligger veldig langt frem i tid. Hus minst 5 år. Ny bil kunne vi ha klart å få til løpet av 1 år. 

Jeg prøver å se løsninger, men han ser kun det vi har. Og det hjelper ikke at jeg blir irritert når han innerst inne vet og har sagt at han vil ha en til, men ikke nå pga disse "små" ulempene. Ja, det vil bli trangt, men det vil det jo i grunn bli uansett hvor vi bor.

Har jo ikke noe annet valg å vente, men er SÅ lei å bli så lei meg hver mnd :( sånn ca midt i syklusen :P  Det tærer jo på oss, og det vil jeg virkelig ikke :( 

Føler meg som et monster til tider spesielt når jeg ikke har lyst å være det. :( 

Har dere barn ifra før?

Det virker som om vi blir ekstra hormonelle og følelsesmessig ustabile når barneønsket melder seg! Monsterbeskrivelsen er treffende!

Ber han deg vente 5 år pga hus? Det er i såfall veldig lenge å vente tenker jeg..

Har dere barn ifra før?

Det virker som om vi blir ekstra hormonelle og følelsesmessig ustabile når barneønsket melder seg! Monsterbeskrivelsen er treffende!

Ber han deg vente 5 år pga hus? Det er i såfall veldig lenge å vente tenker jeg..

Har 3 barn fra før :P Nei, han har ikke sagt noen år, men han "er ikke klar" pga vi må ha større hjem og større bil om vi skal ha en til, men jeg mener slikt kan vente og ikke akkurat et must før et event barn til kommer. Vi kan ta bruk av det kollektive inntil vi har råd til større bil, dette er jo noe barna synes er stas. Han bruker kollektiv til jobb, så er jeg som bruker bilen frem og tilbake fra bhg/butikk. 

Og vi har ganske mye fra de andre at det ikke vil koste noe der. Eneste vil bli ny seng (ikea) og bleier. Om jeg får til ammingen så er det ikke noe problem. Jeg tenker det bare er en utgift som blir forlenget etter sistemann :) 

Greit nok at det blir litt trangere men en liten baby tar ikke mye plass. 

Uansett hvordan jeg kommer opp med løsninger så er det ikke bra nok. Har til og med funnet hus som passer til oss og pris klasse men han er ikke villig. Jeg tenker han trives for godt her, men jeg begynner å stedet langt på i halsen. Har egentlig hatt det en stund men begynner å bli verre nå. Ikke minst hadde blitt billigere om vi hadde kjøpt et hus om husleia forsetter å vokse. 

Føler jeg er litt vel urimelig, men når lysten er så sterk, hva er det man ikke gjør for å få det til å bli gjennomført. Er jo ikke sikkert jeg hadde blitt gravid før det har gått 1 år. :/ 

Annonse

Hvis dere allerede har tre barn og bor trangt må jeg si at jeg skjønner din mann godt! Så for meg at dere hadde en fra før, og han ville vente fem år med nr. to...

Hvor gammel er du? Hvorfor ikke vente noen år så det ikke blir fire små på en gang?

Og har du tenkt over hvor travelt det blir når alle skal gå på minst to aktiviteter hver i uka? (Musikk, sport o.l.) Barnehagetiden er den minst travle i barnas liv, tro meg!

Anonymous poster hash: 59f24...64e

Hmm.. det er vanskelig å si hva du skal gjøre. Kanskje du må jobbe litt hardt for å få tankene bort ifra temaet baby så lenge han ikke ønsker det samme som deg. Jeg vet at det ikke er lett! Men du blir sikker utrolig ulykkelig av å tenke for mye på det nå..

Hvis dere allerede har tre barn og bor trangt må jeg si at jeg skjønner din mann godt! Så for meg at dere hadde en fra før, og han ville vente fem år med nr. to...

Hvor gammel er du? Hvorfor ikke vente noen år så det ikke blir fire små på en gang?

Og har du tenkt over hvor travelt det blir når alle skal gå på minst to aktiviteter hver i uka? (Musikk, sport o.l.) Barnehagetiden er den minst travle i barnas liv, tro meg!

De er 10, 5 og 3. Eldste har akkurat startet på fotball, og mellomste prøvde seg, men ville ikke mer. Så er ikke redd for det, og i så fall er det bare bra for oss å ha noe å gjøre ;) 

Jeg er over 30 :P Og i grunn lyst å være ferdig med baby/småbarnstiden nå, når jeg forsatt har nattevåke i kroppen og ikke blir bortskjemt med lange og gode netter :P Skal de ha aktiviteter får de holde seg til ett :P Litt streng på det der. 

Hmm.. det er vanskelig å si hva du skal gjøre. Kanskje du må jobbe litt hardt for å få tankene bort ifra temaet baby så lenge han ikke ønsker det samme som deg. Jeg vet at det ikke er lett! Men du blir sikker utrolig ulykkelig av å tenke for mye på det nå..

Jeg prøver å finne på ting å gjøre og tenke på andre ting, men ikke lett når man flere ganger om dagen blir "påminnet" om ønsket man har.

Er det jeg også sliter med. Tenker for mye på det, og blir lei meg. Han vet hvor mye jeg ønsker dette og det hadde vært så greit å være ferdig nå :) 

Men jeg har som sagt ikke noe valg annet enn å vente :( 

Jeg som kroppsøvigslærer må jo bare oppfordre til å drive med mange fler aktiviteter en en når de er så små:) Så lenge man har økonomi selvfølgelig.. Selv prøvde jeg ut 10 forskjellig da jeg var liten(kanskje litt i overkant), men var i hvertfall opptatt med 3 forskjellige aktiviteter om gangen. Skal sies at jeg har spilt håndball i eliteserien, så er jo overivrig på idrett :-)

Anonymous poster hash: a4e60...40d

Jeg som kroppsøvigslærer må jo bare oppfordre til å drive med mange fler aktiviteter en en når de er så små :) Så lenge man har økonomi selvfølgelig.. Selv prøvde jeg ut 10 forskjellig da jeg var liten(kanskje litt i overkant), men var i hvertfall opptatt med 3 forskjellige aktiviteter om gangen. Skal sies at jeg har spilt håndball i eliteserien, så er jo overivrig på idrett :-)

Klart de skal få prøve. spilte selv fotball og håndball. Prøvde meg på dans også. Så de skal få prøve, men jeg kjenner jo barna mine og vet jo litt hva de vil og ikke. Vil ikke pushe på de noe de ikke vil. Men den tid den "sorg"... 

De er oppe tidlig og dermed må de også tidlig i seng. Så er egentlig veldig streng :P 

Høres bra utB Ja, man skal jo ikke pushe for mye heller nei! Streng, tja synes du høres ut som du er en fornuftig dame:) Ordner seg alltid! Vi var jo 3 søsken, og fikk herlig oppfølging på alle aktiviteter så er jo mulig:-) Håper du slipper å vente 5 år:)

Annonse

Jeg må si jeg skjønner mannen din godt. Kan jo snu på det, hvorfor skal du/dere stoppe og leve pga ditt ønske om et barn til? Hva med å nyte de barna man har? Er upraktisk å ikke få med alle i bilen. Trangboddhet synes jeg selv er slitsomt. Er ikke uformuftige betraktninger å gjøre seg opp formeninger om hvordan det praktiske skal gå ihop.

Anonymous poster hash: f3395...6cd

Jeg som kroppsøvigslærer må jo bare oppfordre til å drive med mange fler aktiviteter en en når de er så små :) Så lenge man har økonomi selvfølgelig.. Selv prøvde jeg ut 10 forskjellig da jeg var liten(kanskje litt i overkant), men var i hvertfall opptatt med 3 forskjellige aktiviteter om gangen. Skal sies at jeg har spilt håndball i eliteserien, så er jo overivrig på idrett :-)

Klart de skal få prøve. spilte selv fotball og håndball. Prøvde meg på dans også. Så de skal få prøve, men jeg kjenner jo barna mine og vet jo litt hva de vil og ikke. Vil ikke pushe på de noe de ikke vil. Men den tid den "sorg"...

De er oppe tidlig og dermed må de også tidlig i seng. Så er egentlig veldig streng :P

Hadde ikke godtatt at barna ikke var med på en form for trening når de kommer i skolealder. Liker de ikke fotball, kan de gå på ballett, turn, friidrett, langrenn eller hva som måtte finnes der man bor. Barn i dag er generelt alt for lite aktive, og de trenger trim om de skal få et godt liv.

Jenta mi på 9 har f.eks vært innom turn, dans, karate og basketball. Nå går hun på fotball og langrenn. Min sønn på 7 går på svømming og fotball. I tillegg synger en i kor og en spiller et instrument. For meg er det også viktig at de lærer å spille et instrument, men her må de naturligvis ha en sterk interesse selv om de skal følge opp med øving på en tilfredsstillende måte.

Har selv vokst opp med tre søsken, og mine foreldre hadde ikke mentalt overskudd til hver og en av oss. Men så lenge man vet at man klarer å følge opp er det jo supert! Vel å merke hvis begge er enige.

Jeg må si jeg skjønner mannen din godt. Kan jo snu på det, hvorfor skal du/dere stoppe og leve pga ditt ønske om et barn til? Hva med å nyte de barna man har? Er upraktisk å ikke få med alle i bilen. Trangboddhet synes jeg selv er slitsomt. Er ikke uformuftige betraktninger å gjøre seg opp formeninger om hvordan det praktiske skal gå ihop.

Anonymous poster hash: f3395...6cd

For å si de slik, jeg ville ikke nektet han om han ville ha en og ikke jeg, men jeg ser jo den hvorfor en til. MEN han VIL ha en til, bare det at jeg vil ikke vente for lenge. 

Jeg skjønner og jeg ser hva han mener.

Og ja, det er jo litt det jeg gjør nå, stopper å leve pga ønsket mitt.  :( 

Hadde ikke godtatt at barna ikke var med på en form for trening når de kommer i skolealder. Liker de ikke fotball, kan de gå på ballett, turn, friidrett, langrenn eller hva som måtte finnes der man bor. Barn i dag er generelt alt for lite aktive, og de trenger trim om de skal få et godt liv.

Jenta mi på 9 har f.eks vært innom turn, dans, karate og basketball. Nå går hun på fotball og langrenn. Min sønn på 7 går på svømming og fotball. I tillegg synger en i kor og en spiller et instrument. For meg er det også viktig at de lærer å spille et instrument, men her må de naturligvis ha en sterk interesse selv om de skal følge opp med øving på en tilfredsstillende måte.

Har selv vokst opp med tre søsken, og mine foreldre hadde ikke mentalt overskudd til hver og en av oss. Men så lenge man vet at man klarer å følge opp er det jo supert! Vel å merke hvis begge er enige.

Jo da, de skal få være med på aktiviteter som de ønsker selv, men JEG ser ikke poenget med mange aktiviteter samtidig. De får prøve et og et og se hva som faller i smak hos de.

Har ikke problemer med å følge de vi har nå og en til vil nok gå bra. De får den oppmerksomheten de ønsker og litt mer. Noen klarer og andre ikke. Jeg vet at vi vil klare det.

Men ja, vi må være enige, og han har sagt han ønsker en til. Men jeg vil ikke vente for lenge heller. Blir ikke yngre ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...