Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi har fått time på sykehuset i Telemark for videre utredning. Har nå gått på pergotime siden juni (enkel, dobbel og trippel) for å "styrke" eggløsningen. Mannen er helt frisk med gode svømmere. Jeg hadde en sa 1.mars (uke 7), det er eneste gangen jeg har vært gravid.

Det jeg lurer på er hva jeg kan forvente meg? Hva er det som skjer der? og ser mange skriver at de sparer en del kroner før de starter på utredningen. Er dette dyrt? Vi er enige om at penger ikke skal være et hinder :)

Håper på svar!

Anonymous poster hash: 650fd...35b
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144114486-sykehuset-telemark/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg/vi har vært i Porsgrunn i over ett år. De er dyktige der. Du får all den hjelp du trenger. Det koster inntil 15 000 kroner for medisiner, utover det betaler det offentlige for deg. Du får tre forsøk. Det betyr 3 uttak. Får du egg på frys får du ekstra innsett. Det kan du se på som "bonusforsøk" og teller ikke med som antall i uttak. Jeg har ett råd å komme med: Tålmodighet. Ting tar tid. Vi hadde håpet å lykkes på første forsøk, men det er ikke så lett. Nå har vi hatt ett egguttak og 3 innsett. Klem til deg og lykke til! Hvis du vil kan du være med i en hemmelig gruppe på facebook som skal opprettes snarlig.

Anonymous poster hash: fa2ca...cfc

• 2 uker senere...

Takk for svar :)

Det er trygt å høre at de er gode der. Kjenner jeg gruer meg veldig. Gynekologen min mente vi først skulle prøve inseminering. Er det det du snakker om ? eller er det ivf? Kjenner det er mye å sette seg inn i,

Tålmodighet ja.. Kjenner jeg har dager som er bedre enn andre. men morsdagen i går var grusom.. da skulle jeg egentlig hatt en skatt i armene mine :( Huff! Håper snart på et mirakel..

Masse lykke til til dere også :) :)

Klemmer

Vi prøvde inseminering to ganger først, deretter ble det ivf/prøverør med tre innseett. Du trenger ikke å grue deg, mange flinke sykepleiere og overleger. Jeg også håper på et mirakel snart.. <3 Krysser alt for deg :-)

• 3 uker senere...

Vi prøvde inseminering to ganger først, deretter ble det ivf/prøverør med tre innseett. Du trenger ikke å grue deg, mange flinke sykepleiere og overleger. Jeg også håper på et mirakel snart.. <3 Krysser alt for deg :-)

Hvordan fungerer inseminering?

Er det liksom inn og ut av sykehuset samme dag? Eller må man sove der?

Kan så lite om dette.. Er det vondt? Også lurer jeg på om sæden kommer helt inn i egget ved inseminering? Sikkert mange dumme spørsmål her :P

Annonse

Hei anonym. Jeg har bare tatt ivf, men jeg kjenner flere som har tatt inseminering og det er jo "lettversjonen" av ivf. Er visst ikke vondt i det hele tatt. Ut og inn samme timen. Sæden sprøytes jo opp i skjeden ved inseminering i stedet for at alt gjøres på utsiden av kroppen :-) Ingen dumme spørsmål :-) Og absolutt ingenting å grue seg til - gled deg - du er et steg nærmere drømmen :-) Lykke til !!!!!

Hvis du holder til på fertilitetsklinikken i Porsgrunn så jeg forresten her om dagen at det var en gruppe på facebook for de som er der. Jeg vet ikke hvordan den fungerer, men jeg skulle ønske vi hadde det andre steder i landet også. Tror det sto under assistert befruktning?

• 4 uker senere...

Hei,

vi er et par som har prøvd i 4 år og som endelig skal til porsgrunn for videre behandling. Ser at det var noen her som også har vert der og lurte på om hvor mye dere måtte ut med i første forsøk? 

Lurer og på om det var veldig vondt når de tar ut egget?=) Dette blir jo uansett ikke noe problem da i og med at det er jo så vert det siden det KAN bli baby ut av det<3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...