amandine Skrevet 24. januar 2014 #26 Skrevet 24. januar 2014 Den kunne ikke bestilles, men den er nok ikke vanskelig å få tak i likevel. Herlig. Jeg er så godt som nabo med IKEA, consider it done! Må innom på mandag uansett på lyshamstring!
amandine Skrevet 24. januar 2014 #27 Skrevet 24. januar 2014 Vil ha minst mulig på benken og god kaffe. Derfor Moccamaster, noe annet er ikke noe alternativ en gang. Liten erfaring med kapselmaskin, men ønsker å ha kaffe på termos og ikke lette rompa hver gang jeg får lyst på påfyll. Jeg må si meg helt enig her altså, men jeg har problemer med å finne en kaffekanne som holder på varmen gjennom dagen... Må jeg ty til termos, kanskje? Har en Steltonkanne hjemme som ikke er så god til å holde varmen.. Den er fin, da.. På hytta har vi kanner fra Rosendahl Grand Cru-serien, de er mye bedre! Og aller best er termosen.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 24. januar 2014 #28 Skrevet 24. januar 2014 Har en Steltonkanne hjemme som ikke er så god til å holde varmen.. Den er fin, da.. På hytta har vi kanner fra Rosendahl Grand Cru-serien, de er mye bedre! Og aller best er termosen. Hmm, da skal jeg prøve Grand Cru-serien! Takk for tips
bIomstre Skrevet 24. januar 2014 #29 Skrevet 24. januar 2014 Vil ha minst mulig på benken og god kaffe. Derfor Moccamaster, noe annet er ikke noe alternativ en gang. Liten erfaring med kapselmaskin, men ønsker å ha kaffe på termos og ikke lette rompa hver gang jeg får lyst på påfyll. Jeg må si meg helt enig her altså, men jeg har problemer med å finne en kaffekanne som holder på varmen gjennom dagen... Må jeg ty til termos, kanskje? Har du testet Moccamaster sin egene termokanne? Aner ikke hvor godt den holder på varmen, men synes det ser så elegant ut å kunne trakte rett på termokanna (hvis du allerede har en Moccamaster altså) http://www.moccamaster.com/no/details/product/59861/thermos-carafe/
Anne-B. Skrevet 24. januar 2014 Forfatter #30 Skrevet 24. januar 2014 Vi har Eva Solo, og den holder godt på varmen, så lenge den er full. Ellers ikke. Har i tillegg en sånn Tigerkanne, den er jo ikke så pen, men helt ok.
☆☆☆ Skrevet 24. januar 2014 #31 Skrevet 24. januar 2014 (endret) Vil ha minst mulig på benken og god kaffe. Derfor Moccamaster, noe annet er ikke noe alternativ en gang. Liten erfaring med kapselmaskin, men ønsker å ha kaffe på termos og ikke lette rompa hver gang jeg får lyst på påfyll. Jeg må si meg helt enig her altså, men jeg har problemer med å finne en kaffekanne som holder på varmen gjennom dagen... Må jeg ty til termos, kanskje? Har du testet Moccamaster sin egene termokanne? Aner ikke hvor godt den holder på varmen, men synes det ser så elegant ut å kunne trakte rett på termokanna (hvis du allerede har en Moccamaster altså)http://www.moccamaster.com/no/details/product/59861/thermos-carafe/ God ide, elendig gjennomføring. Kaffien er aldri meir enn p-lunka. Edit: ikkje nødvendigvis noko i vegen med kanna, det kan like gjerne vere at brygging direkte på termos er problemet. Eg har aldri prøvd kaffi trakta på skikkelig moccamaster på denne kanna. Endret 24. januar 2014 av ★
Anne-B. Skrevet 24. januar 2014 Forfatter #32 Skrevet 24. januar 2014 Den kunne ikke bestilles, men den er nok ikke vanskelig å få tak i likevel. Herlig. Jeg er så godt som nabo med IKEA, consider it done! Må innom på mandag uansett på lyshamstring! Neimen mener du det? Du er en knupp og en engel!
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 24. januar 2014 #33 Skrevet 24. januar 2014 Vil ha minst mulig på benken og god kaffe. Derfor Moccamaster, noe annet er ikke noe alternativ en gang. Liten erfaring med kapselmaskin, men ønsker å ha kaffe på termos og ikke lette rompa hver gang jeg får lyst på påfyll. Jeg må si meg helt enig her altså, men jeg har problemer med å finne en kaffekanne som holder på varmen gjennom dagen... Må jeg ty til termos, kanskje? Har du testet Moccamaster sin egene termokanne? Aner ikke hvor godt den holder på varmen, men synes det ser så elegant ut å kunne trakte rett på termokanna (hvis du allerede har en Moccamaster altså)http://www.moccamaster.com/no/details/product/59861/thermos-carafe/ God ide, elendig gjennomføring. Kaffien er aldri meir enn p-lunka. At det er mulig, skulle ikke vært så vanskelig å finne en god kaffekanne! Jeg er på min femte kanne nå, begynner å bli en utgiftspost
☆☆☆ Skrevet 24. januar 2014 #34 Skrevet 24. januar 2014 Vil ha minst mulig på benken og god kaffe. Derfor Moccamaster, noe annet er ikke noe alternativ en gang. Liten erfaring med kapselmaskin, men ønsker å ha kaffe på termos og ikke lette rompa hver gang jeg får lyst på påfyll.Jeg må si meg helt enig her altså, men jeg har problemer med å finne en kaffekanne som holder på varmen gjennom dagen... Må jeg ty til termos, kanskje?Har du testet Moccamaster sin egene termokanne? Aner ikke hvor godt den holder på varmen, men synes det ser så elegant ut å kunne trakte rett på termokanna (hvis du allerede har en Moccamaster altså)http://www.moccamaster.com/no/details/product/59861/thermos-carafe/ God ide, elendig gjennomføring. Kaffien er aldri meir enn p-lunka. At det er mulig, skulle ikke vært så vanskelig å finne en god kaffekanne! Jeg er på min femte kanne nå, begynner å bli en utgiftspost Korrigerte svaret mitt, eg har ikkje grunnlag for å uttale meg om kanna aleine.
sug lut Skrevet 24. januar 2014 #35 Skrevet 24. januar 2014 Vi har Eva Solo, og den holder godt på varmen, så lenge den er full. Ellers ikke. Har i tillegg en sånn Tigerkanne, den er jo ikke så pen, men helt ok. Jeg holder også varmen når jeg er full.
Anne-B. Skrevet 24. januar 2014 Forfatter #36 Skrevet 24. januar 2014 Vi har Eva Solo, og den holder godt på varmen, så lenge den er full. Ellers ikke. Har i tillegg en sånn Tigerkanne, den er jo ikke så pen, men helt ok. Jeg holder også varmen når jeg er full. For å si det slik, så holdt jeg varmen i går. Ikke på full steam, men likevel.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 24. januar 2014 #37 Skrevet 24. januar 2014 Termosen jeg kjøpte på søstrene grene til noen og tredve kroner holdt varmen i over 12 timer.. (Jeg glemte den i veska til dagen etter hehe). Så det skal de ha disse søstrene! Og må si det er et herlig sted på krangle hvor man kan bli direkte lyrisk i en tråd om kaffe - fantastisk amandine!
Løvemor79 Skrevet 26. januar 2014 #38 Skrevet 26. januar 2014 (endret) Vi har utstyrt oss med begge deler. Kaffe fra maskin er best, men koster skjørta når vi skal ha ørten kopper hver om morran i helgene. Da holder med en full billig trakter med god traktekaffe. Er vi alene eller har litt mindre tid unner vi oss litt "mørk dampende lykke" fra maskin (Tassimo) Endret 26. januar 2014 av Løvemor79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå