Gå til innhold

Kaffemaskin? Kapselmaskin? Kaffetrakter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle koke kaffe før syklubb sist søndag, og da hadde kaffetrakteren vandret. Så nå lurer jeg på hva vi skal kjøpe for å erstatte den. Har sett på kaffemaskiner, de koster opptil flere skjorter, så det er uaktuelt. Så finnes det noe som lager kaffe med kapsler, og det ser da greit ut? Men da får man bare en og en kopp, eller? Også er det kaffetrakter da.. har det noe å si om den koster 200 eller 2000? 

Sukk.. 

Skrevet

Hadde vi vore to kaffidrikkarar hadde eg valgt den gode gamle moccamasteren (står i skapet). Då eg har begrensa benkeplass brukar eg kapselmaskin (kan ta tevatn også derifrå). Funksr ok synes eg.

Skrevet

Jeg må si at jeg ikke klarer å forestille meg stort nok kjøkken til at en kaffemaskin hadde forsvart plassen den opptar, så jeg ville i høyden gått for presskanne - eller trakter om jeg skulle tatt den helt ut.

Skrevet

Jeg må si at jeg ikke klarer å forestille meg stort nok kjøkken til at en kaffemaskin hadde forsvart plassen den opptar, så jeg ville i høyden gått for presskanne - eller trakter om jeg skulle tatt den helt ut.

Sukk. Jeg hadde liksom lyst på noe som var noe annet enn noe på salg hos Europris, men kanskje det ikke spiller noe rolle likevel. :)

Skrevet

Og jeg ville iallefall ikke hatt kapsler, hverken for en og en.kopp og å ikke kunne male selv, eller for miljøet sin del. Jeg har moccamaster og kvern og er godt fornøyd. Så lenge du har friskt vann, rett temperatur og god kaffe er det greit!

Skrevet

Sukk. Jeg hadde liksom lyst på noe som var noe annet enn noe på salg hos Europris, men kanskje det ikke spiller noe rolle likevel. :)

Ååååååå, men LYST på trumfer jo alt annet, beklager! Jeg trodde du tenkte sånn fornuftsvalg, men LYST skal man lytte til! ;)

Skrevet

Fikk Tassimo til jul. Elsker den lille tassen. Kapselmaskin som ikke tar mye plass på benken. Den lager ikke kakde drikker (slik som dolce gusto sin), men den måler selv opp hvor mye vann den trenger. Det er strekkoder på kapslene som maskinen leser. Den jeg har koster ca 499.-

Skrevet

Og jeg ville iallefall ikke hatt kapsler, hverken for en og en.kopp og å ikke kunne male selv, eller for miljøet sin del. Jeg har moccamaster og kvern og er godt fornøyd. Så lenge du har friskt vann, rett temperatur og god kaffe er det greit!

Berre greit? Vil faktisk meine eg sjeldan har fått bedre kaffi enn nykverna kvalitetskaffi på moccamaster :) Og heilt grei kaffi på moccamaster (td raud coop) er framleis betre enn alle kapslar og pods eg har smakt.

Her må miljøet vike for benkeplass. Eg har ein dolce gusto piccolo framme for mine daglige brukardosar (svindyrt og aldri bedre enn heilt ok, men ikkje-kaffidrikkaren blir så gretten over at benken blir okkupert av trakter og vasskokar, for å ikkje snakke om at eg kan fylle halve oppvaskmaskina vår av smal modell med dei vaskbare delane av trakteren), til jul kjem moccamasteren fram.

Skrevet

Jeg fikk nespressomaskin til bursdagen min av mannen og er veldig fornøyd med den. Vi bruker den når vi skal ha en kopp hver oss og hvis vi skal ha besøk og lage kaffe til mange, så bruker vi presskanne. Jeg drikker ikke ren kaffe og er veldig fornøyd med melkesteameren til nespressomaskinen, lett å gjøre ren og enkel i bruk.

Hadde vi drukket mye kaffe hjemme (og hatt mer benkplass), så hadde det blitt en ordentlig kaffemaskin.

Skrevet

Vil ha minst mulig på benken og god kaffe. Derfor Moccamaster, noe annet er ikke noe alternativ en gang. Liten erfaring med kapselmaskin, men ønsker å ha kaffe på termos og ikke lette rompa hver gang jeg får lyst på påfyll.

Skrevet

Med to kaffekjerringer i husstanden og kaffiegjestet med utgjevne mellomrom så tror jeg det er moccamasteren som er det beste valget. Lengst levetid, billigst pr kopp, sunnest, mest miljøvennlig... Så sant man ikke må ha espresso altså.

Så min stemme går til klassikeren Moccamaster!

Skrevet

I tillegg til min kjære moccamaster har jeg en bialetti espressokanne og melkeskummer til espresso om jeg lyster. Av gleder meg til i morgen tidlig, alt!

Skrevet

I tillegg til min kjære moccamaster har jeg en bialetti espressokanne og melkeskummer til espresso om jeg lyster. Av gleder meg til i morgen tidlig, alt!

I gamledager kunne man jo få sånne kjekke espressokanner til å sette rett på kokeplata. Hvordan er det i disse induksjonstider?

Skrevet

Her er det også en Nespressomaskin til hverdags og presskanne hvis vi har besøk.

Skrevet

I gamledager kunne man jo få sånne kjekke espressokanner til å sette rett på kokeplata. Hvordan er det i disse induksjonstider?

Jeg har Bialetti for induksjonstopp!

Fine ting!

Skrevet

Til og med min kjære barista-fetter (på en av de beste kaffebulene i landet), han som måler på grammet, maler med omhu og tar høyde for endringer i luftfuktighet synes moccamaster er et bra hjemmevalg. Her hos oss blir det traktet en liter koffeinfri til frokost (til mannen og en liten termos han tar med på jobb) pluss 3/4 liter deilig svart gull til meg som jeg koser meg med. Enten på vei til jobb eller foran pc'en etter at huset er tømt for andre. Så sper jeg muligens på med en bitteliten deilig espresso til ettermiddagen, i dertil egnet nydelig kopp. Så mye kaffe som vi drikker er ikke kapsel noe alternativ åkke som. Dessuten tror jeg at jeg er så sær at jeg ser på kapsler litt på samme måte som jeg ser på torokaker og ferdige krydderblandinger. Jeg vil lage selv;-) Fy fader kaffe er godt!!

Skrevet

Hvis ikke gutta trakter til meg er jeg max happy med Brasero - et par ss til et krus og jeg blir snill.

Skrevet

Hvis ikke gutta trakter til meg er jeg max happy med Brasero - et par ss til et krus og jeg blir snill.

Eller som mannen sier når han i nøden drikker pulverkaffe: Ah! Det lukter så kontinentalt! Akkurat som i gamle dager da vi dro på tur uten snørrogførti unger, da vi koste oss med hotellfrokoster og levde herrens glade dager i sus og dus. Brasero er kontinentalt, luten! Kontinental luksus!

Skrevet

Jeg tror jeg skal legge inn et godt ord for en Moccamaster. Melkeskummer hørtes ikke dumt ut, jeg er liksom litt glad i hverdagsluksus. Jeg kjenner en kaffenerd, og han påstår at det ikke må være dyrt for å være bra. Takk for gode innspill, fine damene mine. :)

Skrevet

Den kunne ikke bestilles, men den er nok ikke vanskelig å få tak i likevel. Herlig. :)

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Vil ha minst mulig på benken og god kaffe. Derfor Moccamaster, noe annet er ikke noe alternativ en gang. Liten erfaring med kapselmaskin, men ønsker å ha kaffe på termos og ikke lette rompa hver gang jeg får lyst på påfyll.

Jeg må si meg helt enig her altså, men jeg har problemer med å finne en kaffekanne som holder på varmen gjennom dagen... Må jeg ty til termos, kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...