Gå til innhold

hvordan vet jeg at vannet har gått?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da tar du på deg bind og stikker en tur til føden for å få bekreftet eller avkreftet det. Det skal også sies at man kan ha myyyye og vannaktig utflod nå på slutten, og som er lett å tolke som fostervann :) Ta en tlf til føden og forhør deg med dem :) Lykke til!

Hvis det er fostervann vil det fortsette å renne til barnet er født, hos meg rant det en stund først og så rant det ca hvert kvarter frem til babyen var ute.

Tror det er veldig forskjellig fra person til person. Jeg lakk ikke mer enn det første plumpet fordi at babyens hode fungerte som en propp :) Men vannet hadde gått!

Annonse

Mitt fostervann så ut som tåkete vann, på en måte. Sånn hvis du lurte ;) Hehe. Men ring føden! Dette er så spennende! Og for all del, opplys oss om hva som skjer ;) Gjør jo ikke annet om dagen enn å sjekke innom dette forumet for å se om noen har noe action på gang, og DETTE ER ACTION! Woho!

Har ikke kommet mer :/ vanskelig å se fargen på væsken da trusa var svart :s men den var helt våt..ikke sånn som den kan bli av utflod liksom :s æææh har så lote lyst til å ringe føden kun for at det skal vise seg at det er bare jeg som er hysterisk :s men jeg må vel for å få vite?

Jeg mistet bittelitt fostervann med førstejenta (en mnd før termin), og det kom ikke noe mer. Riene startet litt etter, men etter et helt døgn begynte de å avta igjen. Da ble jeg sjekket med ultralyd (de sa det måtte være et forrom med fostervann som var gått, for det var masse vann til babyen), og de sjekket bindene mine jevnlig for å se om det var kommet mer. Neida, ikke mer. Da riene begynte å avta, ville de sende meg hjem, men siden det var blitt seint og var et godt stykke å kjøre, fikk jeg overnatte på sykehuset. Da hadde de sett at det ikke var noen åpning, jeg var ikke moden i det hele tatt, og konklusjonen var: Dette er ingen fødsel, kom igjen om en måned og prøv igjen. Gjett hvem som følte seg skikkelig lur!

I løpet av natten ble riene sterke, og jeg sov skikkelig dårlig, men jeg var fast bestemt på at jeg ikke skulle mase mer om at det var noen fødsel på gang. Ulv, ulv, liksom. Men da en av sykepleierne så meg komme forbi det stadiet der man kan late som om alt er ok, ville hun sjekke åpningen. 8 cm åpning kl 7 om morgenen. Og vannet - vel det gikk ikke før hodet var ute, så fosterhinnen hadde nok vært sprukket hele tiden, til tross for alle sjekkene.

Så i løpet av natten får du nok svar på om det er vannet som er gått - da blir det rier og fødselen kan bli i natt - eller kanskje i morgen? :-) Spennende!

Annonse

Hmm...jeg hadde også vannavgang hvor det kom endel væske før det stoppet helt opp. Grunnen var at hodet til babyen stod som en propp. Kom ikke mer vann før hun ble født. Ble sjekket på sykehuset hvor de konstaterte vannavgang selv om de først var skeptiske til om det faktisk var det.

Anonymous poster hash: 353d5...ad9

Ville krevd å bli sjekket uansett hva jordmor sier..selv hadde jeg langvarig vannavgang og lakk regelmessig til hun var født. Men om du hadde på deg svart truse så når den tørker så skal du ikke se flekken etter det våte. Som hun over her opplevde så ville jeg sjekket. Kam være fare for infeksjon hvis du går for lenge med vannavgang.! Er en liten undersøkelse å finne ut om det er fostervann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...