Gå til innhold

Spiser dere 5 om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser gjerne oppskjært/skrelt frukt når det er foran meg, men når man på bruke par min på det selv syns jeg det er mye enklere med brødskiver for eks til kvelds!

Jeg holder meg som regel til bananer og epler, og håper på at ferskpresset appelsinjuice teller som 1 av de 5!

Syns det er vanskelig å få i seg "5". Har rett og slett ikke lyst på mesteparten av tiden

Hvordan får du i deg 5 om dagen? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er altfor dårlig på 5 om dagen, blir kanskje 2-3 her. Prøver å slenge agurk/paprika på brødskiva og har heldigvis dilla på grønne epler. Til middag blir det som regel noe grønt ved siden av, men har dårlig samvittighet for at jeg ikke spiser mer! Problemet nå er at jeg er så sulten så å ta seg noe grønt hjelper eller frister lite!

Skrevet

Prøver å få det til. Spiser gjerne en banan i 10-tiden og en gulerot på vei hjem fra jobb, og noe grønt til middagen. Og så noe frukt til lunsj og/eller kvelds. Hvis jeg har god tid kutter jeg opp eple og har på skiva, det er veldig godt :) 

Skrevet

Jeg spiser stort sett et eple når jeg våkner, avokado, tomat og salat til lunsj og mye grønnsaker til middag, i tillegg til epler/Kiwi/appelsin hvis jeg blir kvalm, så tror det skal være innafor... Fisk hver dag, men kan ikke huske sist jeg spiste kjøtt så må kanskje passe på jerninntaket..?

Skrevet

Jeg og 2 åringen min har laget smoothie hver kveld dette året. 1 banan, naturell yoghurt, og havregryn er basen, også tilsetter jeg frossen bringebær eller blåbær eller annet godt så frukt får jeg nok av. Men frukt skal liksom bare være 2 av de 5. De resterende 3 skal være grønnsaker og det sliter jeg litt mer...

Skrevet

Vanligvis er jeg sikkert ikke flink nok til det, men jeg har så rare matvaner for tida, at nå blir det nok minst 5 om dagen. Ofte består middagen min av bortimot 80% grønnsaker, for det er det eneste jeg orker å spise noen mengder av. Og cherrytomater som snacs da. Nam! :)

Skrevet

Sunne folk var her! Så bra! Jeg klarer ikke å spise frukt til frokost, blir ikke mett av det, eller har lyst på det. 2 skiver og en kaffe for meg blir det på meg som regel. Jeg trøster meg med at jeg har begynt å tvangsspise makrell i tomatsaus på brødskiven igjen, har det for meg at 2 skiver tells som 1 fisk i uken jeg :fnise:

Skrevet

Jeg får ikke i meg fem om dagen i hvertfall. Prøver å spise noen cherrytomater sånn omtrent nesten hver dag, ett glass juice, og ehhh, der stopper det. Enkelte dager får jeg ånden over meg, og da kutter jeg kanskje opp en appelsin, eller kjøper nektariner eller klementiner. Er generelt ikke en fruktspiser, og spiser lite av det folk flest spiser (eple og banan f.eks), som jo er det enkleste å spise. Er glad i grønnsaker, men spiser ikke så ofte middag. Ellers spiser jeg agurk på brødskiva om vi har det i hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...