Gå til innhold

Nevn alt godteri som har "lite" kalorier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså er litt bedre en mye annet iallefall.

Jeg slanker meg, men vil ikke gi slipp på lørdagsgodteriet.

Forrige lørdag spiste jeg brownies, og har da som følge av det ikke gått ned et gram denne uken.

Så må finne på noe sunnere nå på lørdag.

Anonymous poster hash: 2a71d...e23

Fortsetter under...

Skrevet

Vingummi og popcorn har jeg hørt er noen av det bedre du kan spise. Finnes jo mye sukkerfritt godteri også...

Anonymous poster hash: 07ac9...054
Skrevet

Hjemmelaget gele av gelatin og sukkerfri saft? Dopples o% vaniljeyoughurt har lite kalorier og er god som saus til :-)

Anonymous poster hash: 0a3b8...002
Skrevet

Veit ikke hvor mye mindre kallorier det er i det men popcorn er et sunnere alternativ.

Hvertfall er det det jeg har fått høre, av både erneringsfysiologer og andre som skal ha peiling. Om det er forskjell på micropop, kjøpe popcorn og det du popper sjøl i kjele er jeg litt i tvil om.

Jeg velger å¨tru at popkorn er "sunt", til noen forteller meg noe annet....

Skrevet

Er sjokolade og is jeg fyser mest på.

Hi

Anonymous poster hash: 10f21...555
Skrevet

Hjemmelaget gele av gelatin og sukkerfri saft? Dopples o% vaniljeyoughurt har lite kalorier og er god som saus til :-)

Hmm.. hørtes spennende ut. Har du oppskrift eller no?

Annonse

Skrevet

Popcorn, sjokoladepudding og gele.

Anonymous poster hash: 610d7...c82

Skrevet

Hi

Da lager du is med kokosmelk og sukrinmelis. Gå for mørke sjokolader elle sjokoladeprinsen sine..

Anonymous poster hash: 07ac9...054

Skrevet

Finnes jo diabetiker sjokolader da, og mørk sjokolade som inneholder mer enn 70% kakao, skal vistnok være sunnere.

Sukkerfritt godteri.

Skrevet

Kjøp favorittisen din. Vei opp 100 gr av den og før den inn i kaloriregnskapet. :)

Anonymous poster hash: 087fb...56b

Skrevet

Hmm.. hørtes spennende ut. Har du oppskrift eller no?

Blander saft som om den skulle drikkes, og blander i gelatin.Kan bruke plater eller gelatinpulver, følg instruksjonene på pakken. :-)

Skrevet

Hi

Frosne bær i blender gir en kald smothie som kan funke som "is-erstatning" 

Skrevet

Jeg tror det beste er å lage godis fra bunnen av, da vet man hva som er i det og det smaker jo mye bedre! :) 

Brente mandler:
2 dl Mandler med skall

1 dl sukrin

1 dl vann

1 ts kanel

30 gr smør eller kokosolje

Ha alt unntatt smør i en tykkbunnet kjele eller panne. Kok opp og la det småkoke til massen har kokt nesten helt inn. Det tar cirka 30 min. Rør ofte, slik at mandlene ikke svir seg. Tilsett smøret og la det småkoke i 10 minutter til. Mandlene skal være blanke, men væsken trenger ikke å ha kokt helt inn.
Legg mandlene over på bakepapir. Skill dem fra hverandre når de er blitt kalde. Oppbevares i et lufttett glass i kjøleskapet.

Annonse

Skrevet

Skumboller med sjokoladetrekk og evt. kokosstrø. Om du lager dem selv med mørk sjokolade og alternativ søtning, blir det rene helsekosten.

Anonymous poster hash: 28dc4...7d5
Skrevet

En lion king inneholder ca 300 kalorier og en Japp 480.

Ikke de verste med andre ord.

Skrevet

Hi

En "Easy" pinneis fra Hennig Olsen har kun 85 kcal. Det kan du unne deg som mellommåltid hver dag. Ta den istedet for en yoghurt feks. Eller en liten yoghurtis fra 7eleven har 120 kcal. Jeg tok det på "melkekvota" da jeg gikk på Grete roede. :) Spis med god samvittighet!

Men la det bli en del av kaloriregnskapet, ikke i tillegg til. :)

Anonymous poster hash: 53ec7...e36

Skrevet

Grethe Roede sa i sine dager at kokosboller var det sunneste av det usunne pga kokosen og mye luft.Om det fortsatt gjelder i dag vet jeg ikke..

Anonymous poster hash: 11b0b...216
Skrevet

Grethe Roede sa i sine dager at kokosboller var det sunneste av det usunne pga kokosen og mye luft.Om det fortsatt gjelder i dag vet jeg ikke..

Anonymous poster hash: 11b0b...216

Det gjør det, og spesielt om man lager hjemmevarienten som nevnt over. De jeg lager selv blir knallgode!

Anonymous poster hash: 28dc4...7d5

Skrevet

Sjokolademousse fra pose er ikke så ille kalorimessig og spesielt hvis du lager med ekstra lett melk. Kokosboller. Hjemmelaget muffins med masse bær i. Du får kjøpt sukkerfri gele som du lager selv. Har i alle fall kjøpt det på meny før.

Anonymous poster hash: b0ae8...52f

Skrevet

Jeg lager lavkarbo kokosbollekake med eggehviter, sukrin, kokosmasse og vaniljepulver. Trekk av sukkerfri smeltet sjokolade.

Man kan også lage sjokolademousse med kakaopulver og Cocosa istedenfor sjokolade. Sukrin gold som søtning, evt et par dråper Stevia med sjokolade.

Ellers kjører jeg et par never frosne bær i blenderen med litt mager kesam og sukrin. Blir deilig sorbet. :)

Skrevet

lag bounty hjemme. google hjemmelaget bounty så kommer det masse.  bland 2dl saft(fun light lome feks) med 8 dl vann, med gelatin og sett kaldt. ekstra snadder om du hiver oppi frosne bær. geleen stivner raskere og smaken blir himmelsk :D bruk evnt mager vanilje kesam til istedet for vaniljesaus. ;)

ellers er saltstenger godt og ikke så aller verst.

teller du kun kcal og blåser i sukkerinnhold er sukkerspinn(på boks fra nille) veeeldig kalorifattig ;)

enjoy! :)

Anonymous poster hash: 0575e...ea9
Skrevet

Hvis jeg fyser skikkelig på sjokolade men vil spare på kaloriene  så kjøper jeg sånn lavkarbo rett i koppen kakao. Den er skikkelig god, men er ikke alle butikker som har den:http://www.confecta.com/mat/products.php?cat=8

Anonymous poster hash: 8a0b8...4c1
Skrevet

Ifa og Dent har også veldig lite kalorier

Anonymous poster hash: 8a0b8...4c1
Skrevet

Youghurt is har lite kalorier, og er veldig godt! :)

Anonymous poster hash: 0db75...0f7
Skrevet

Kvikklunsj har 250 kcal

Anonymous poster hash: 50ee3...73d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...