Gå til innhold

Barna holdes hjemme fordi andre ikke følte smittereglene i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg heldig og kan velge å ha dem hjemme. Men det går utover hjemmekontorjobben da.

Barna sa igår da jeg hentet at "I går spydde ..... og da hxn på i barnehagen idag så måtte mamman komme å hente hxn igjen fordi han fortsatt var syk."

Det er det jeg mener er kjedelig med de som ikke skjønner 48 timers regelen. Men en føler seg dum av å si det direkte til venner som spør, for jeg blir rett og slett sett dumt på når jeg sier det.

Hadde jeg ikke hatt mulighet til å holde dem hjemme så måtte jeg bare ventet på at de kanskje ble syke da. Men noen lærer aldri å tenke på andre...

Anonymous poster hash: 76edb...d0a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du holder et barn som i dag er friskt, hjemme fra barnehagen fordi han eller hun har vært to dager i samme barnehage som et sykt barn. Hva er poenget med det? Smitten har sansynligvis allerede skjedd og du aner ikke når det kommer syke barn i barnehagen igjen. Skal barnet bli hjemme for godt da?

Anonymous poster hash: 5831c...531
Skrevet

Ungen spyr i barnehagen å dagen etterpå leverer de ungen i barnehagen å de tar imot han/hun??

Her er det ikke bare foreldrene som er sløve men også barnehagen!

De burde selvsagt nekte han å komme i barnehagen den dagen!

Anonymous poster hash: 6eb7b...0c7
Skrevet

Barna dine er allerede smittet, så det er unødvendig å holde dem hjemme.

Anonymous poster hash: f7db6...eb8

Skrevet

Men hvorfor holde de hjemme om de er friske? Er ikke sikkert de blir syke selv om det går omgangsyke i barnehagen. Og smittet kan de allerede være.

Skrevet

Ja det er pga sløvhet av bhg og foreldre. Barnet burde vært snudd i døren. Men tror og det var en som ikke viste at barnet spydde dagen i forveien som tok det imot. Moren ble ringt etter så fort feilen ble avklart. 

Det sto klart og tydelig i høst ang 48 timers regelen, så foreldrene har største annsvaret.

Men så lenge det er stor oppblomstring i oppkast holder jeg dem hjemme. Da unngår de smitte i dagene fremover. Hvis de allerede er smittet så får de spy i fred og ro her på dagtid enn å spy rundt seg i bhg.

Jeg vet folk er sløve, er fristet til å være sløv selv når barnet er på dag to og helt friskt. Men har aldri falt for fristelsen. Men vet mange som har gitt blaffen. 

De får heller få en følese av ferie.

Skrevet

Det kommer jo an på hvorfor barnet spyr...Det er ikke nødvendigvis magevirus, det kan være f.eks allergi. Synes det er helt SYKT at barnehagen skal få diktere og bestemme hva som er sykdom. Feks er det slik at i de fleste tilfelles av øyebetennelse, er det et virus som forårsaker dette. Likevel krever flere barnehager at barna skal ta øyedråper som kun egentlig virker mot bakterielle øyebetennelser. Barna skal altså feilbehandles fordi en eller annen barnehageansatt mener å kunne mer medisin enn legene! 

Det samme gjelder ved regelene ved feber osv. Man må da kunne se barnets allmenntilstand an. Det er dette som er viktig, ikke om det er xx antall timer siden den magiske 37 grader grensen...Men såklart diare og oppkast bør man holde barnet hjemme i minimum et døgn!

Anonymous poster hash: 7ebe2...84c
Skrevet

På skolen her er et mange som har en forferdelig hoste. De hoster til de spyr, så nå er det vanskelig å ite hvordan en skal forholde seg.

Anonymous poster hash: 7ddc8...152
Skrevet

Hysteriske kvinnfolk!!

Anonymous poster hash: a8632...bbe

Gjest Julia1984
Skrevet

Du tuller?

Barnet er jo allerede "smittet". Du holder et frisk barn hjemme?

Gjør du det når han eller hun begynner på skolen også er det faktisk ugyldig fravær

Skrevet

Det kommer jo an på hvorfor barnet spyr...Det er ikke nødvendigvis magevirus, det kan være f.eks allergi. Synes det er helt SYKT at barnehagen skal få diktere og bestemme hva som er sykdom. Feks er det slik at i de fleste tilfelles av øyebetennelse, er det et virus som forårsaker dette. Likevel krever flere barnehager at barna skal ta øyedråper som kun egentlig virker mot bakterielle øyebetennelser. Barna skal altså feilbehandles fordi en eller annen barnehageansatt mener å kunne mer medisin enn legene! 

Det samme gjelder ved regelene ved feber osv. Man må da kunne se barnets allmenntilstand an. Det er dette som er viktig, ikke om det er xx antall timer siden den magiske 37 grader grensen...Men såklart diare og oppkast bør man holde barnet hjemme i minimum et døgn!

Ja, det er jeg helt enig i. Men det er mange som er spysyke i bhg, og akutt spysyke uten noen som helst grunn er som regel omgangssyken.

Jeg har barn som spyr fort om blodsukkeret er lavt. Så jeg vet hva som er vanlig i forhold til spy uten omgangssyken. 

Men når omgangssyken går i bhg og barnet spyr i bhg er det sjeldent annet enn bakterielt...

Skrevet

Du tuller?

Barnet er jo allerede "smittet". Du holder et frisk barn hjemme?

Gjør du det når han eller hun begynner på skolen også er det faktisk ugyldig fravær

Derfor jeg gjør det nå. Det er forskjell på skolebarn og bhg barn syns jeg. 

Skolebarn som får omgangssyken klarer seg mer når de er syke og, bhg barn spyr overalt. Så jeg vil unngå at barn under skole alder får spysyken ved å holde de hjemme om jeg kan.

Skrevet

Jeg ser jo på svarer her at jeg med god grunn kan holde dem hjemme. Virker jo som dere er av de som sender de i bhg ;)

Skrevet

Det kommer jo an på hvorfor barnet spyr...Det er ikke nødvendigvis magevirus, det kan være f.eks allergi. Synes det er helt SYKT at barnehagen skal få diktere og bestemme hva som er sykdom. Feks er det slik at i de fleste tilfelles av øyebetennelse, er det et virus som forårsaker dette. Likevel krever flere barnehager at barna skal ta øyedråper som kun egentlig virker mot bakterielle øyebetennelser. Barna skal altså feilbehandles fordi en eller annen barnehageansatt mener å kunne mer medisin enn legene!  Det samme gjelder ved regelene ved feber osv. Man må da kunne se barnets allmenntilstand an. Det er dette som er viktig, ikke om det er xx antall timer siden den magiske 37 grader grensen...Men såklart diare og oppkast bør man holde barnet hjemme i minimum et døgn!Anonymous poster hash: 7ebe2...84c

Ja, det er jeg helt enig i. Men det er mange som er spysyke i bhg, og akutt spysyke uten noen som helst grunn er som regel omgangssyken. Jeg har barn som spyr fort om blodsukkeret er lavt. Så jeg vet hva som er vanlig i forhold til spy uten omgangssyken. Men når omgangssyken går i bhg og barnet spyr i bhg er det sjeldent annet enn bakterielt... Anonymous poster hash: 76edb...d0a
Ehh...virus. ikke bakterier

Anonymous poster hash: 12130...f02

Skrevet

De barnehageansatte krever ikke at du skal dryppe øynene ved øyekatarr. De sier bare at om barnet skal være i barnehagen, så må behandlingen være igangsatt. Du står helt fritt til å ikke dryppe og holde barnet hjemme.

Når det gjelder det med feberfritt døgn, så er det rett og slett fordi når man er på bedringens vei, så er man kanskje feberfri om morgenen, men når det nærmer seg lunsjtid, så kryper feberen på, og de ansattte sitter med en liten tass i dårlig form og må vente på at foreldrene kommer, noe som av og til tar flere timer. 

Oppkast og diare er udiskutable årsaker til å holde seg hjemme. Barnahagepersonalet er, som du påpeker, ikke medisinsk personale, og kan ikke avgjøre hvorfor noen spyr, og derfor er regelen klar: barnet skal hjem, og være hjemme til x antall timer etter siste "tømming".

Anonymous poster hash: 7ecfe...f19

Skrevet

Jeg ser jo på svarer her at jeg med god grunn kan holde dem hjemme. Virker jo som dere er av de som sender de i bhg ;)

Nei så absolutt ikke. Vi følger 48 timers regelen. og gjerne en dag ekstra om vi har mulighet til det. Men holder ikke friske barn hjemme fordi det går omgangsyke eller noe annet som går. Da hadde de aldri vært i barnehagen i løpet av vinteren. Og min erfaring er at etter noen runder med omgangsyke ikke blir så lett smittet lenger, så er jo ikke alltid de blir syke heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...