Gå til innhold

Rense eggstokker pga mye mensblødning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gjort det? Hvem gjør det (gyn spes?). Erfaringer?

Tusen takk for svar!

Anonymous poster hash: 8c868...250
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde det var livmora de renset jeg?

Kjenner jeg som hadde en skikkelig utskrapning fordi hun hadde så kraftige blødninger, men mener det var av livmora og ikke eggstokkene (er det ikke fra livmora vi blør da, mens eggstokkene bare er en kanal egget går gjennom fra eggstokkene?).

Er en stund siden dette, men mener å huske hun gjorde det på "dagkirugisk", altså ut og inn på samme dag, inngrepet ble gjort i lett narkose. Er ikke 100% sikker, er en stund siden og hun snakket ikke så mye om det...

Anonymous poster hash: 12136...a81
Skrevet

Det er slimhinnen i livmoren man blør ut. Noen får tjukkere slimhinner enn andre, dermed blør de mer. Jeg blør som en gris, så jeg antar at jeg har "mye"slimhinne som skal ut. Jeg måtte på utskrapning etter en abort og mensen jeg fikk etterpå var mye mindre enn vanlig, så det er kanskje noe i det??

Hør med gynekologisk poliklinikk, det vet helt sikkert hvordan du går frem.

Skrevet

Takker!

Ved hjelp av deres info, har jeg nå funnet info på nett og har bestilt legetime. Helt håpløst å bytte bind en minst en gang i timen og være så slapp som bare det flere dager hver eneste måned....

Regner med at jeg må ha en form for "utskrapning" da jeg ikke kan bruke hormon-eller blodfortykkende medisiner.

Anonymous poster hash: 8c868...250
Skrevet

Om det er for å redusere blødninger, så brennes slimhinnen i livmoren. Det vil gjøre at det ikke dannes noen ny slimhinne der, om jeg har forstått det riktig, og at det derfor ikke blir så store blødninger ved mens, men også at du antagelig ikke kan bli gravid mer. Så ikke gjør dette om du ikke er bombesikker på at du har fått de barna du vil. Det var ihvertfall den beskjeden jeg fikk, da jeg forhørte meg. Jeg valgte forøvrig en annen løsning: menskopp og jerntabletter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...