Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Det at ungene får så seint gebursdagsinvitasjoner fra vennene sine. Ofte bare et par dager i forkant. Lurer på hvorfor folk venter så lenge med å dele de ut. Er det kanskje i håp om at færrest mulig kan komme da? Slik at de slipper litt unna? Hva tror dere? Her ønsker vi at flest mulig kan komme, og sender de derfor ut minst en uke i forveien. Det vi opplever med det er at det sjeldent er noen som ikke kan komme. Anonymous poster hash: 9f736...de9
Trultemor85 Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Jeg har hørt av flere at de leverer ut noen dager før fordi ikke folk skal glemme det. Men aner ikke hva som stemmer da. Selv leverer jeg ca 1 uke før
mylittlecat Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 Jeg synes mer enn en uke før blir for lang tid i forveien. En til to dager for lite.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 Dersom en ber om svar uansett om de kommer eller ei, kan en bare ta en telefon til de en ikke har fått svar fra. Da behøver man ikke være redd for at noen glemmer det. Anonymous poster hash: 9f736...de9
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 Jeg synes det er en uting å levere ut i siste liten. Vi blir gjerne hjemme en helg hvis det ikke er noe helt spesielt pga en bursdagsinvitasjon, men vi vil gjerne vite det et par uker i forkant så vi kan planlegge. Anonymous poster hash: 943e3...d6c
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #6 Skrevet 23. januar 2014 Jeg synes det er en uting å levere ut i siste liten. Vi blir gjerne hjemme en helg hvis det ikke er noe helt spesielt pga en bursdagsinvitasjon, men vi vil gjerne vite det et par uker i forkant så vi kan planlegge. Anonymous poster hash: 943e3...d6c Et par uker? Da har nok ca halvparten glemt det når dagen kommer. En uke er passe. Anonymous poster hash: 624bc...e88
Gjest Skrevet 23. januar 2014 #7 Skrevet 23. januar 2014 Har alltid levert ut invitasjoen 1 uke i forkant, og har fungert fint det
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #8 Skrevet 23. januar 2014 4-5 dager er vanlig her. Og det passer helt greit. Anonymous poster hash: f15e6...006
Musemorbr / Skrevet 23. januar 2014 #9 Skrevet 23. januar 2014 For oss som bor usentralt betyr det gjerne at vi sliter med å få kjøpt gave og ender opp med en overpriset greie fra matbutikken. I tillegg kommer færre av de inviterte. Mulig det er nettopp det som er målet til de som gir så kort varsel. Se bare her inne hvor mange som føler at de tvinges til å invitere tre ganger så mange som de har plass til.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #10 Skrevet 23. januar 2014 Vi er ofte borte om helgene (ski, reiser, besøk hos familiemedlemmer som bor langt), så ja, 1-2 uker i forveien synes jeg er passe, og mindre frist er en uting. Og nei, det er ikke umulig å huske avtaler man inngår 2 uker i forveien, det finnes kalender på de fleste mobilene nå til dags der man kan skrive inn avtaler og tom få påminnelse et par dager før. I vår tilfelle blir det vanskelig å kritisere oss for å ikke delta i en bursdag (gir alltid beskjed dersom gutten ikke kommer) hvis invitasjonen sendes noen dager før vi drar borte. Anonymous poster hash: 52618...fd4
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #11 Skrevet 23. januar 2014 Vi er ofte borte om helgene (ski, reiser, besøk hos familiemedlemmer som bor langt), så ja, 1-2 uker i forveien synes jeg er passe, og mindre frist er en uting. Og nei, det er ikke umulig å huske avtaler man inngår 2 uker i forveien, det finnes kalender på de fleste mobilene nå til dags der man kan skrive inn avtaler og tom få påminnelse et par dager før. I vår tilfelle blir det vanskelig å kritisere oss for å ikke delta i en bursdag (gir alltid beskjed dersom gutten ikke kommer) hvis invitasjonen sendes noen dager før vi drar borte. Anonymous poster hash: 52618...fd4 For ikke å snakke om helgene vi er hjemme og har planlagt aktiviteter der billetter blir kjøpt i forveien. Lett å la være å kjøpe når manv et det dukker opp noe, men dumt å måtte si til gutten at han ikke skal på teateret fordi han skal i bursdag i stedet (og bursdagen blir dyre saker for oss foreldre om man legger til prisen på billetter kjøpt for hele familien i tillegg til prisen på gaven). Anonymous poster hash: 52618...fd4
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #12 Skrevet 23. januar 2014 Synes ca 10 dager er passe. Lever ut innbydelsen en onsdag hvis du skal ha selskap neste helg. Hvis det kommer en innbydelse tre dager i forveien, har vi ofte lagt andre planer for helga. Anonymous poster hash: 9070c...ac3
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #13 Skrevet 23. januar 2014 Den siste invitasjonen min gutt fikk med seg hjem var på fredag. Så den kl 14. Bursdagen var på søndagen kl 12. Det kaller jeg kort varsel men alle klarte å komme i tide Anonymous poster hash: af495...006
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå