Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #1 Skrevet 23. januar 2014 Etter å ha hatt skinnsofa i "alle" år, vurderer jeg nå å skifte den ut i en stoffsofa. Har nemlig funnet en jeg elsker i en medium grå farge. Den er verken lys eller mørk, men et sted midt i mellom. MEN, jeg har jo små barn, og liker å ha besøk uten å måtte bekymre meg for flekker etc. Og støv.... Det jeg elsker med skinnsofa er at de bare er å tørke av. Hva har dere? Er det mye styr med stoffsofa? Har dere lys eller mørk? Hva gjør dere hvis uhellet er ute og dere søler kaffe? Noen innspill før jeg tar den endelige beslutningen? Anonymous poster hash: 4eed2...537
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #2 Skrevet 23. januar 2014 Jeg har alltid hatt stoffsofa, da jeg hater skinnsofa. Ingen styr med den, blir det flekker så bare tørker jeg over og det blir borte. Tar en spray over den to ganger i året, og den lar ikke flekkene sette seg i. Pluss at trekkene kan tas av og vaskes i maskin. Lykke til med ny sofa:) Anonymous poster hash: f3cfa...a90
Tjofsen Skrevet 23. januar 2014 #3 Skrevet 23. januar 2014 Hadde stoffsofa før. Aldri mer. Måtte støvsuge ofte da den var mørk grå og alt rusk og rask var synlig. Den vi hadde kunne vi ikke ta av trekkene på, men så sølte vi ytterst sjelden. Er utrolig fornøyd med vår nye skinnsofa. Deilig å slippe å bekymre seg for flekker.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #4 Skrevet 23. januar 2014 Har en i skinn og to i stoff. Jeg ville aldri kjøpt stoff om ikke trekket kunne vadkes i maskin. Anonymous poster hash: 20d96...9f4
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #5 Skrevet 23. januar 2014 Skinnsofa, og det kommer vi til å ha til barna blir litt større. Kanskje etter det også, for det er jo så lettvint. Vi har hatt vår klassiske skinnsofa i 10 år, og det vises ikke at den er brukt. Vi var bevisst på at vi skulle ha kvalitet da vi kjøpte den, og det har vi virkelig ikke angret på. Sofaen er flittig i bruk hver dag, men som sagt - det synes ikke. Anonymous poster hash: 13c2d...012 Anonymous poster hash: 13c2d...012
Elsker livet Skrevet 23. januar 2014 #6 Skrevet 23. januar 2014 Akkurat nå har vi ingen i skinn. Vi har en i microfiber som bare er til å tørke av med en klut med vann. Så har vi en i lin som jeg har impregnert, tørker bare flekkene av den også. Der vi som oftest sitter og spiser har vi en i ett eller annet grovt lyst stoff. Der tar jeg trekkene av putene og vasker de i maskinen. Står bare rens, men den er vasket mange ganger og like hel. Så har vi en mørk grå som jeg ikke bryr meg særlig om det kommer flekker på, det vises knapt og var ikke noen kostbar sofa.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 23. januar 2014 #7 Skrevet 23. januar 2014 Vi gikk fra stoffsofa til skinnsofa nå nylig, stoffsofaen vår så ikke ut etter første 2 årene med unger, nå er det bare å vaske over, veldig kjekt.. Men lyst på annen sofa nå Vi har 3+2+1 men de er så STORE, de tar jo dobbelt av den plassen den forrige tok.. Ønsker meg hjørnesofa eller bue sofa... Men blir med skinnsofa til ungene er noe eldre.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #8 Skrevet 23. januar 2014 Ønsker meg egentlig stoffsofa, men mannen er sterkt plaget med astma og allergi (støv), så da blir det enklest å slippe støvsamleren... Anonymous poster hash: 8c1cb...267
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #9 Skrevet 23. januar 2014 Har lys beige stoffsofa. Den er litt grov og melert i stoffet, så flekker vises ikke særlig godt. Kan også ta av trekket og vaske i maskin. Hvis det kommer flekker på armelenet er det bare å tørke av med en fuktig klut. Anonymous poster hash: 4d1cd...de8
anonymemammaen Skrevet 23. januar 2014 #10 Skrevet 23. januar 2014 Hvor har dere kjøpt sofaene deres?
FanteGuri Skrevet 23. januar 2014 #11 Skrevet 23. januar 2014 Jeg har stoffsofa i beige farge, svært lite som synes på den, vasker av hvis det blir flekker, i tillegg går det an å ta av trekket på putene, men det har aldri vært nødvendig. Har også små barn, men de får ikke sitte i sofaen å spise brødskive, yoghurt eller middagsmat, det har vi kjøkkenbord til :-)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #12 Skrevet 23. januar 2014 Har stoffsofa, siden vi er en familie som elsker å krype under pleddet i en lun sofa. Sofaen her trenger ikke å være støv og flekkfri til en hver tid. Anonymous poster hash: 9217c...1c1
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #13 Skrevet 23. januar 2014 Takk for innspill. Dere tenker det samme som meg ser jeg, fordeler og ulemper med begge delene... Hmmm... Er så redd for å angre, og ende opp med ny, dyr skinnsofa igjen! Anonymous poster hash: 4eed2...537
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå